Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD / MONTERO, LIVE SPECTACULAR! @FUZZ CLUB, 16.3.2018

 
 Ήταν από τα πολυαναμενόμενα live της φετινής Άνοιξης. Από την πρώτη μέρα που ανακοινώθηκε, η παραγωγή ήταν σίγουρη ότι θα ήταν sold out και τα εισιτήρια έφευγαν κατά δεκάδες τις πρώτες μέρες.
Δεν διαψεύστηκε και αυτό οφείλεται φυσικά στο γεγονός ότι ύστερα από πολύ καιρό ήμασταν σε θέση να παρακολουθήσουμε ένα σχήμα που δρα αυτή τη δεκαετία, στο απόγειο της καριέρας του. 


Οι ζωντανές τους εμφανίσεις είναι γεγονός που ξεπερνάει τα σύνορα, η δισκογραφία τους αυξάνει και πληθαίνει, οι ποιοτικές τους σταθερές και αισθητική αγγίζει όλο το φάσμα της λεγόμενης ψυχεδελικής σκηνής και η φήμη τους μπορεί να μην τους αποδίδει τεράστιες πωλήσεις εν τούτοις όμως η εικόνα ενός υγιούς, υπερδραστήριου και ζωηρού ροκ σχήματος είναι η πλέον αναγνωρίσιμη στους KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD κάνοντας ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ροκ σχήματα της δεκαετίας μας.




Η άνοδος ξεκίνησε από την ενθουσιώδη κριτική αποδοχή του όγδοου άλμπουμ τους ''Nonagon Infinity'' το 2016. Υπήρξαμε μάρτυρες μιας ψυχεδελικής καταιγίδας που ξεκινούσε από τους HAWKWIND πρωτίστως αλλά διαμορφωμένη σε ένα περισσότερο ογκώδες και ορμητικό αλλά ευέλικτο ροκ οικοδόμημα με προσωπική σφραγίδα. Το 2017 ανέβασαν κατακόρυφα την προσφορά ενός ή δύο δίσκων των χρόνο, υποσχόμενοι πέντε, κάτι το ανήκουστο για μπάντα ή μουσικό της τρέχουσας δεκαετίας,.
Δίνοντας το ''Rattlesnake'' σε δημόσια ακρόαση στα τέλη του 2016, έστρεψαν περισσότερα αυτιά και η ενθουσιώδης αποδοχή του, το καθιέρωσαν σαν την πρώτη πραγματικά μεγάλη τους ραδιοφωνική και συναυλιακή επιτυχία αφού θα άνοιγε όλες τις επόμενες εμφανίσεις τους.
Μέσα στο 2017, διαψεύδοντας ακόμα και τους πιο δύσπιστους για το επίτευγμα, κατόρθωσαν να τηρήσουν την υπόσχεση τους. Και τα πέντε άλμπουμ που κυκλοφόρησαν θεωρήθηκαν υπερβολή αρχικά γιατί κάθε ένα από αυτά είχε συγκεκριμένη ηχητική κατεύθυνση που ομογενοποιούσε τα τραγούδια σε μέρη γιγάντιας υπερσύνθεσης όμως η προσεκτικότερη ακρόαση, αποκάλυπτε επιδέξιες ενορχηστρώσεις πίσω από το εύκολα αναγνωρίσιμο απλό στίγμα και περισσότερα από ένα ηχοχρώματα πέρα από τις χαρακτηριστικές ανατολίτικες ή progressive συγχορδίες.


Στην πρώτη τους λοιπόν συναυλιακή εμφάνιση οι Αυστραλοί κέρδισαν το Ελληνικό κοινό, όπως αναμενόταν άλλωστε, παίζοντας με τον ενθουσιασμό ενός γνήσιου ροκ'ν'ρολ σχήματος αλλά και με την επιδεξιότητα ενός πιό ψυχρού επαγγελματικού ροκ σχήματος, γεφυρώνοντας τις αντιθέσεις και εξαλείφοντας τα αρνητικά των δύο κατηγοριών.
Οι επτά μουσικοί που απαρτίζουν το σχήμα δίνουν την εντύπωση μιάς καταρτισμένης και ενημερωμένης παρέας φίλων που μοιράζονται την αγάπη τους για την ψυχεδελική και προοδευτική μουσική των ' 70'ς και παίζουν χωρίς σχέδιο ή πλάνο προσθέτοντας ενθουσιασμό και περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τα σχήματα που απλά ξεσηκώνουν βασικές δομές, βάζουν θόρυβο, βάθος και παραμόρφωση, πετάνε μερικά strobo, καταπίνουν ή καπνίζουν ναρκωτικά χωρίς έλεγχο και λένε ότι είναι ψυχεδελικές μπάντες. Χωρίς βέβαια να είμαι εναντίον ( έτσι κι αλλιώς η προ τριετίας αναβίωση έδωσε μερικά εξαιρετικά δείγματα γραφής) παρατήρησα ότι οι KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD, σχεδόν αποκλίνουν από τα στερεότυπα της νεότερης εκδοχής της μουσικής αυτής. Ελάχιστα reverb, χωρίς ναρκωτικά ( ο Stu έπινε τσάι, οι υπόλοιποι από νερά έως μπύρες), χωρίς drones και θόρυβο, lo-fi φιλμάκια, απλό lightshow και το ανήκουστο: καθαρός και όχι εκκωφαντικός ήχος.
Επτά μουσικοί, 3 κιθάρες, 2 κρουστά, συνθ και ενίοτε φλάουτο και όμως. Ο ήχος που έβγαινε από τα ηχεία ήταν σαν να άκουγα δυνατά στο Σπίτι καθαρός, χωρίς μπουκωμένο μπάσο και χωρίς οι κιθάρες να μου ξυρίζουν τα αυτιά. Τα φωνητικά ήταν καθαρά, ξεχώριζα τους στίχους αλλά και τα όργανα. Ο ήχος τους δεν ήθελα να επιβληθεί αλλά να προσκαλέσει στο πάρτυ.


Το σχήμα φάνηκε περισσότερο δεμένο, για την ακρίβεια η έκπληξη δεν θα ήταν μεγάλη αν ακούγαμε ακόμα πιο προσεκτικά τους δίσκους τους. Απέδωσαν τα τραγούδια που έπαιξαν εξαιρετικά και έδωσαν το κάτι παραπάνω στην περίπτωση των ''Crumbling Castle'' (επική εκτέλεση-εμπειρία), ''Sleep Drifter'', ''Robot Stop'' ( δένοντας το επιδέξια με τους στίχους του ''Master Of The Universe'' των HAWKIND), ''D-Day'', ''Gamma Knife'' ( με τις blues αναφορές και με φινάλε -όπως και στο δίσκο- το power chord του ''People Vultures''-τραγουδιού που δυστυχώς δεν έπαιξαν), ''The River'' ( με ένα τρίλεπτο φινάλε που μας βούτηξε στην κυριολεξία στην μαγική ατμόσφαιρα «της δικιάς μας κοντινής ψυχεδελικής Καλιφόρνια των '60'ς» καλύτερα από την αναιμική εκτέλεση από το άλμπουμ), ''Billabong Valley'' (αναδεικνύοντας καλύτερα τη φολκ ομορφιά της στούντιο εκτέλεσης) και ''The Lord Of Lightning''.

  
Το ότι έπαιξαν σερί δεκαοχτώ συνθέσεις και δεν έκαναν encore είναι προς τιμήν τους. Τα έδωσαν όλα, ζούσαν τη στιγμή, το μετέδωσαν στον κόσμο και δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για μελλοντικές συναυλίες στην Ελλάδα. Επιτέλους ένα σχήμα της υπάρχουσας δεκαετίας λοιπόν που το βλέπουμε τώρα και όχι σε δέκα χρόνια. Βέβαια βοήθησε και το ''Rattlesnake''. Οι υποψιασμένοι όμως εδώ και δύο χρόνια, σίγουρα καταχαρήκαμε αυτή την εμφάνιση.

 
Προηγήθηκε η εμφάνιση των MONTERO. Ουσιαστικά ο Bjenny Montero με τη βοήθεια μελών των ACID BABY JESUS και VOYAGE LIMPID SOUND.
Ο Bjenny Montero είναι ένας πολύ πετυχημένος Αυστραλός σκιτσογράφος και ροκ performer που τελευταία ζει πλέον στην Αθήνα. Έχει δώσει διάφορα live κατά καιρούς εδώ και στην Ευρώπη. Έχει κυκλοφορήσει δύο εξαιρετικά άλμπουμ ( ''The Loving Gaze'' ,2013 και το φετινό ''Performer'')  με σοφτ ροκ και progressive διαμάντια που αξίζει να γίνουν γνωστότερα.
Έκαναν μια εξαιρετική εμφάνιση και κατάφεραν μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να μας μεταφέρουν από τις progressive folk αρχές των '70'ς στις soft rock μέρες των τελών τους.


Η μπάντα ήταν εξαιρετική. Κατάφερε να αναπαράγει εξαιρετικά το κλίμα αλλά και τις συνθέσεις του Montero δείχνοντας μας (για άλλη μια φορά) ότι πέρα από το ότι είναι η πλέον αξιόπιστη μπάντα για τον καλλιτέχνη αποτελούν και ξεχωριστά, εξαιρετικές περιπτώσεις μουσικών με πολύ ταλέντο από τη στιγμή που εξερευνούν μουσικά πεδία και πέρα από αυτά που παίζουν συνήθως με τα σχήματα τους. Όσο για τον ίδιο τον Montero υπήρξαν πολλές φορές, που εντοπίσαμε καλοχωνεμένα δάνεια από τους MERCURY REV και τον Ariel Pink σε ερμηνευτικό επίπεδο που μας άρεσαν αρκετά. Τα τραγούδια του είναι πολύ όμορφα για να τα προσπεράσει κανείς με ελαφριά καρδιά.
 Ποιός είναι λοιπόν ο ορισμός της πετυχημένης ροκ συναυλίας στην Ελλάδα των '10'ς; Πήρατε μια γερή ιδέα την Παρασκευή που μας πέρασε....


Setlist King Gizzard & The Lizard Wizard (98%):

0. (Beating Around The Bush – ACDC)
1. Rattlesnake
2. Greenhouse Heat Death
3. Nuclear Fusion
4. All Is Known
5. D- Day
6. Sleep Drifter
7. Billabong Valley
8. Welcome To An Altered Future/ Han-Tyumi intro
9. Digital Black
10. Han-Tyumi, The Confused Cyborg
11. The Lord Of Lightning
12. Crumbling Castle
13. The Fourth Colour
14. Head On
15. Master Of The Universe (first verse)/ Robot Stop
16. Big Fig Wasp
17. Gamma Knife
18. The River

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom