Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Tropicálismo! summertape...


«Η Tropicália, επίσης γνωστή ως Tropicalismo, είναι ένα  βραζιλιάνικο καλλιτεχνικό κίνημα που δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Περιέλαβε μορφές τέχνης όπως θέατρο, ποίηση και μουσική. Το κίνημα χαρακτηρίστηκε από ένα συνδυασμό του λαϊκού και του avant-garde, καθώς και μια συγχώνευση του παραδοσιακού βραζιλιάνικου πολιτισμού με ξένες επιρροές. Σήμερα, η Tropicália συνδέεται κυρίως με τη μουσική έκφραση του κινήματος, η οποία συγχώνευσε τους ρυθμούς της Βραζιλίας και της Αφρικής με το rock and roll. Οι μουσικοί που συμμετείχαν στο κίνημα είναι ο Caetano Veloso, ο Gilberto Gil, ο Os Mutantes, ο Gal Costa, ο Tom Zé και ο ποιητής / στιχουργός Torquato Neto, οι οποίοι συμμετείχαν στο λεύκωμα Tropicália: ou Panis et Circencis το 1968 Μουσικό μανιφέστο.
Η κυρίαρχη αρχή της Tropicália ήταν η «ανθρωποφαγία» (μην τρομάζετε), ένας τύπος πολιτισμικού κανιβαλισμού που ενθάρρυνε τη συγχώνευση των διαφόρων επιρροών, από τις οποίες θα μπορούσε να δημιουργηθεί κάτι μοναδικό. Η ιδέα αρχικά τέθηκε από τον ποιητή Oswald de Andrade στο «Manifesto Antropófago», που δημοσιεύθηκε το 1928 και αναπτύχθηκε περαιτέρω από τους τροπικαλιστές στη δεκαετία του 1960.» (Wikipedia).

Η Tropicália, σαν μουσικό κίνημα κράτησε περίπου ένα χρόνο. Ήταν ένας τρόπος αντίστασης στο δικτατορικό καθεστώς που επιβλήθηκε ( συνεπικουρούμενο από τη C.Ι.Α., τον κυρίως σπόνσορα τέτοιων καθεστώτων ανά την υφήλιο). Οι καλλιτέχνες της αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα μιας και από το καθεστώς θεωρούνταν επικίνδυνοι και αναρχικοί ( προφανώς δεν κατανοούσαν και επομένως λόγω χαμηλής νοημοσύνης φοβόντουσαν τις καινοτομίες και τον συχνά αντικαθεστωτικό λόγο τους). Όμως αντιμετωπίστηκαν περισσότερο αρνητικά και από τους Μαρξιστές αριστερούς της χώρας, λόγω του ότι ανακάτευαν Δυτικές επιρροές στη μουσική τους, τους θεωρούσαν απολιτικούς και πολλές φορές τους γιουχάιζαν στις συναυλίες τους. 
Με τέτοιες αντιδράσεις ήταν σίγουρο ότι το κίνημα απλά σταμάτησε να υπάρχει, αλλά οι μουσικοί του δεν σταμάτησαν να δημιουργούν είτε μέσα είτε εξόριστοι σε άλλες χώρες. Η επιρροή του κινήματος συνεχίζει να εμπνέει έκτοτε, αλλάζοντας ευχάριστα το τοπίο της σύγχρονης μουσικής παγκοσμίως. Όλοι κάποια στιγμή έχουν ενσωματώσει στοιχεία ή όπως στην περίπτωση των STEREOLAB, την έχουν σαν κύρια επιρροή τους.
Τα τραγούδια που ξεχώρισα για την τρίτη καλοκαιρινή συλλογή του ιστολογίου, προέρχονται από ηχογραφήσεις κλασσικές για το κίνημα, περισσότερο όμως δείχνουν μια Βραζιλία σε μουσικό αναβρασμό εκείνα τα τελευταία χρόνια της δεκαετίας του '60 και πρώτα χρόνια των '70'ς. 
Οι ηχογραφήσεις είχαν τη δικιά τους ποιότητα και προσωπικότητα και προέρχονταν από καλλιτέχνες που ήταν απελευθερωμένοι, αφιερωμένοι στη μουσική τους, ευαισθητοποιημένοι κοινωνικά και πολιτικά και δεν φοβόντουσαν, πρακτικά, τίποτα.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom