Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ασφαλείς στα χέρια της μουσικής και των τελευταίων ποιητών_Η Ανασκόπηση του 2018: Τα άλμπουμ του 2018_15



15.1 Γίγαντας/15.2 Σμίξη - VASRA DIKON  
(Self Release) 
 

« Ότι κι αν ήταν πριν, το ηχητικό και λεκτικό υλικό που χρησιμοποιείται στο άλμπουμ αποκτά τη δικιά του υπόσταση. Η μουσική αντίδραση ''Vasra Dikon'', με καταλύτη την Ιερή Ανάγκη καλλιτεχνικής έκφρασης φτάνει στην καθαρότερη και πιο διαυγή μορφή της. Αν διακρίναμε και εξήραμε τη μοναδικότητα των προηγούμενων ηχογραφήσεων του με τον ''Γίγαντα'', του καταλογίζουμε το απόλυτο άλμπουμ του. Είναι αυτό από το οποίο μπορείτε να ξεκινήσετε να γνωρίζετε τον καλλιτέχνη και να ταξιδέψετε πίσω στη δισκογραφία του.
Ο ακροατής μπορεί πλέον να ακούει τα τραγούδια του Vasra Dikon με περισσότερη άνεση και δέος. Είναι δίσκος που δείχνει εμπειρία, βαθύτερη ενδοσκόπηση, σοφία. Και φυσικά είναι από του λίγους δίσκους που απολαμβάνεις σήμερα χωρίς να ασχολείσαι για το μέλλον. Γιατί είναι τέτοια η εγγύηση που σου δίνει, που ξέρεις ότι σε εκατό χρόνια θα είναι ακόμα δίπλα...
Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα. Θα ήμουν υπερβολικά υποκειμενικός.»



«Με τον ''Γίγαντα'' έπιασε ''ταβάνι'' αλλά και με τη '' Σμίξη'', διατηρεί το ύψος του καλά.
Διακρίνουμε περισσότερα samples με έγχορδα και κάποιους απόηχους ελληνικής παράδοσης. Κάποια στιγμή πρέπει να μας αποκαλύψει όλα τα sample που χρησιμοποιεί στους δίσκους του για να δείτε ότι η χρήση τους ανήκει στο χώρο της Τέχνης και όχι του φθηνού εντυπωσιασμού........δείχνει ότι ο καλλιτέχνης είναι ένα κεφάλαιο μόνος του στην ολοένα και πιο πλούσια Ελληνική ανεξάρτητη σκηνή αλλά και μόνος του.
Η ''
Σμίξη'' είναι από τα άλμπουμ που υπενθυμίζει τη δύναμη της έκφρασης, την επιμονή και την έμπνευση χωρίς δεκανίκια. Η αυθεντικότητα του είναι αναμφισβήτητη.»



Φτάνουμε στο τέλος μιάς διαδρομής λοιπόν. Ενός κύκλου καλλιτεχνικής προσφοράς που σε αυτή τη δεκαετία ήταν παραγωγικός, συναρπαστικός και κυρίως αυθεντικός. Αυτά τα δύο τελευταία άλμπουμ κάτω από το όνομα Vasra Dikon, γράφουν μια μυστική ιστορία στο χώρο της Ελληνικής μοντέρνας μουσικής. Είναι ένα χαρμάνι έκφρασης που συνδυάζει hip hop και electronica. Ακριβώς αυτά τα είδη που δίνουν τον τόνο στη μουσική αυτής της δεκαετίας. Αλλά δεν ακούτε καμία αντιγραφή, κανένα μιμητισμό, κανένα δημοσιοσχετίστικο κόλπο για προβολή. Μακριά από τα συνηθισμένα και τα κοινώς αποδεκτά κόλπα ( υβρεολόγιο, ψευτομαγκιά, έπαρση, σεξισμο, ξερολισμό και άπειρη επιθυμία να γίνει ο νέος Aphex Twin, ο νέος Kanye West, ο νέος Jon Hopkins) o μυστηριώδης φίλος μας προβάλλει ανωνυμία (κανείς βέβαια δεν έχει ενδιαφερθεί όσο θα ενδιαφερόταν αν ερχόταν με πρόμο περίβλημα απ' έξω), υψώνει Τοίχος και από μια μικρή χαραμάδα διοχετεύει ένα τεράστιο φορτίο γνήσιας έκφρασης ενός ανθρώπου που ζει στην Ελλάδα, μιλά τη γλώσσα καλά και τη χειρίζεται ακόμα καλύτερα για να μιλήσει πρώτα για να ξεσπάσει και μετά να μιλήσει σε γηγενείς πολίτες που ζουν μια άθλια καθημερινότητα άκρων, παρεξηγημένων ιδεολογιών, Μίσους και περισσότερης Υποκρισίας από ποτέ. Και όλα αυτά με γλώσσα σκληρή αλλά αληθινή. Τρυφερή μα και σαν μαστίγιο. Ποιητική μα κατανοητή.

Τα δύο αυτά άλμπουμ είναι σαν να βγήκαν μαζί. Το περισσότερο γυαλισμένο ''Γίγαντας'' και το περισσότερο τραχύ ''Σμίξη'' είναι ουσιαστικά και το εννοώ, τα άλμπουμ που θα σκεφτώ πρώτα μαζί με την ''Κλωστή'' των 2L8 όταν θα μιλάμε για ορόσημα της Ελληνόφωνης ανεξάρτητης σκηνής για τη δεκαετία αυτή. 
Για πρακτικούς λόγους και μόνο ο ''Γίγαντας'' θα αντιπροσωπεύσει τον Vasra Dikon στην φετινή blogovision. 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom