Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Iggy Pop / Shame @ Release festival [8.6.2019]

 

Πρόλογος:
Πριν από πολλά χρόνια είχα μια επιθυμία. Να δω κάποτε τους The Velvet Underground και τους Stooges ζωντανά στην Αθήνα. Όμως αυτό ήταν αδύνατο για την εποχή που εξέφραζα την επιθυμία εκείνη.
Το 1986, δεν υπήρχαν ούτε The Velvet Underground ούτε Stooges. Δεν υπήρχαν τα κόλπα και οι ανάγκες των επανασυνδέσεων που θα αποτελούσαν ένα από τα κύρια μουσικά θέματα των επόμενων δεκαετιών. Όπως γνωρίζετε βέβαια τα δύο αυτά σχήματα επανήλθαν.  Την επανασύνδεση των πρώτων δεν την βιώσαμε ποτέ από κοντά γιατί η τουρνέτου 1993 έφτασε μέχρι την Ιταλία και τέλος. Οι Stooges όμως ήρθαν στην Ελλάδα αρκετές φορές. Η πρώτη τον Ιούλη του 2004, ήταν μια πολύ δυνατή εμπειρία για μένα. Ένα από τα δύο ροκ όνειρα μου έγιναν πραγματικότητα. Μου επιτρεπόταν λοιπόν να το διασκεδάσω εκεί στις πρώτες σειρές μαζί με τους πιτσιρικάδες κι ας είχα τα διπλάσια τους χρόνια. Κι ας μην ήταν η αίσθηση του κινδύνου ορατή πλέον όπως ακούγεται στους δίσκους.
Οι Stooges είναι η μόνη ροκ μπάντα που αποδέχομαι σαν τον ορισμό του ροκ εν ρολ. Άσχετα αν δεν υπήρχε λόγος πλέον να παίζουν μαζί, αποφάσισα να ζήσω το όνειρο μου μόνο μια φορά και έτσι άκουσα από την πρωτότυπη μπάντα να παίζει τραγούδια που έχουν μια ισχυρή άποψη και καθορίζουν τι πραγματικά είναι ροκ και τι όχι, ακόμα και όταν έχει απωλεσθεί η ανάγκη. Ήταν μια μεγάλη εμπειρία.
Όχι όμως μεγαλύτερη από την εμπειρία του 1997, όταν ο Iggy Pop σόλο έπαιξε σαν άγριο θηρίο ύστερα από ρίψη μπουκαλιού από ενθουσιώδη καφροκ οπαδό που ζούσε το δικό του πανκ όνειρο ή μάλλον αυνανισμό.
Η αλήθεια είναι ότι από τη συναυλία εκείνη και μετά ακόμα κι αν ήθελα δεν κατάφερα να δω ποτέ τον Iggy Pop σόλο ξανά.
Μέχρι το βράδυ της 8ης Ιουνίου στο Release. 


Το γεγονός: 
Πέρα από μερικά άλμπουμ καθαρά διεκπεραιωτικά από το Brick Βy Brick και μετά, η πορεία του Iggy Pop είναι συνεπής και έντιμη. Πουλά ροκ μεν αλλά πουλά έντιμα άλμπουμ. Και ενίοτε συγκλονιστικά ( American Caesar, Post Pop Depression).
O Iggy Pop είναι ζωντανός θρύλος του ροκ. Κλισέ φράση αλλά 100% ταιριαστή με τον καλλιτέχνη. Ούτε που θα επεκτείνω γιατί. Πάνω κάτω το ξέρετε κι εσείς.
Οι εμφανίσεις που κάνει το 2019 στέφονται με απόλυτη επιτυχία. Δεν υπήρχε λοιπόν λόγος να μην ήταν πετυχημένη και αυτή του η εμφάνιση στη χώρα.
Μετά από 90 λεπτά σετ φύγαμε από την Πλατεία Νερού, έχοντας ενθουσιαστεί αλλά και προβληματιστεί αρκετά σχετικά με το τι κρατά τον  Iggy Pop σε τέτοια ύψη, σε τέτοια ηλικία.
Σε όλο την εμφάνιση οι κινήσεις του ήταν περιορισμένες, σημαντικά λιγότερες και περισσότερο συγκρατημένες. Αυτό δεν οφείλεται στην ηλικία του τόσο όσο σε μια πρόσφατη εγχείριση ισχίου που είχε υποστεί. Αλλά δεν απασχόλησε κανέναν ιδιαίτερα.
Τον είχαμε μπροστά μας, ακόμα και μισολαβωμένο να τραγουδά με πάθος και ένταση αυτά τα αθάνατα τραγούδια από τους Stooges και μερικά συγκλονιστικά δικά του που δεν τα περιμέναμε ποτέ ( όπως το Sick of You και το Mass Production για παράδειγμα).
Η μπάντα του ήταν μια επαγγελματική ροκ μηχανή και τα πνευστά μια εξαιρετική προσθήκη που έδωσαν ωραία ηχοχρώματα στις εκτελέσεις.
Δεν υπήρχε η λύσσα του 1969, ούτε ο διονυσιασμός του 1996, αλλά ούτε και η απλοϊκή και γραφική ροκ ενέργεια της πρώτης του εμφάνισης το 1988. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να υπάρχουν. 


Όμως ακούγοντας το TV Eye και τα υπόλοιπα από τη Stooges περίοδο (1969, Down In the Street, I Wanna Be Your Dog, Search And Destroy, Gimme Danger) κατάλαβα ότι η μυρωδιά του εφηβικού πνεύματος διατηρείται και μάλιστα ειδικά στη συγκεκριμένη εμφάνιση χρόνια μετά και χωρίς τους Stooges, μύρισε εντονότερα. Γιατί;
Γιατί τα τραγούδια των Stooges μαζί με αυτά που ακούσαμε δεν δημιουργήθηκαν από αλγόριθμους. Κουβαλάνε την εφηβεία των δημιουργών τους. Ήταν γραμμένα από ανάγκη και οι νότες τους είναι εμποτισμένες με ιδρώτα, αγωνία, οργή και ερωτισμό. Η αυθεντικότητα τους είναι παρούσα και σήμερα. Ο Iggy δεν ακουγόταν βαριεστημένος. Αν κάποτε τα τραγούδια αυτά ήταν το Sos που εξέπεμπε σε μια βαρετή Αμερική, τώρα είναι έγκυρα ντοκουμέντα και ο Iggy δεν ξεχνά τις άγριες μέρες του. Και τις διηγήται με το πάθος που χρειάζεται χωρίς να προσπαθεί να αποδείξει τίποτα.
Τα τραγούδια της προσωπικής του καριέρας παίχτηκαν με απόλυτη επιτυχία. Φάνηκε από την ερμηνεία ότι τα τραγούδια αυτά ακούγονται καλύτερα σήμερα. Δεν ξέρω πως, ψάχνω το γιατί. Εντυπωσιακό το Mass Production, απόλυτο το The Passenger, εκρηκτικό το Real Wild Child και πάει λέγοντας.
Οι διασκευές στα  Jean Genie και Red Right Hand  ενθουσίασαν πολύ.

Ίσως να υπερβάλλω αν πω ότι η ροκ συναυλιακή ιστορία της Αθήνας έχει ακόμα μια χρυσή σελίδα στο βιβλίο με τις ένδοξες εμφανίσεις της. Και ο  Iggy Pop έχει δικό του παράρτημα. 
 Ήταν, όπως αναμενόταν, η κορυφαία εμφάνιση της συγκεκριμένης μέρας του Release.  


 Πριν από αυτόν οι JAMES «έφαγαν από τα έτοιμα» και δεν πάσχισαν να δώσουν κάτι διαφορετικό εκτός ίσως από μια συγκινητική απόδοση του ''Sometimes'', όμως πιο πριν από αυτούς οι SHAME έδωσαν ένα ενεργειακό indie punk καταπέλτη που σκιαγραφούσε τον ενθουσιασμό της νεότητας τους, το καλοδιαβασμένο στυλ τους και την ανοιχτή πρόκληση στο μέλλον τους για ακόμα ωριμότερη και προσανατολισμένη πορεία. Οι δίσκοι τους ξεχωρίζουν, οι συναυλίες τους «καίνε» αλλά ακόμα το στυλ κυριαρχεί. Μου άφησαν όμως καλές εντυπώσεις ώστε να τους παρακολουθήσω στενότερα μαζί με τις νέες Βρετανικές και ιρλανδικές μπάντες που σκάνε τελευταία στο χώρο του indie αναγεννώντας το είδος....


Μαζί με όλα αυτά να σημειώσω και την καλύτερη οργάνωση του φεστιβάλ που φέτος ειδικά δημιούργησε νέο ύψος ποιότητας. 
Οι φωτό του Iggy είναι δανεικές από το site του release festival. 

Σχόλια

Ο χρήστης Kostas είπε…
ΩΡΑΙΟΣ!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom