Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Holger Czukay (/ˈtʃuːkeɪ/, born Holger Schüring ] 24 March 1938 – 4 September 2017). Part 1 ( Soundless)


Μετά τον Michael Karoli ( κιθάρα , φωνητικά) και τον Jaki Liebezeit ( drums), οι εναπομείναντες CAN γίνονται λιγότεροι κατά ένα μέλος ακόμα. 
Η αναγγελία του θανάτου του μπασίστα  και μηχανικός ήχου τους, Holger Czukay, χθες 5/9/2017, είχε ιδιαίτερη σημασία για μένα γιατί περισσότερο απ' όλα τα μέλη των CAN ήταν αυτός που θαύμαζα περισσότερο μέσα από τις προσωπικές του δουλειές. 
Εκστατικός ακροατής του ''Movies'', ''Radio Wave Surfer'', ''Moving Pictures'', λάτρης όλης της προσωπικής του δισκογραφίας γενικότερα, μέχρι το 2007 τουλάχιστον, δεν μπορούσα να μην γράψω κάτι για την απώλεια.
Ο Holger Czukay, γεννημένος στο Γκντανσκ της Πολωνίας στις 24 Μαρτίου 1938 ήταν μαθητής του Karlheinz Stockhausen αλλά αυτό που σας ενδιαφέρει είναι ότι μικρός δούλευε σε επισκευές ραδιοφωνικών συσκευών και από εκεί ανέπτυξε μια ιδιαίτερη σχέση με την τεχνολογία των ραδιοφωνικών κυμάτων και των ηλεκτρονικών κάτι που τον βοήθησε να διαμορφώσει ένα μουσικό πεδίο που συμπεριλάμβανε ένα ευρύ φάσμα ήχων πέρα από οποιαδήποτε μουσική επιρροή.
Πέρα από το γεγονός ότι ήταν βασικό και κύριο μέλος στο πιο επιδραστικό σχήμα του kraut rock, ήταν και αυτός που σε όλη του την μουσική πορεία
 ''γεφύρωνε επιτυχώς το χάσμα μεταξύ ποπ και avant-garde πρωτοπορίας'' (Jason Ankeny-κριτικός).
Επίσης ήταν από τους πρώτους που από την εποχή των CAN ακόμα χρησιμοποιούσε στοιχεία από τις μουσικές του κόσμου πριν ακόμα ο όρος ''world music'' γίνει εμπορικό trend και επίσης ήταν από τους πρωτοπόρους του sampling, πριν ακόμα γίνει ο όρος συνείδηση και βασικό στοιχείο της σημερινής μουσικής.
Τα προσωπικά του άλμπουμ ήταν μιά απέραντη μουσική παιδική χαρά. Άκουγες πολυχρωμία, έβλεπες πολυρυθμία, συνταξίδευες μέσα στις συχνότητες του μουσικού, ζώντας μια συναρπαστική και παράξενη μουσική περιπέτεια. Ήταν ο μοναδικός ίσως μουσικός που χρησιμοποίησε ομιλία του Πάπα σε δίσκο, χωρίς καυστικά σχόλια ή ειρωνεία. Συγκεκριμένα το ''Blessed Easter'' ήταν μια χαλαρή, ευφορική σύνθεση που για εννιά λεπτά ηχούσε σαν μια μετα Χριστιανική μπλουζ/λάτιν υμνωδία.
Η πολύ μικρή πληροφόρηση που είχα μετά το 1993 για την προσωπική του καριέρα μου κόστισε 14 χρόνια αποχής από τους ήχους του. Ευτυχώς μέσα στην προηγούμενη δεκαετία αναπλήρωσα όλα τα χαμένα χρόνια με τις μετά το 1993 κυκλοφορίες του που ήχησαν στα αυτιά μου σαν ένας μυστικός μουσικός κόσμος. 
Ειδικά όλα τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε μέσα στη δεκαετία του '00, αξίζει να τους χαρίσετε αρκετές ακροάσεις. Το τελευταίο του άλμπουμ ήταν το ''11 Years Innerspace''. Κυκλοφορία για την τότε μέρα του δισκάδικου με 6 ακυκλοφόρητες συνθέσεις από την προσωπική του καριέρα αλλά και κάποιες εκτελέσεις τραγουδιών των CAN που δεν είχαν έρθει στο φως ώς τότε. Αυτός ο δίσκος μπορεί  να σας εισάγει στον προσωπικό μουσικό κόσμο αυτού του σπουδαίου μουσικού. Έτοιμοι λοιπόν για ένα ανάποδο ταξίδι; Μην σταματήσετε αν δεν ακούσετε τη φωνή του μουεζίνη στο ''Persian Love'' του 1978.....
Ήταν 79 χρονών και η συνεισφορά του έως σήμερα ήταν διαυγής και σημαντική για τον κόσμο της μουσικής που αγαπάμε και μας καθορίζει.
Ευχαριστούμε Holger!  (συνεχίζεται)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom