Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

METATRONIX,Hip Hop ,κι εγω...


Ειναι γεγονος οτι οι Η.Π.Α. ,εχουν μια τεραστια μουσικη σκηνη και οσο περνουν τα χρονια καταλαβαινω οτι ολα αυτα που ερχονται στην Ευρωπη δεν ειναι παρα η κορυφη του παγοβουνου.
Τι ξεραμε για το Αμερικανικο hip hop ? Οτι εχει εξελιχθει στην κυρια μουσικη δυναμη στις Η.Π.Α.,με εκατονταδες κυκλοφοριες και επιτυχιες. Η νεοπλουτιστικη αιθητικη του (λεφτα,γκομενες,αυτοκινητα ''πειραγμενα'' στην τσιτα,πισινες και αλλες τετοιες αηδιες) ειναι η κυρια εικονα που προβαλλεται μεσα απο τα βιντεο ενω αυτο το μοντελο επιτυχιας εχει επικρατησει και εδω στην Ελλαδα. Ετσι λευκα αγορια πιθηκιζουν και ονειρευονται,βλακωδως αλλα οικονομικα επιτυχως,να γινουν ''pimps'',''bros'' κλπ.Τους βλεπεις με πουρα και ακριβα μπειζμπολ καπελλακια να το παιζουν ''καμποσοι'' ( ή πρωτοι στο χωριο), σε ξεπεσμενα τηλεοπτικα σωου ξεφτυλιζοντας μια μουσικη που γεννηθηκε στο δρομο αλλα τωρα ειναι μοδα και ''διδασκεται'' στο MTV σαν ειδος που σου δινει οικονομικη ευμαρεια,αρκει να πιανεις τα αρχιδια η τα βυζια σου σωστα. Υπαρχουν και οι εξαιρεσεις βεβαια (Dogmother,Αρτεμης/Ευθυμης, Stereo Mike κλπ)
Βεβαια ,μιλωντας μονο για το Αμερικανικο χιπ χοπ,δεν ειναι ολα τοσο χαλια. .Περα απο τα ''σιγα -χυσαμε'' φωνητικα,ηδυπαθων και σεξουαλικα στο κοκκινο , τουρμποκαλλιγραμμων τραγουδιστριων και περα απο τις και καλα ''μαγκικες'' ριμες των ''ηταν ενας σκληρος και τον ελεγαν βιταμ'' μπουμπουκιων με τα χρυσα δοντια και το ''τσιγκινο'' μυαλο, υπαρχει μουσικο ενδιαφερον ακομα και στο πιο ετοιματζιδικο χιτ.Ο χρυσος αξονας TIMBALAND/NEPTUNES να ειναι καλα..
ΑΛΛΑ και εδω ειναι η ουσια , η παραπανω εικονα του χιπ χοπ που παρουσιασαμε ειναι μονο η μια μερια και ισως η μικροτερη.
Υπαρχει και η αλλη μερια. Αυτη του υπογειου χιπ χοπ. εναν κοσμο αρκετα πιο ριζοσπαστικο ,οπου οι ρυθμοι και οι δονησεις ειναι πιο εγκεφαλικες ,πιο περιπετειωδεις ,πιο μπροστα..Εναν κοσμο ανεξερευνητο σε βαθος.Ο δισκος του FLYING LOTUS ηταν μια καλη ευκαιρι για να στραφουν τα αυτια στην υπογεια σκηνη του Los Angeles, που απο οτι φαινεται θα γινει πιο δημοφιλης τα επομενα χρονια.
Η αιτια ομως που με εκανε να σας εκθεσω αυτες τις σκοπιες σκεψεις/απωθημενα, για το χιπ χοπ ειναι ενα σημερινο myspace request,απο μια εταιρεια που εδρευει στο Miami και εχει ηδη απο το 2000 δεκαεξι κυκλοφοριες, που κυμαινoνται απο ragga και dub μεχρι hip hop φυσικα οπως το πρεπει να ειναι .Το οτι εδρευει στην περιοχη του Nip/Tuck και οχι στο Λονδινο,ειναι απο μονο του γεγονος. Το οτι μου ανοιγει την ορεξη για να ψαξω και για αλλες ,σε μια εποχη που δεν ακουω πολυ χιπ χοπ ειναι επισης γεγονος.
Η METATRONIX, εχει το καλλιτεχνικο δυναμικο και το φασμα των μουσικων ειδων που μπορει να την κανει ακομα πιο δημοφιλη αλλα και τον ηχο που μπορει να αντλει επιρροες και απο τις δυο ακτες του συγχρονου χιπ χοπ αλλα ακουγεται καλυτερος, ρυθμικοτερος και με προοπτικες ασχετα αν εχει να κυκλοφορησει κατι καινουριο εδω και ενα χρονο περιπου. Ηδη μονο με αυτες τις 16 κυκλοφοριες μπαινει στα υπ' οψην.
Ξεκινηστε να ακουτε απο εδω (χορταστικο player) και αναζητηστε πληροφοριες εδω.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom