Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Music treatment 2016: The albums_01

1. BlackstarDAVID BOWIE
      (ISO/Columbia/Sony)



Αν ο D. Bowie ήταν ζωντανός θα ήταν άραγε το ''Blackstar'' ο δίσκος της χρονιάς σαρώνοντας  μεγάλα περιοδικά και ατομικά ιστολόγια; Θα γινόταν θεατρικό έργο; 
Όταν είχε κυκλοφορήσει το ''The Next Day'' όλοι χαιρετήσαμε έναν Bowie που γερνούσε με αξιοπρέπεια και που δεν επαναπαυόταν σε πρότερες δάφνες. Ήταν το άλμπουμ που τον εισήγαγε στη δεκαετία του 2010. Ήταν ασυνήθιστα ασυνήθιστος για τον καλλιτέχνη και γι' αυτό απέσπασε καλές κριτικές και θετική ανταπόκριση. Κι όμως στις λίστες πολλών στο τέλος του 2013 ή δεν υπήρχε ή ήταν χαμηλά.
Η κυκλοφορία του τραγουδιού του ''Blackstar'' όμως, ήταν κάτι που επέβαλλε τον Νέο Bowie, στα μουσικά γεγονότα. Το άλμπουμ ήρθε μαζί με το τραγικό γεγονός. Ακούστηκε σαν ένα σπουδαίο αποχαιρετιστήριο άλμπουμ αλλά ήταν κάτι παραπάνω από αυτό και το διαπιστώσαμε όλοι άμεσα.

'' Φέτος ο D. Bowie αναστήθηκε καλλιτεχνικά και πάλι. Έσπασε τον τύμβο το 2013 με το ''The Next Day'' αποδεικνύοντας την αυθεντικότητα του και τη ρεαλιστική του άποψη. Μετά τα εξήντα μπορείς να είσαι Δούκας ακόμα και όταν δεν χοροπηδάς επί σκηνής. Όμως με το ''BlackStar'' βγήκε και πάλι στη επιφάνεια, ο Bowie καλλιτέχνης και οραματιστής. Με ένα δίσκο απέριττο, ακριβή και άψογο. Και περιμέναμε πως και πως σε αυτή την νέα πορεία να ολοκληρώσει με ένα τρίτο άλμπουμ για να κρυφτεί και πάλι και να επιστρέψει μετά από χ χρόνια. ''

Ο δίσκος είναι μια τρανή απόδειξη της σπουδαίας καλλιτεχνικής οντότητας του. Μας θύμησε πολύ την δημιουργική ατμόσφαιρα του '' Station To Station'', του ''Heroes'', του ''Hunky Dory'', ακόμα και του ''1.Outside...''. Με την ίδια περιέργεια για κατάκτηση της μουσικής, με την ίδια δίψα για την ολόδική του σφραγίδα επάνω της. Μόνο που  στο ''Blackstar'' ακούγεται γεμάτος σιγουριά, αυτοπεποίθηση και με την ευτυχία του ανθρώπου που έφτασε πλέον στο υψηλότερο σημείο της μουσικής του πορείας. Δεν ήταν ακριβώς άλλη μια κορυφή από τις πολλές που πάτησε ο Bowie. Ήταν η κορυφαία στιγμή του, όχι απαραίτητα πρωτοποριακή. Δεν είναι το ζητούμενο. Είναι η στιγμή που πέντε δεκαετίες καριέρας, αποκρυσταλλώνεται σε αυτό το υβρίδιο jazz/electronica/pop που δεν θυμίζει πολλά, δεν χρωστά πουθενά και συνδυάζει όλες τις περσόνες του σε μία. Ένα μεγάλο παιχνίδι έφτασε στο τέλος του. 
Αν ο ζούσε ο Bowie μπορεί να μην ηχογραφούσε άλλο άλμπουμ ή να είχαμε νέα του σε μια δεκαετία με κάτι προφανώς ψαγμένο και ολοκληρωμένο. 
Αν ζούσε ο Bowie ίσως και να μην υπήρχε αυτό το άλμπουμ τόσο ψηλά στις φετινές λίστες αλλά δεν παύει να είναι κάτι που όλοι το κοιτάνε με θαυμασμό και θέλουν να φτάσουν στην πεφωτισμένη, ζενίθ κατάσταση του καλλιτέχνη.

''Ναι. Πίστευα ότι ο Bowie είναι αθάνατος. Όπως και ο


Lemmy. Αλλά η πραγματικότητα είναι ιδιαίτερα σκληρή''.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom