Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Wonder Of Weird : THE RESIDENTS ,live exposing 24-05-2013











Aυτή τη φορά το βασικό θέμα ήταν απλά η μπάντα και η σαραντάχρονη ιστορία της. Ο Randy μας μίλησε για τις σημαντικότερες στιγμές αυτής της, ροκ,όπως σαρκαστικά χαρακτήρισε, μπάντας. 
Στάθηκε στο πρώτο σινγκλ '' Santa Dog '' και τις πρώτες μέρες της μπάντας,όπου ζούσαν λέει σε μεγάλο σπίτι με ξεχωριστά δωμάτια για τον καθένα παράξενα διακοσμημένα. ''We were like The Beatles from hell!'' μας είπε.
Ο θάνατος του συνεργάτη και φίλου Philip ' Snakefinger ' Lithman, ήταν είναι και θα είναι το γεγονός που τους στοιχειώνει από το 1987 και μετά και μόνο να βλέπεις τον Randy επι σκηνής να το διηγείται «νοιώθεις» τον πόνο του.
 Τα «ματόμπαλλα με το ημίψηλο» δεν ήταν για πολύ.Ήταν μόνο για το project του ''Eskimo'',αλλά έγιναν τόσο δημοφιλή και τόσο συμβολικά που τα χρησιμοποίησαν για πάρα πολλά χρόνια ακόμα... 
Μας μίλησε για την περιοδεία που έκαναν για το έργο ''The Moles Trilogy'',την πρώτη παγκόσμια περιοδεία τους που τους άφησε άφραγκους και καταχρεωμένους. Αναφέρθηκε στο  ''Freaκ Show'', ένα έργο που δεν ήταν μόνο ένα απλό άλμπουμ αλλά και κόμικ,παράσταση ,cd rom κλπ. Ένα άλμπουμ που τους εισήγαγε στις νέες τεχνολογίες και στη νέα εποχή...
Δεν αναφέρθηκε στο έργο ''Cube - E '', πράγμα περίεργο,γιατί συναισθητικά και λόγω γεωγραφικών συντεταγμένων,η ιστορία που με τόσο ευφάνταστο και συγκλονιστικό τρόπο διηγήθηκαν και παρουσίασαν ανα τον κόσμο,φαντάζει στο μυαλό μου σαν τη σημαντικότερη συνεισφορά τους στην Αμερικάνικη κουλτούρα και αν οι Αμερικάνοι θέλουν να κάνουν σωστή και σοβαρή δουλειά πρέπει να του δώσουν την θέση που του αρμόζει... Για πολλά ακόμα μίλησε ο Randy...Για το πόσο μακριά ζουν πια ,για τη δικιά του μοναξιά και το γάτο του Maurice που είναι  ο μόνος σύντροφός του αυτή την εποχή ..
Κάθε περιοδεία τους είχε κι ένα βασικό θέμα. Αυτό το γνωρίζουμε κι εμείς εδώ στην Ελλάδα που έχουμε δει,τέσσερα από αυτά : ''Cube -E '', '' Wormwood'',''Demons Dance Alone'', ''The Bunny Boy''. 
Κάθε φορά, η θεματολογία έκλινε ολοένα στο άτομο .Στο άτομο και τη σκοτεινή του,δυστυχισμένη φύση. Φέτος η μπάντα και η παράξενη ιστορία και δημιουργική καριέρα της ήταν το επίκεντρο. Ήταν μια παράσταση για το πνεύμα των THE RESIDENTS. Μια τίμια και ειλικρινή «έκθεση» ενός σχήματος που απέδειξε τη δύναμη της ανεξάρτητης αλλά όχι ξεκομμένης απο το μάρκετιγκ καλλιτεχνικής δημιουργίας.
 Αν τα νέα μουσικά ταλέντα είχαν Πανεπιστήμιο τότε έπρεπε να υπάρχει και το μάθημα : THE RESIDENTS. Όλη τους η ιστορία είναι παράδειγμα προς μίμηση. Δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει ή θα υπάρξει ένα σχήμα σαν κι αυτούς που θα συγκεντρώνει όλη την πεμπτουσία της καλλιτεχνικής δημιουργίας,της επικοινωνίας και προώθησης του υλικού τους στις μάζες όπως το έκαναν αυτοί.
 Όλο το ''Wonder Of  Weird'' show, ήταν άλλο ένα υψηλής αισθητικής και σημειολογικό σταυρόλεξο Έργο Τέχνης που συνδύαζε όλες τις Τέχνες μαζί πλην βίντεο αυτή τη φορά. Πολά συναισθήματα ,πολλές οι αναφορές ,ήταν για άλλη μια φορά περισσότερο από αυτό που έβλεπε κανείς στη σκηνή. Τα τραγούδια ήταν προσεκτικά επιλεγμένα για να αποδώσουν όλη τη βασική και παραπέρα,ιστορική αναδρομή αλλά και Πνεύμα της ιδέας. Οι εκτελέσεις τους μακριά από τα στουντιακά εφφε,αποδόθηκαν λιτά, αγυάλιστα,ωμά.Αλλά με όλο το συναισθηματικό εύρος ξεκάθαρο .Με όλη τη δραματικότητα και αναζήτηση που διαθέτουν.
Οι ιστορικοί της Τέχνης στο μέλλον θα κάνουν ολόκληρες πραγματείες γι'αυτήν αλλά φυσικά και για τις υπόλοιπες παραστάσεις τους. Γιατί οι παραστάσεις..οι παραστάσεις...ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ,κυρίες και κύριοι, περισσότερο κι από τους δίσκους, φέρνουν κοντά όλη τη συμπαντική σημασία της ιδέας THE RESIDENTS.
Με αυτή την παράσταση προφανώς ένα ταξίδι μεγάλο έφτασε στο τέρμα. Βέβαια η δημιουργικότητά τους πολλαπλασιάζεται εκθετικά όσο περνούν τα χρόνια και αυτά τα τέσσερα τελευταία χρόνια χάνει κανείς τη μπάλα με το πόσα projects έχουν προχωρήσει. Οπότε,δεν αποκλείουμε τίποτε στο μέλλον.Υποψιάζομαι ότι και από τον δικό τους Παράδεισο θα συνεχίσουν μηνύματα στους απανταχού ακολουθητές τους. Δεν θα τους αφήσουν μόνους,είναι σίγουρο...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom