Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Gospel....


Το πρωτοάκουσα σαν σήμα εκπομπής,πίσω στα 1984. Οι '' Απόηχοι'' του Αργύρη Ζήλου ήταν η απόλυτη επιρροή πάνω μου σαν μουσικό Ον.Όσο και να άκουγα φανατικά Πετρίδη ή Δασκαλόπουλο ,οι εκπομπές του Α.Ζήλου ήταν η απόλυτη ραδιοφωνική εμπειρία,για μένα. Παραγωγές μέσα από την πρώτη γραμμή του άγνωστου, καινούριου, σχεδόν ατελείωτου μεταπανκ κόσμου,έργα που γεννήθηκαν για να στιγματίσουν υπογείως μια πλαστική ,άθλια εποχή.Το αν έχω καλές αναμνήσεις από αυτήτη δεκαετία οφείλεται και στα συγκροτήματα που ανακάλυπτα μέσω αυτής αλλά και των υπόλοιπων εκπομπών του Αργύρη.
Για χρόνια η βαριά μπασσογραμμή ,τα break στα κρουστά, οι μυστηριώδης, φευγαλέα, απόκοσμη ανατολίτικη (?) μελωδία στην αρχή αλλά και στη διάρκεια του δεκάλεπτου έπους, ήταν στο μυαλό μου άγνωστα αλλά επίμονα.Όταν έμαθα (δε θυμάμαι,πως),ότι το κομμάτι ήταν των 23 SKIDOO και είχε τίτλο '' The Gospel Comes To New Guinea'',χάρηκα και αναζήτησα το τραγούδι μα δεν το έβρισκα πουθενά....
Φυσικά με το Διαδίκτυο βρίσκεις τα πάντα..Οπότε κοσμεί μια από τις καλύτερες γωνίες του Σπιτιού στις συνθέσεις που στάθηκαν καθοριστικές για τις μουσικές μου αποκλίσεις.
Το γκρίζο, βαρύ,υγρό,εξωτικό,γεμάτο ένταση και ελεγχόμενα ξεσπάσματα εξωδιαστατικό φανκ με ήχους ομιλίες και θορύβους που νομίζεις ότι προέρχονται από σκοτεινές ,φρικιαστικές τελετουργίες κάπου στον Ειρηνικό ή κάπου στο Διάστημα σε έναν ακρινό Γαλαξία,παραμένει αξεπέραστο. 
Οι βαθιές,πυκνές και υποβλητικές ρυθμικές γραμμές του μπάσσου σε συνδυασμό με τα οργιώδη κρουστά που λένε να εκτροχιαστούν αλλά κρατάνε τη σύνθεση σε μια αυστηρή,πειθαρχημένη τάξη καθώς και με free-jazz, έθνικ και ambient στολίδια, μυστηριώδεις ομίλιες και τελετουργικού ψαλμοί από τη Ζούγκλα  που τρυπούν το υποσυνείδητο, συνθέτουν το απόλυτο soundtrack μυστηρίου που ακούτε στο μυαλό σας και εισρέει σε όλο σας το είναι...Απλά Αριστούργημα..
Η δεύτερη πλευρά του 12'' που κυκλοφόρησε το 1981 από την Fetish, καλύπτεται από έναν  σαρωτικό ρυθμικό νεοκυματικό παιάνα που λέγεται '' Last Words'' και είναι κάτι που :
1. Θα πουλούσαν την ψυχή τους για γράψουν, τα επίσης εξαιρετικά και με τρομερό ήχο κλπ,αλλά ανοργασμικά μαθητούδια της Νεοϋορκέζικης σκηνής των LCD SOUNDSYSTEM, THE RAPRURE,RADIO 4,!!! κλπ.
2. Δίνει κάποιο δίκιο στον βετεράνο νιουγεϊβά,όταν βρίζει τα παραπάνω σχήματα και όλη τη σκηνή που αναπαλαίωσε το Βρετανικό post punk funk και Αμερικάνικο no wave.
Αναζητήστε το εδώ και μη το πολυμαρτυράτε γιατί έχει πέσει κυνήγι και τα ρίχνουν σα ζαλισμένα κοτόπουλα. 
Enhanced by Zemanta

Σχόλια

Ο χρήστης Raggedy Man είπε…
Πσσσσσσσσσς... Για κάτι τέτοια σε διαβάζω...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας υπαρξιακή

MRKTPLC

  Οι εκπλήξεις από την  Yodashe   συνεχίζονται. Δεν πρόλαβε καλά καλά να «ζεσταθεί» η μουσική δραστηριότητα του 2024 και στις 10.1 κυκλοφόρησε ένα καινούριο τραγούδι που ηχητικά διαφοροποιείται από τα προηγούμενα γιατί χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα αρχαίο αλλά ξακουστό συνθ, το EDP Wasp,  που  τον ξεχωριστό βομβίζοντα (σαν σφήκα_ wasp ) ήχο του τον έχετε σίγουρα ακούσει σε ηχογραφήσεις γνωστών καλλιτεχνών (808 State, Dave Holmes, Vince Clarke, Nick Rhodes (Duran Duran), WhiteHouse and Add N to (X) ή ακόμα και πολύ underground (ειδικά όσοι ασχολείστε με την ηλεκτρονική μουσική της μετά το πανκ εποχής.  Το ''MRKTPLC'' κρατά μόνο 2 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα αλλά έχει αρκετά ενδιαφέρουσα δομή καθόλου συμβατική για το συγκεκριμένο συνθ. Είναι πολύ μοντέρνα η αντίληψη για να θεωρηθεί minimal synth αλλά είναι και ο υποβλητικός ήχος του συνθ που βγάζει τη σύνθεση εκτός σύγχρονου χρονικού πλαισίου. Αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι ότι για τις προδιαγραφές μας είναι ένα ξ