Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

''Και μιλώ στην σκιά με ευχές''.. Ο ''Γίγαντας'' του Vasra Dikon.


Το τέταρτο άλμπουμ λοιπόν του Vasra Dikon. Ισχύουν όσα γράφαμε για τα ''Ραβασάκια''. 
Μόνο που οι ρυθμοί είναι πιο ελαστικοί, λιγότερο σκληροί,
πιο έξυπνα πλασαρισμένοι μέσα στο κύριο ατού του δίσκου. Τους στίχους και την ερμηνεία τους. 

''Ήρθαν πρίν να ξυπνήσω τα ποιήματα
Και μου είπαν πουλί μου μην κλαίς
''

 
Οι στίχοι σε αυτό το άλμπουμ στάζουν πολύ πίκρα και θλίψη, αγγίζουν διαχρονικά θέματα που δαγκώνουν όπως Μοναξιά, Έρωτας, Ξενιτιά, Ανασφάλεια κλπ. Ερμηνευτικά ακούμε το γνωστό ύφος απαγγελίας του Vasra Dikon, όμως η άκαμπτη φωνή έχει σχισμές από συναισθήματα που θέλουν να ορμήσουν ποτάμι, δάκρυα που πλημμυρίζουν το «σκάφος» κοντεύοντας να το βουλιάξουν. 

'' Σήμερα η θάλασσα μοίραζε φλουριά
   Μια βουτιά και ένα κέρμα
 Ένας πνιγμός και ο θησαυρός ολάκερος
''

 
Οι ρυθμοί και τα samples «ψημένα» με τους στίχους οντότητα μία, είναι οι σύντροφοί τους. Τους κουβαλούνε με αγάπη και τους προστατεύουν από οποιαδήποτε μετριότητα. Διασχίζουν συναισθήματα, άγριες αστικές γειτονιές, αναπνέουν στο ξέφωτο και στα όρη, μιλάνε με το φυσικό τοπίο και τις ερημιές σαν ουρλιαχτό λύκου. 
Η σχέση μουσικής/στίχων, ρυθμών/ποημάτων, δειγμάτων/λέξεων επικοινωνεί με τον πιο μεστό τρόπο στον ''Γίγαντα''. Ακόμα και οι ατάκες που χρησιμοποιεί σοφά από παλιές Ελληνικές ταινίες, αποκτούν καινούριο νόημα και δεν μένουν σαν εφφετζίδικη χαριτωμενιά.

''Ζούσα σε ένα βιβλίο
Όρθιος
Χωρίς γήρας
Και όταν επέστρεφα
Απ’ τις μάχες
Νικητής ή χαμένος
Με ένα ποτήρι
Πράσινο αψέντι
Ξεδιψούσα
''

 
 Ότι κι αν ήταν πριν, το ηχητικό και λεκτικό υλικό που χρησιμοποιείται στο άλμπουμ αποκτά τη δικιά του υπόσταση. Η μουσική αντίδραση ''Vasra Dikon'', με καταλύτη την Ιερή Ανάγκη καλλιτεχνικής έκφρασης φτάνει στην καθαρότερη και πιο διαυγή μορφή της. Αν διακρίναμε και εξήραμε τη μοναδικότητα των προηγούμενων ηχογραφήσεων του με τον ''Γίγαντα'', του καταλογίζουμε το απόλυτο άλμπουμ του. Είναι αυτό από το οποίο μπορείτε να ξεκινήσετε να γνωρίζετε τον καλλιτέχνη και να ταξιδέψετε πίσω στη δισκογραφία του.
Ο ακροατής μπορεί πλέον να ακούει τα τραγούδια του Vasra Dikon με περισσότερη άνεση και δέος. Είναι δίσκος που δείχνει εμπειρία, βαθύτερη ενδοσκόπηση, σοφία. Και φυσικά είναι από του λίγους δίσκους που απολαμβάνεις σήμερα χωρίς να ασχολείσαι για το μέλλον. Γιατί είναι τέτοια η εγγύηση που σου δίνει, που ξέρεις ότι σε εκατό χρόνια θα είναι ακόμα δίπλα...
Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα. Θα ήμουν υπερβολικά υποκειμενικός. Αντ' αυτού θα ενσωματώσω το άλμπουμ εδώ...

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom