Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

तत् त्वम् असि .7/तत् त्वम् असि. 23 - DING AN SICH



Οι DING AN SICH υπάρχουν από το 1987. Μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει σύνθεση αρκετές φορές. Από τις πρώτες post-punk/goth μέρες τους μέχρι τις πιό σκοτεινές ηλεκτρονικές τους σήμερα, έχουν να παρουσιάσουν σειρά ηχογραφήσεων με εξαιρετικό ενδιαφέρον συνθετικά και ενορχηστρωτικά.
Μέχρι το 1998, υπήρχε μια συνέπεια τόσο στις ηχογραφήσεις όσο και στις εμφανίσεις τους. Ύστερα και για τα επόμενα χρόνια μέχρι τώρα που μιλάμε, η παρουσία τους ήταν ολοένα κα πιο σπάνια αν και συνέχιζαν να είναι δραστήριοι στο στούντιο τουλάχιστον.
Το φθινόπωρο αυτό όμως είχα την ευχαρίστηση, μην πω ευτυχία, να παραλάβω από από το ταχυδρομείο ένα πολύ φροντισμένο διπλό cd, με το οποίο το σχήμα κάνει ένα δυναμικό reboot.


To ''तत् त्वम् असि .7'', όπως μας εξηγεί ο Νίκος Σαρηκώστας (ιδρυτικό μέλος του σχήματος):

 ''Είναι ο δίσκος που κυκλοφορεί με καθυστέρηση μιας δεκαετίας και αποτελείται από συνθέσεις που δουλεύτηκαν (εν μέσω διαφόρων συμβάντων) από το 1998 έως το 2008. Οι συνθέσεις αυτές αποτελούσαν και μέρος του live set στις συναυλίες που κάναμε μεταξύ 2004 - 2008''.

Ήταν η εποχή που το σχήμα ηχογραφούσε με διάφορους guest είτε στη φωνή είτε στα υπόλοιπα όργανα.
Μερικές αυτές ( ''Comedy'', ''A Passage In The Flow Of Time'') είχαν φιλοξενηθεί σε συλλογές αλλά πλέον και τις οκτώ τις ακούτε στην πιο ολοκληρωμένη μορφή τους.
 Κινούνται με  βασικό άξονα την σκοτεινή ηλεκτρονική goth αισθητική αλλά με πολλά ποπ στοιχεία επίσης. Γενικά η γενικότερη αισθητική του σχήματος δεν έχει αλλάξει μετά την πρώτη περίοδο τους. Στηρίζονται στα γυναικεία φωνητικά και στις έντονα βαθιές ρυθμικές ακολουθίες, με χαρακτηριστικά μελωδικά στοιχεία, αγγίζοντας τα μουσικά μονοπάτια των Attrition, Dead Can Dance, State Of Grace και γενικότερα της Αιθέριας σκοτεινής ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής σκηνής της Κεντρικής Ευρώπης των δύο προηγούμενων δεκαετιών. 
 Αν το ''तत् त्वम् असि .7'' κυκλοφορούσε εκείνες τις μέρες (1998-2008) θα κατείχε μια πολύ καλή θέση στις δεκάδες ευρωπαϊκές κυκλοφορίες της εποχής. Σήμερα ανασύρει όμορφες μνήμες από αυτή την τάση, άσχετα αν το κοινό της έχει πλέον πολύ καιρό να ανανεωθεί. Υπάρχει γενικότερη έλλειψη σε τέτοια μουσική γενικότερα, μουσική που απευθύνεται με τον δικό της ποιητικό τρόπο στη ρομαντική και υπαρξιακή πλευρά της ύπαρξης. 
Διακρίνεται όμως και ένα ιδιαίτερο στίγμα που συνδέει όλες τις συνθέσεις μαζί, το οποίο είναι εύκολα ανιχνεύσιμο και δικαιολογεί την επιμονή αλλά και την επιβίωση του σχήματος τόσα χρόνια. Έχοντας αποστάξει τα καλύτερα στοιχεία του είδους για τη δημιουργία αλά και την τελική κατάθεση τραγουδιών που εντυπωσιάζουν με την πληρότητα τους και την στιβαρή δομή τους.
Ο πυρήνας των DING AN SICH σε αυτό το άλμπουμ είναι οι: Νίκος Σαρηκώστας ( Ηλεκτρονικά, πλήκτρα προγραμματισμός, σύνθεση και στίχους στα περισσότερα τραγούδια), Γιώργος Γκίνης (ηχητική επεξεργασία), Κέλυ Καπετανάκη ( φωνητικά) και Nίκος Σεμπεκόπουλος ( κιθάρες). Στο ''Comedy'' συμμετείχε η Μαρίνα Παπαγεωργίου, ενώ στο '' There Is  A Dream'' η Alexandra N.S και στις κιθάρες ο Άρης Ζαρακάς (όπως και στο ''Comedy''). Στο ''Strength'' στα δεύτερα φωνητικά συμμετέχει διακριτικά και ο Μεγάλος Edward Ka-Spel.

Και αν το ''तत् त्वम् असि .7'' αντιπροσωπεύει το σχήμα στην προηγούμενη δεκαετία, το ολοκαίνουριο  ''तत् त्वम् असि .23''
ανοίγει ή κλείνει ( το μέλλον θα δείξει) προχωρά τον ήχο του σχήματος ακόμα περισσότερο, ενσωματώνοντας με τον καλύτερο τρόπο επιρροές από την '80'ς περίοδο της 4AD και της σκοτεινότερης και ηλεκτρονικότερης πλευράς των This Mortal Coil. Είναι χωρισμένο σε δύο συνεχόμενα ηχητικα μέρη, όπως και οι πλευρές του δίσκου βινυλίου με τέσσερα τραγούδια η καθεμία, με ενιαία ηχητική θεματική.
 Eίναι ότι πιο φιλόδοξο έχουν ηχογραφήσει ως σήμερα, πυκνό και στιβαρό σαν δομή και ενορχήστρωση, προϊόν έντονης στουντιακής και πνευματικής αναζήτησης. Προσκαλεί τον ακροατή σε ένα βαθύ, σκοτεινό ωκεανό από φωνητικά, μελωδικά και απόκοσμα συνάμα, ρυθμούς και ηλεκτρονικές μελωδίες που τείνουν να κάνουν την εμπειρία ξεχωριστή και μοναδική.

Η πολύ όμορφη, φωτεινή διασκευή στο ''Love Minus Zero'' του Bob Dylan με τη συμμετοχή της Sin'Drella,  πρώην τραγουδίστριας των Attrition, το ''Unconditional'' με τις μεσαιωνικές πινελιές αλλά και το πιο electro-goth ''Sleepwalker'' είναι τα κομμάτια που ξεχωρίζουν, χωρίς όμως να υποβιβάζονται τα υπόλοιπα τραγούδια του άλμπουμ που στέκουν στα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που έχουν θέσει τα μέλη του σχήματος.
Σε αυτό το άλμπουμ πέρα του Νίκου Σαρηκώστα και του Γιώργου Γκίνη, στα φωνητικά συμμετέχει η Μαρία Ιωαννίδου και σαν τρίο φαίνεται να είναι η πιο σταθερή σύνθεση που είχαν ως τώρα.
Και οι δύο κυκλοφορίες θα κυκλοφορήσουν σε 200 βινύλια των 180 γραμμαρίων από την συλλεκτική Missing Vinyl records. 
Αποτελούν κυκλοφορίες πολύ σημαντικές για Το Σπίτι Με Τα Παράξενα και δεν πρέπει να τις αγνοήσετε...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom