Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Volume Massimo_The 2019 annual report_Albums_8


8. 2020 – RICHARD DAWSON 
        (Domino)
Είναι η πρώτη φορά που δίσκος του καλλιτέχνη βρίσκεται στη λίστα. Ιδιόρρυθμος αλλά με σαφή προσανατολισμό και κυρίως ανεβάζοντας την φολκ στο επίπεδο της έντεχνα οργισμένης κοινωνικοπολιτικής κριτικής με αρκετό χιούμορ παρόλα αυτά, δεν έφτασε ποτέ τόσο κοντά στο στόχο όσο με αυτό το άλμπουμ.
Σε πρώτη φάση είναι σαν να ακούω έναν πιο θυμωμένο Robert Wyatt (είναι η φωνή που μου τον θυμίζει) σε τραγούδια με σκληρά περάσματα, progressive γέφυρες και μονοπάτια που αρκετές φορές μετατρέπουν μια υποσχόμενη μπαλάντα σε ένα τρικυμιώδες και έντονο ροκ τραγούδι, που δεν τελειώνει όπως άρχισε εκτός και αν η μελωδία δεν επιστρέψει για να μας θυμίσει τι ακούγαμε. 
 Οι ηλεκτρικές ενορχηστρώσεις ακούγονται εντυπωσιακές και είναι εκεί για να υποκύψουν και να υποστηρίξουν την εύθραυστη φωνή του καλλιτέχνη, τις μελωδίες και την στιχουργική του ικανότητα για να διηγείται ιστορίες καθημερινής τρέλας αλλά και να κάνει ευρύτερη κριτική στο δικό του περιβάλλον φυσικά.
Η Ιερή Γκρίνια του Richard Dawson, η μουσική του αισθητική, οι πικρές μελωδίες του σχηματίζουν αυτό που θα ήθελα να ονομαστεί Αστική φολκ του 21ου αιώνα. Αντί για Βικτωριανά ρούχα και επαρχία ή βιομηχανικές τσιμινιέρες, υπάρχουν οι οθόνες και οι άνθρωποι που είτε καταρρέουν είτε μετατρέπονται σε γλίτσα για να μπουν μέσα σε αυτές και συμμετέχουν σε πολέμους online μίσους,  υπάρχει παράνοια και η πραγματικότητα όταν δεν είναι εξοντωτική είναι πικρή έως ξινή του.
Ο δίσκος είναι μια κραυγή ενάντια στην απάθεια, είναι ανήσυχος, βαθύτατα ανθρώπινος και συγκινητικός αλλά το τελευταίο δεν το βγάζει σε πρώτο πλάνο. Το έχει σε διακριτικό σημείο για όποιον το καταλάβει....

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom