Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Volume Massimo_The 2019 annual report_Albums_17


17. Proto – HOLLY HERNDON
           (4 AD)


Το τρίτο άλμπουμ της Holly Herndon φέρνει την τεχνολογία στα όρια της ανθρώπινης συνείδησης. Η κεντρική ιδέα είναι η εκπαίδευση Τ.Ν.- ονόματι Spawn- στην τέχνη του τραγουδιού, στο μόνο είδος μουσικής έκφρασης που έχει αμεσότερη σχέση με την ανθρώπινη ψυχή, επειδή πηγάζει καθαρά από ανθρώπινα όργανα ( λάρυγγας, αναπνοές, φωνητικές χορδές) πριν παραδοθεί σε ηλεκτρικούς ή ηλεκτρονικούς χειρισμούς και επεξεργασία. Εδώ πάει ανάποδα. Ένα ηλεκτρονικό δημιούργημα συνδυάζει τάσεις ρεύματος για να προσαρμοστεί πάνω στην ανθρώπινη φωνή, όχι απαραίτητα να βρει συνείδηση (κάτι τέτοιο ακόμα είναι αδύνατο).
Πως λοιπόν ακούγεται; Σε αυτό το άλμπουμ είναι σαν ένα παιδάκι που μαθαίνει να τραγουδά. Απόλυτα φυσιολογικό.
Η Holly Herndon στέκει με αγάπη απέναντι στο δημιούργημα της, ενσωματώνει την Spawn στο όλο ηλεκτρονικό της οικοδόμημα και ξεκινά να εξερευνήσει δυνατότητες, προοπτικές και νέα μονοπάτια και ταυτόχρονα να στοχαστεί πάνω στο μέλλον της ανθρωπότητας ως αναβαθμισμένου είδους που μαθαίνει από τη συμμετρία των μηχανών και την λογικής τους συνεργασία για να ξαναμάθει η ίδια πόσο σημαντικό είναι ο κάθε άνθρωπος να είναι γνώστης και να συνειδητοποιεί την ταπεινή όσο και σημαντική του θέση και συνύπαρξη όχι μόνο με το είδος του αλλά και τα υπόλοιπα τριγύρω, εκ φύσης προερχόμενα ή από το εργαστήριο. 
Έχει επίσης ενδιαφέρον το γεγονός ότι με τόση τεχνολογία τριγύρω, το ''Proto'' είναι το πιο συναισθηματικό απ' όλα τα άλμπουμ της. 
Ακούγεται ξεκάθαρα η ανθρώπινη βάση. Στέρεη και ξεκάθαρη. Τριγύρω της σαν ηλεκτρόνια τριγυρίζουν παραμορφώσεις, ηλεκτρονικοί ήχοι, ρυθμοί και διάφορες στρώσεις. Απομονώνεις τις μελωδίες και τη φωνή και έχεις σχεδόν φολκ τραγούδι. 
Όμως η σύγχρονη τεχνολογία, η αποδοχή και ο χώρος που της δίνει η Holly Herndon, και η σχεδόν Θεϊκή παρέμβαση πάνω στις μηχανές της εμφυσώντας σε αυτές ένα βασικό ανθρώπινο στοιχείο μετασχηματίζει τα τραγούδια σε μετα- τραγούδια. Θα έλεγα καλώς ήρθε ένας  νέος θαυμαστός κόσμος τραγουδιού αλλά λέω να συγκρατηθώ και να ακούσω μερικές δεκάδες φορές του φετινό αριστούργημα της πολύ σπουδαίας δημιουργού.  


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom