Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Desert Noir fascination with XIXA...





Η έρημος αποτελούσε και αποτελεί σημαντική πηγή έμπνευσης τόσο γι' αυτούς που ζουν και ταξιδεύουν εκεί όσο και για αυτούς που ακούνε τις αμμοθύελλες στη μουσική των καλλιτεχνών της.
 Ένα από τα αμερικάνικα σχήματα που ζουν και αναπνέουν στην Τουσόν είναι και οι XIXA. Κάποτε το σχήμα αυτό ειδικευόταν στο να παίζει διασκευές από παλιά Περουβιανά chichas (ή Περουβιανή cumbia, μια πιο εξηλεκτρισμένη και γρηγορότερη εκδοχή της Κολομβιανής cumbia).
Το 2016 κυκλοφορεί το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο ''Bloodlines'' και εκεί ακούμε κάτι που αρχικά, στα απαίδευτα αυτιά μου θύμιζε μια σκοτεινότερη εκδοχή των μπλουζ του Mark Lanegan αλλά γρήγορα άρχισα να νοιώθω την Λατινοαμερικάνικη επιρροή να καίει σαν την έρημο σε σφιχτοδεμένες και ολοκληρωμένες συνθέσεις που περιέχουν ένα εκτενές ηχητικό σύμπαν από λατινογενείς ήχους και ροκ/μπλουζ προσμίξεις φτάνοντας να κάνουν crossover Ερήμου με τη συνεργασία τους με τον  Sadam Iyad Imarhan των IMARHAN στο μαγευτικό ''World Goes Away'' που ενώνει την Αφρικάνικη και Αμερικάνικη έρημο με δεσμούς ροκ αίματος. 

Σεβασμός στο παρελθόν και αξιοπρέπεια ώστε η «γραμμή αίματος» να συνεχιστεί σε περισσότερο ανανεωτικές φόρμες, είναι κανόνας για τους XIXA και επειδή στο dna τους είναι ενσωματωμένη όλη η η Λάτιν και Αμερικάνικη παράδοση των Νοτιοδυτικών πολιτειών οι ηχογραφήσεις τους είναι πολύτιμοι λίθοι για μουσικούς χρυσοθήρες. 
Γι' αυτό και το άλμπουμ πήρε πολύ καλές κριτικές τότε αλλά όχι ιδανικές για τους μουσικούς συνεργάτες των νέων GIANT SAND και CALEXICO που κάνουν τους δεύτερους να ακούγονται σαν μια γραφική μπάντα για γάμους και βαφτίσια. Αρκετά ακούσματα μετά διαπιστώνω ότι η φετινή μου ενασχόληση με τις νέες Λατινογενείς μουσικές με έχει βάλει σε ευχάριστες περιπέτειες καθώς είναι ένας κόσμος που δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να εισχωρήσω σε βάθος. Το ''Bloodlines'' είναι ένα σημαντικό ροκ άλμπουμ που δεν πρέπει να πάει χαμένο.



Φέτος οι XIXA έχουν ένα νέο τραγούδι, το ''Tombstone Rashomon'' που κυκλοφορεί μέσω της Glitterhouse records.
 Μπορεί το άλμπουμ είναι μια ακουστική απόλαυση και απαιτεί ήλιο και καλοκαίρι όμως το καινούριο τους σινγκλ είναι ένα επιβλητικό τραγούδι που συνδυάζει την άμμο, τους δαίμονες και την ψύχρα της «Ερήμου» το βράδυ. Μυστηριακό (ίσως ο νεωτερισμός desert noir να ταιριάζει εδώ) και αρκετά απλό σε σύλληψη, σε νανουρίζει με τον αργόσυρτο latin ρυθμό του, τις κιθαριστικές του ερωτοτροπίες με το μπλουζ και το αφρικάνικο μπλουζ ιδίωμα και τα α λα Ennio Morricone σφυρίγματα και χορωδιακά αλλά χρειάζεται προσοχή με τους κροταλίες και γι' αυτό τα ξεσπάσματα του δεν σε αφήνουν να ναρκωθείς πολύ.
Προωθείται μαζί με ένα εξαιρετικό βίντεο και αναμένουμε κάποιο καινούριο άλμπουμ μελλοντικά.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom