Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Incandescent..DESPERATE JOURNALIST live @Death Disco, 16.02.2018



Όλοι όσοι έχουμε μεγαλώσει με την ανεξάρτητη Βρετανική σκηνή ειδικά από τα μέσα της δεκαετίας του '80, αναγνωρίζουμε αμέσως τον ήχο των DESPERATE JOURNALIST όπως ένα κομμάτι του ίδιου μας του εαυτού. Post-punk, με το πάθος των CHAMELEONS, των THE SOUND, των THE SMITHS και όλης της υπόλοιπης γκρίζας μεταπάνκ της εποχής με το πνεύμα της να διατηρείται αναλλοίωτο μέσω της μουσικής του σχήματος.
 Υπάρχουν από το 2013, έχουν ήδη δύο άλμπουμ, δύο e.p. και έξι cd single ενώ στις 25 Μαρτίου κυκλοφορούν και το τρίτο τους e.p. ''You Get Used To It ''. 
 


Ντρέπομαι που το λέω αλλά ασχολήθηκα μαζί τους μία εβδομάδα πριν έρθουν για τη συγκεκριμένη εμφάνιση στο Death Disco και ήταν σαν να έπεφτα πάνω σε έναν παλιό φίλο.

Τα πάντα ήταν οικεία και αγαπημένα και δε χρειάστηκε ούτε μια ολόκληρη ακρόαση για να μπω στον κόσμο τους. Ήταν σαν να ξαναζούσακαι πάλι όλο το μετεφηβικό άγχος στο ημίφως των ' 80'ς και στα ασπρόμαυρα εξώφυλλα των SMITHS και Sarah records  και μέσα από την εξαιρετική φωνής της Jo Bevan να αναγνωρίζω το πάθος του Morrissey αλλά και την Dolores O' Riordan που ήθελα από πάντα. 



Η μπάντα που είδα στο Death Disco ήταν ένα βαθμό πιό κάτω από τα άλμπουμ τους αλλά με κέρδισαν αμέσως και τους συγχώρεσα τα όποια ηχητικά θέματα και πεσμένα φωνητικά εμφανίστηκαν. Είναι ένα σχήμα που ζει τα μετά τα είκοσι του με μουσική από τα παλιά βινύλια των '80'ς και που φαντασιώνονται τη φλόγα σαν ασπρόμαυρη μινόρε συγχορδία και βαριές, κοφτές ρυθμικές γραμμές. Μία φαντασίωση όλη η μουσική τους, μια όμορφη , φλεγόμενη post punk παιγμένη με ταλέντο, ειλικρίνεια και πάθος από το πρώτο κομμάτι ( το ολοκαίνουριο ''Incandescent '') μέχρι το τελευταίο ( το πρώτο πρώτο που ηχογράφησαν το 2013 ''Kitten'').



H Jo Bevan τυλίγεται με το καλώδιο του μικροφώνου και κοπανιέται δοσμένη σε αυτό που τραγουδά και τα βγάζει πέρα με τις στριφνές μελωδίες που προκύπτουν στη μέση όπως και τα υπόλοιπα μέλη ( Rob Hardy (κιθάρα), Simon Drowner (μπάσο) and Caroline Helbert ή Caz Hellbent (ντραμς) που με εικόνα, κινήσεις και παίξιμο γνώριμο και οικείο συνδυάζεται άψογα με το κοινό του κλαμπ που φαίνεται να ευχαριστήθηκε πολύ την παρουσία ενός τέτοιου σχήματος στην πόλη.

Ξαφνικά και ενώ η shoegaze αναβίωση πνέει τα λοίσθια σαν μόδα, άσχετα αν οι επιρροές που αφήνει είναι ευλογία για την ανεξάρτητη σκηνή, αναρωτιέμαι αν θα υπάρξουν περισσότερα σχήματα κοντά στους DESPERATE JOURNALIST που θα παίζουν αυτή τη γκρίζα, χειμωνιάτικη και φορτισμένη indie και post punk που αγαπήσαμε παλιά. Η αίσθηση ειδικά στο Death Disco με τη μπάντα αυτή ήταν σπάνιας ευχαρίστησης και θα μπορούσε να επαναληφθεί. 



Τελικά πέρα από τη νεότητα του σχήματος και τον δημιουργικό ενθουσιασμό, του να γράφεις indie ύμνους ακόμα και σήμερα ( Incandescent, Hollow, Cristina, Control, Resolution etc. etc.) δεν θα μπορούσα να ζητήσω κάτι παραπέρα. Δεν χρειάζεται να γράψω κάτι παραπάνω.

Θα έφευγα απόλυτα ικανοποιημένος αλλά τελικά έφυγα με πολύ ομορφότερα συναισθήματα γιατί έμεινα και για το ισχυρής νοσταλγικής δόσης πάρτυ των make me happy και είδα όλο το σχήμα παρέα με τους φίλους τους να χορεύουν χαρούμενα με παλιά αγαπημενα τραγούδια των SUEDE, FIELD MICE, BLUEBOY, THE SMITHS, THE STONE ROSES etc. etc. που άκουγα, τα αγαπούσα και τα έπαιζα στο ραδιόφωνο όταν το σχήμα ήταν πιτσιρίκια ή αγέννητα να υποθέσω; Ίσως να μου ήρθαν κύματα νοσταλγίας αλλά περισσότερο ήταν κύματα «επαφής» με μια νεότερη γενιά που έχει μουσική ευαισθησία και αυτό είναι πραγματικά ελπιδοφόρο στην εποχή της πόζας, της εικόνας και της μουσικής σαν αξεσουάρ. 

 
Setlist:

  1. Incandescent
  2. Why Are You So Boring?
  3. Hollow
  4. It Gets Better
  5. Be Kind
  6. Lacking In Your Love
  7. Control
  8. Cristina
  9. Purple
  10. All Over
  11. Radiating
  12. Resolution

Encore:

  1. Kitten


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom