Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Eagulls have landed...

 

Ο πρώτος μήνας του 2014 ξεκίνησε με πολλή δύναμη και πολύ ηλεκτρισμό. 
   Πιάνω τον εαυτό μου να αφιερώνει πολλές ώρες ακούγοντας σχήματα που έχουν την παλιά καλή σύνθεση κιθάρα,μπάσο ,ντραμς ,φωνητικά,που και που κανένα πλήκτρο ή δεύτερη κιθάρα και με ήχο που ξεπατικώνει το grunge,το πανκ,την κλασσική αλλά και νέα ψυχεδέλεια,το μεταπάνκ και την κιθαριστική ποπ (λέγε με και shoegaze) της δεκαετίας του '90. η ποσότητα καλών κυκλοφοριών είναι πολύ αυξημένη αυτούς τους πρώτους δύο μήνες και δεν υπάρχει χρόνος για κανένα άλλο είδος που μπορεί να δρα παράλληλα.
     Πιάνω τον εαυτό μου να αφοσιώνεται στο παλιομοδίτικο αλλά και το τόσο παθιασμένο πανκ των πιτσιρικάδων RADKEY αλλά και στο ψυχροπολεμικό, καλοκουρδισμένο και δυναμικό μεταπανκ των EAGULLS.
Οι τελευταίοι,έχοντας κάνει μια μικρή φασαρία γύρω από το όνομα τους και με εισιτήριο για μεγαλύτερη φήμη τη ζωντανή εμφάνιση τους στο prime time Αμερικάνικο talk show του D.Letterman έχουν έτοιμο το πρώτο τους ομώνυμο άλμπουμ που θα κυκλοφορήσεις 3 Μαρτίου από την Partisan records.  
      Το άλμπουμ τους σε άλλες εποχές και με μεγαλύτερη διάθεση για προώθηση θα αντιμετωπιζόταν με εκφράσεις ανάλογες αυτών του ''Dookie'' ας πούμε.

Αλλά είμαστε στο 2014. Κάθε προσπάθεια μαζικοποίησης ακόμα και του πιο φωτισμένου μουσικού έργου θα έπεφτε στη σιδερένια μπάλα και τα βυζάκια της χάνα μοντάνα ,στο ξεφτισμένο κανίς ραπ των Macklemore & Ryan Lewis ,τη βουτυροκ αγριάδα των One Direction, στον σιροπάτο Justin Bieber και στη θρησκευτική κατάνυξη και χαζοσοβαροφάνεια που αντιμετωπίζεται κάθε καινούριας γεροντικής πορδής που νομίζει ότι είναι ο Doorian Grey των κάθε U2,THE KILLERS κ.α. ορθόδοξων ροκ σχημάτων και καλλιτεχνών,με μπάτζετ από πίσω. Με λίγα λόγια. Η μουσική πλέον δεν ενδιαφέρει κανέναν εκτός και αν υπάρχει ιστορία ή κάτι πικάντικο για επιδόρπιο. Οι πιτσιρικάδες αντιμετωπίζονται ως αντιγραφείς,ατάλαντοι και καιροσκόποι.
Αυτό που βλέπω στο άλμπουμ των EAGULLS είναι φλεγόμενη μετεφηβική ορμή που δεν υπολογίζει τίποτα,έχει το θράσος να πιστεύει στη δικιά της μοναδικότητα και βασισμένη τεχνικά πάνω σε αυτό που σε κάθε εποχή είναι γενεσιουργός δύναμη κάθε μουσικής έκφρασης που ταράζει νερά. Τη λύσσα για αντίδραση,την μηδενιστική και κυνική αντιμετώπιση των πάντων σαν ασπίδα ενός ψυχισμού σε εγρήγορση και συναισθηματική έξαρση.
Oι  EAGULLS τα βρίσκουν έτοιμα. Και κινούνται ανάλογα. Όμως αν δεν υπάρχει έστω και μια μικρή σπίθα ειλικρίνειας και ακεραιότητας,κάθε κιθάρα που στηρίζεται στους KILLING JOKE,JOY DIVISION,THE CURE θα ακούγεται σαν άκαπνο ξύσιμο χορδών,κάθε bass line μια βαρετή διαρροή και κάθε ερμηνεία που θα θέλει να μοιάσει στον Jaz Coleman/Robert Smith/Joe Strummer θα ακούγεται σαν πνιχτό βαρετό νιαούρισμα ή πομπώδης χαζομάρα.
Οι EAGULLS ακολουθούν συγκεκριμένο στυλ,δεν ξεκολλάνε από εκεί,υπάρχει μια ενιαία,προβλέψιμη και παρεξηγήσιμη αισθητική στο άλμπουμ τους αλλά κάθε τραγούδι είναι ένα δεμένο, ηλεκτρικό, καλοκουρδισμένο «όχημα» για να υποδεχτεί,να αντέξει και να αναδείξει όλη την αγχωτική,οργισμένη,ορμητική αλλά και ενθουσιώδη φύση των πέντε αυτών πιτσιρικάδων. Μπορεί να είναι συγκρίσιμοι με πολλούς. Αλλά καλό θα ήταν με τους σωστούς.
Πλέον έχει αποδειχθεί ότι αυτοί που δημιουργούν τη μουσική του μέλλοντος ή είναι μέρος ενός καλοσχεδιασμένου εμπορικού κόλπου ή περιθώριο.
Οι  EAGULLS ακούγονται περιορισμένοι αισθητικά και για να πεις ότι πρωτοπορούν σε κάτι. Όμως δίνουν έμφαση και νόημα σε αυτό που παίζουν. 
Θα έλεγα ότι όπως και οι SAVAGES πέρυσι,έτσι και αυτοί, είναι λίγο πιο μέσα στον ορισμό του post punk σαν ανάγκη έκφρασης ενός ψυχισμού που βράζει από απορία,οργή και ανησυχία. Και ας είναι μόνο για ένα άλμπουμ. 
Το στίγμα και την υπογραφή τους την έβαλαν πλέον γι' αυτή τη δεκαετία... 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom