Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Sauvages Formes..Γνωρίζοντας τους ORCHESTRE TOUT PUISSANT MARCHEL DUCHAMP


Φανταστείτε τους STEREOLAB να επέκτειναν τον ήχο τους σε περισσότερο Αφροκεντρικές φόρμες και jazz επιρροές, να ήταν περισσότερο φιλόδοξοι μουσικά και με πιο παγκόσμια μουσική αντίληψη. 
Τότε θα είχατε την Παντοδύναμη Ορχήστρα Μαρσέλ Ντυσαν (ORCHESTRE TOUT PUISSANT MARCHEL DUCHAMP).
 Ο Μαρσέλ Ντυσάν είναι ένας από τους πιο πρωτοποριακούς καλλιτέχνες του 20ου αίωνα και τα έργα του έχουν προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις ανά την υφήλιο τον προηγούμενο αιώνα.
Η Ελβετική μπάντα που χρησιμοποιεί το όνομα του ξεκίνησε να κυκλοφορεί δίσκους το 2007 και μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ. 
Το πιο πρόσφατο τους κυκλοφορεί από τον Απρίλη μέσω της Red Wig και της Bongo Joe και ονομάζεται ''Sauvages Formes'' και από τις πρώτες ακροάσεις μας δημιούργησε την εντύπωση που σας ανέφερα στην αρχή του κειμένου.
Η βασική μπάντα αποτελείται από έξι μέλη αλλά πλέον επι σκηνής ανεβαίνουν δεκατέσσερεις μουσικοί. Όλα ξεκινούν από τον μπασίστα Vincent Bertholet (ιδρυτή της Βongo Joe), που δημιούργησε την μπάντα στη Γενεύη μαζί με τον ντράμμερ των DOG FACED HERMANS (Ολλανδική μπάντα που έδρασε μεταξύ 1986-1995, αρκετά γνωστή και στη χώρα μας) Wilf Plum. Με την προσθήκη ηλεκτρικής κιθάρας, τρομπονιού και μαρίμπα ο ήχος του σχήματος διευρύνεται ακόμα περισσότερο σε επιρροές και η φωνή της Liz Moscarola ( δασκάλα σε εργαστήρια μουσικής) που επίσης παίζει και βιολί, εδραίωνει το μουσικό τους στίγμα σε άμεσα αναγνωρίσιμο.


Από το πρώτο μέχρι το τέταρτο άλμπουμ τους ο ήχος τους επεκτάθηκε από ένα ιδιότυπο μίγμα post punk/jazz/no wave/afro σε ένα πολυδύναμο μουσικό μίγμα που διατηρεί το δίκο του στίγμα αλλά συμπεριλαμβάνει μουσικές επιρροές από όλο τον κόσμο.
Το ''Sauvages Formes'' ακούγεται σαν το καλύτερο άλμπουμ που έχουν κάνει ως τώρα. Ο John Parish βρίσκεται και πάλι στην κονσόλα μετά το πρηγούμενο άλμπουμ του σχήματος ''Rotorotor'' (2014). Αποκαλύπτει περισσότερες ηχοχρωματικές περιοχές του ήχου τους, έχει φέρει στην επιφάνεια όλη τη φωτεινή μουσική παλέτα των οργάνων που χρησιμοποιούν και έχει λειάνει τις ηλεκτρικές γωνίες των παλιότερων δίσκων. Οι μουσικοί έχουν φτάσει σε ψηλότερα εκτελεστικά επίπεδα. Οι ενορχηστρώσεις είναι αρκετά ευέλικτες και μπαινοβγαίνουν σε μουσικά είδη με πολύ μεγάλη ευκολία. Οι μοτορικοί ρυθμοί και οι ποπ αίσθηση όπως τους διαμόρφωσαν οι STEREOLAB «ταξιδεύουν» πιο άνετα τη μουσική του σχήματος και της δίνουν μια ανάλφρη απολαυστική ακουστική και ρυθμική αίσθηση.
Στο ''Sauvages Formes'' η μπάντα ακούγεται παντοδύναμη, δυναμικότερη και με απεριόριστες δυνατότητες. Είναι το πιο ευχάριστο Ευρωπαϊκό άλμπουμ της χρονιάς.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom