Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A night with Marie Davidson/Yves Tumor/ Wham Jah, live at Romantso [05.01.2017]




Η πρώτη συναυλιακή συνάθροιση για το 2017 ήρθε νωρίς. Με συμμετοχές που δεν συναντά κανείς εύκολα.



Οι WHAM JAH άνοιξαν την βραδιά, μέσα σε παραπετάσματα ξηρού πάγου με συνθέσεις στηριγμένες σε αρχέγονους ρυθμούς, ψυχεδελική μουσική, θόρυβο και παραμορφώσεις. Η μουσική τους είναι ανοιχτό πεδίο, οι συνθέσεις τους είναι απολαυστικά jam και ταξιδεύουν μέσα σε σκληρά, πρωτόγονα τοπία. Λειτουργούν στο 100% ζωντανά, οπότε καταλάβατε ότι ακούστηκαν αρκετά συναρπαστικοί και κέρδισαν τις εντυπώσεις χωρίς την παραμικρή δυσκολία.




Ο χαρακτηριζόμενος «αινιγματικός» Sean Bowie που προτιμά το Yves Tumor σαν όνομα αυτό το καιρό είναι ένας καλλιτέχνης που έκανε αίσθηση στους κύκλους της πειραματικής μουσικής φέτος με το ''Serpent Music'', πρώτο επίσημα αλλά δεύτερο αν υπολογίσουμε και το άλμπουμ ''When Man Fails You'' που κυκλοφόρησε το 2015 σε κασέτα αλλά και διαδικτυακά.
Oμολογώ ότι δεν είχα σχέση με τη μουσική του πριν την εμφάνιση αυτή. Το ''Serpent Music'', είναι ακούγεται  ενδιαφέρον άλμπουμ στο πρώτο άκουσμα αλλά η abstract μορφή των συνθέσεων προκαλεί για πολλαπλά ακούσματα, οπότε μεταβάλλονται και οι εντυπώσεις. Αυτό που ακολούθησε όμως από τη στιγμή που πάτησε το πόδι του στο σανίδι και ρύθμισε τους ήχους του ήταν κάτι που δεν συνηθίζεται σε συναυλίες και με έκανε να ρίξω περισσότερη προσοχή στην περίπτωση του.
Για καλλιτέχνες που στηρίζονται αποκλειστικά σε προηχογραφημένη και επεξεργασμένη μουσική και την παρουσιάζουν σε ζωντανό ακροατήριο, η απόδοση τους κυμαίνεται από τελείως βαρετή μέχρι την κατάσταση που είτε με ρυθμούς είτε με απλά layer σε βυθίζουν σε άλλους κόσμους και τότε εμφάνιση χαρακτηρίζεται πετυχημένη. Αξέχαστη όμως ή ασυνήθιστη είναι σε ελάχιστες περιπτώσεις αν δεν έχουν περισσότερες μορφές τέχνης να συνδυάζουν τη μουσική τους.

 Ο Yves Tumor εμφανίστηκε ντυμένος με μπλουζάκι παραλλαγή, δερμάτινες ψηλοτάκουνες μπότες που κάλυπταν όλο το πόδι σχεδόν και καλσόν. Αυτό το ουδέτερου φύλου στην κυριολεξία δίμετρο Ον, ξεκίνησε μέσα σε ηχητικό και ρυθμικό χάος κοντά στο dubstep, να μιλά στο μικρόφωνο και να κατεβαίνει από τη σκηνή και να περνά από όλους τους παρευρισκόμενους, μέσα σε προπέτασμα ξηρού πάγου δημιουργώντας ένα χαοτικό αλλά αρκετά έξω από τα συνηθισμένα περιβάλλον.
  Έχουμε καταντήσει να βλέπουμε τυπικές συναυλίες πλέον και κάτι τέτοιο σοκάρει. Απλά να φανταστείτε ότι δεν αναγνώρισα καμμία από τις συνθέσεις των άλμπουμ του, δεν θα το χαρακτήριζα καν συναυλία αλλά κάτι μεταξύ δρώμενου και ηχητικής ομαδικής παραίσθησης. Ο καλλιτέχνης ήταν  κατά το 99%  της εμφάνισης του μέσα στο πλήθος, βορά στους αρχικά αμήχανους, αργότερα έκπληκτους και στο τέλος ενθουσιασμένους παρευρισκόμενους που θαύμαζαν το θάρρος αλλά και την διαφορετικότητα του, παρακολουθώντας τον να περνά ανάμεσα τους, φιλικά σαν να ήταν ο διπλανός τους, να τους ακουμπά, να κυλιέται κάτω, κάνοντας κάτι τελικά που μας άρεσε αλλά το γιατί, για να το εξηγήσουμε επαρκώς χρειάζεται να ανοίξουμε τα μυαλά μας περισσότερο. 





Η Marie Davidson έκλεισε τη βραδιά με ένα συμβατικότερο σετ μιας ώρας περίπου, παρουσιάζοντας το πιο πρόσφατο άλμπουμ της ''Adieux Au Dancefloor'' αλλά και σημαντικές στιγμές από τα προηγούμενα τρία. Όλα τα τραγούδια ακούστηκαν σε πιο ζωηρές εκτελέσεις και έκαναν το κοινό να χορεύει, χωρίς να στέκεται αδιάφορο.
 Η μινιμαλ συνθ φόρμα που υπηρετεί πιστά ( με κάποιες  πικάντικες house και techno «παρεκκλίσεις») έχει περιορισμούς αλλά για μας που αγαπάμε το σφυροκόπημα και τα παιχνίδια με τις συχνότητες η περίπτωση της Marie Davidson  είναι ιδανική.



Η ίδια, χαριτωμένη πάνω από τα αναλογικά μηχανήματα της να πειράζει τα κουμπιά και να «τραγουδά» προσωπικές σκέψεις αποκαλύπτοντας ότι «αφιερώνει τη ζωή της σε αυτούς τους ρυθμούς» δείχνει όντως μια παθιασμένη σχέση με τη μουσική που συναυλιακά κατανοείται περισσότερο. 



 Η πρώτη λοιπόν συναυλία της χρονιάς χαρακτηρίζεται ως συναρπαστική, με καλλιτέχνες που στο πεδίο τους προσφέρουν ουσιαστικό έργο και πάθος. Μακάρι να έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε ακόμα περισσότερες συναυλίες στο μέλλον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom