Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Noise Mass !.....BAMBARA/A PLACE TO BURY STRANGERS @Fuzz club ,Athens[19-10-2013]


Οι  BAMBARA κατάγονται από την Αθήνα της Georgia και οι κριτικές για το πρώτο τους άλμπουμ τους ''Dreamviolence'' είναι τόσο γλαφυρά θετικές και εντυπωσιακές για ντεμπούτο, που σε κάνουν να σπεύσεις να το ακούσεις αμέσως.
 Οι
Η συμμετοχή τους σαν support σχήμα των APLACE TO BURY STRANGERS στην πρόσφατη ''Strange Moon'' περιοδεία τους,είναι «ισχυρό χαρτί» έγκρισης και όσοι τους είδατε ζωντανά το Σάββατο στο Fuzz,πιστεύω ότι δικαίωσαν πλήρως την προτίμηση τους για opening act από τον Oliver Ackermann και την παρέα του.
Εντυπωσιακοί απ΄ το πρώτο δευτερόλεπτο,με την ένταση να χτυπά κόκκινο ,τον ξηρό πάγο να μπλέκει με τα κόκκινα φώτα και το κοινό να προσέχει θέλει δε θέλει τα τεκταινόμενα. Με ένα επίσης εντυπωσιακό ντεμπούτο που σε ζωντανή εκτέλεση αποκτά μεγαλύτερη αξία,οι  BAMBARA «κούνησαν» τόσο δυνατά το Fuzz που θα μπορούσαν να κλέψουν την παράσταση από την κύρια μπάντα. Όμως η περιορισμένη παραμονή τους επί σκηνής και αυτό που ακολούθησε αργότερα, περιόρισε τις εντυπώσεις «καταιγιστικά καλοί»  και αύξησε τις προσδοκίες και την επιθυμία για μια καινούρια εμφάνιση στο μέλλον σαν κύρια μπάντα πια που θα μπορούσε να «παίρνει αυτιά και κεφάλια» επί σκηνής.....
Το να ξαναβλέπει κανείς ένα σχήμα ζωντανά για τέταρτη και παραπάνω φορά συνήθως ανήκει μία από τις δύο κατηγορίες .Ή το ξαναβλέπουν οι αφοσιωμένοι οπαδοί ή θα έχουν την τύχη των JAMES και των SCORPIONS. Μαζική υστερία για ψοφίμια.


Οι APTBS,εννοείται χωρίς να έχουν το δεύτερο αλλά  κάτι παραπάνω από το πρώτο,εξέπληξαν τους πάντες με αυτό το «νεφελώδες» και καταιγιστικό show. Πέρυσι περιμέναμε την αναβάθμιση τους σε μπάντα που θα εκτελούσε τα τραγούδια τους όχι στους βωμούς του Θορύβου αλλά όπως τα απολαμβάναμε στα επίσημα άλμπουμ. Αλλά μετά το τέλος και αφού εισήλθαμε στον καθαρό αέρα,αναρωτιόμουν τί σκεφτόμουνα πέρυσι και γέλαγα με αυτή την άκυρη για το σχήμα σκέψη.....
Γιατί οι APTBS δηλαδή ο Oliver Ackermann  κυρίως,σε κάθε εμφάνισή του «βαπτίζεται» στον ηλεκτρισμό που παράγει. Ενσωματώνεται με τις συχνότητες,ηλεκτρίζεται μαζί τους.Και δεν ξέρω αν αναγεννιέται αλλά σίγουρα ποτέ δεν είναι ο ίδιος.  Η εκτέλεση των τραγουδιών δεν είναι απαραίτητο να είναι το ίδιο με τους δίσκους. Απογυμνωμένα από τα στολίδια,με τη βασική ρυθμική βάση σαν πυξίδα που επάξια κρατούν οι υπόλοιποι δύο,αφήνουν όλη την ενέργεια να βγει από τα τραγούδια ή με αφορμή αυτά, «στοιχειώνοντας» τον Ackermann που σαν Σαμάνος του Ηλεκτρικού Θορύβου με την κιθάρα σαν ραβδί και την πεταλιέρα σαν Βίβλο,μετατρέπει αυτό που λέγεται συναυλία σε ηλεκτρική μέθεξη,ακολουθώντας πιστά την γραμμή ζωής που ξεκινά από τον Jimi Hendrix και καταλήγει σε αυτόν, περνώντας από δεκάδες επιδειξίες που αγνοούν την ουσία και παραμένουν στην πόζα προκαλώντας υστερικά γέλια πολλές φορές.
Ο Ackermann σε πείθει ότι είναι ο πιο πρόσφατος μεγάλος ροκ κιθαρίστας  κι ας μην γνωρίζει από τεχνικές παρά μόνο τα βασικά. Γνωρίζει όμως κάτι που οι περισσότεροι βιρτουόζοι θα ήθελαν. Την πηγή των ήχων. Όχι μόνο «γεωγραφικά» αλλά και ουσιαστικά. Και αυτήν επιδεικνύει· σε συνδυασμό με τα στροβοσκοπικά φώτα ,την ανελέητη ένταση,το σκοτάδι και την ακατάσχετη χρήση ξηρού πάγου,που φέτος έφτασε στο απόγειό του.
Μιλώντας για αυτό που γινόταν επι σκηνής, ειδικά σε αυτή την εμφάνιση,δεν γίνεται να μη τον περιγράψω με κοσμολογικά στοιχεία. Σεισμικό μπάσο και κρουστά για τη Γη, ηλεκτρικές εκκενώσεις /κεραυνοί από τις κιθάρες,ένα σύμπαν υπό διαμόρφωση ή,απλά, είδαμε και πάθαμε ηλεκτροπληξία,από το ηλεκτρικό πεδίο της πεταλιέρας του Ackermann, που γιγαντώθηκε σαν θυμωμένος Hulk για την μέγιστη ακουστική  και όχι μόνο εμπειρία μας παλεύοντας με την κιθάρα του Ackermann  που «καναλιζάριζε» όλη την μανιασμένη ενέργεια ώστε να συγκρατηθεί σε «λογικά» πλαίσια η άπειρη δύναμή της.

Μια κιθάρα θυσιάστηκε,ένας στροβοσκοπικός προβολέας κάηκε αλλά στο τέλος ο βόμβος έμεινε για να χαλαρώσει τις αισθήσεις και να μας αφήσει εντυπωσιασμένους σ' ένα κλαμπ/πλανήτη αερίων, συνειδητοποιώντας ότι βιώσαμε μια «συναυλία» από τις λίγες...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom