Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Death Disco Minifest 2k20 [8.2.2020]



Μετά την άκρως πετυχημένη πρώτη βραδιά του minifest πριν από ένα χρόνο, βρεθήκαμε, με πολύ μεγάλη χαρά, στη δεύτερη, στο Gagarin αυτή τη φορά.
Η πρόσκληση ήταν σαφής. Να είστε από νωρίς γιατί ξεκινούν οι DATA FRAGMENTS. Και είναι αλήθεια ότι μετά από την εξαιρετική εμφάνιση τους τον περασμένο Οκτώβριο ανοίγοντας για τους DRAB MAJESTY δεν θα τους έχανα με τίποτε.



Στην ολιγόωρη εμφάνιση τους, παίζοντας τραγούδια από το λατρεμένο πρώτο και μοναδικό ως τώρα άλμπουμ τους, κατέστη σαφές ότι είναι μια σοβαρή και δοσμένη μπάντα που κατέχει την πεμπτουσία του synthwave και darkwave, ακόμα και με τον μέτριο και αρκετά άδικο για την αισθητική τους ήχο που τους ακούσαμε αυτή τη φορά. 
Το μπάσο σκέπαζε κιθάρες, φωνητικά και πλήκτρα αλλοιώνοντας ελαφρά το ηχητικό εκτόπισμα του σχήματος αλλά ακόμα κι έτσι ο προσεκτικός ακροατής μπορούσε να καταλάβει ότι έκαναν τη διαφορά και ότι ήταν ότι πιο ανανεωτικό και με προοπτικές ηχητικά μπορέσαμε να ακούσουμε εκείνο το βράδυ. 



Το επόμενο βήμα που φαίνεται λογικό να γίνει είναι να εδραιώσουν τον ήχο τους με ένα δεύτερο άλμπουμ,  και να παίζουν πιο συχνά σε μέρη που μπορούν να αποδώσουν ηχητικά τις συνθέσεις τους (όπως στο Temple για παράδειγμα).



Η συνέχεια και ενώ ο κόσμος πύκνωνε, ήταν με τους αγαπητούς Ιταλούς SOVIET SOVIET που είχα δει πριν από αρκετά χρόνια στο Death Disco να παίζουν ένα δυνατό μεν αλλά αρκετά επίπεδο σετ που στο τέλος σε άφηνε με την εντύπωση του ''ναι μεν αλλά..'' και με περισσότερες προσδοκίες,  που όπως αποδείχτηκε με την εμφάνισή τους στο Gagarin, ή θα αργήσουν να εκπληρωθούν ή δεν θα έρθουν ποτέ. Αυτό που άκουγα ήταν ένας δυνατός και αρκετά ξεσηκωτικός θόρυβος αλλά μέχρι εκεί. Δεν υπήρχε ούτε η σπιρτάδα, ούτε η δυναμική για κάτι που θα έκανε την εμφάνιση αυτή αξιομνημόνευτη.



Όμως η εμφάνιση των ΛΕΥΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ήταν.
Όπως μας είχαν προετοιμάσει θα έπαιζαν μόνο το άλμπουμ ''Μυστικοί Κήποι'', ουσιαστικά το ντεμπούτο τους mini e.p. των έξι τραγουδιών που λατρεύαμε το 1986 και τα επιπλέον τέσσερα που ακούγονται στην εξαιρετική βινυλιακή επανέκδοση του άλμπουμ τον προηγούμενο Ιανουάριο, από την Labyrinth Of Thoughts records..
Οι πρώτες σκυθρωπές νότες του μπάσου επανέφεραν τον ''αέρα που ήταν κρύος και σήκωνε τις στάχτες'' και όλα τα σκοτεινά ποιητικά παιχνίδια με τις λέξεις και τις διαθέσεις εκείνου το άλμπουμ. 
Το σχήμα είχε ήδη κερδίσει το πολυπληθές ακροατήριο που ξεκινούσε να τραγουδά τους στίχους και πλέον η ηχητική χρονοκάψουλα έγραφε 1986. 



Η ΛΕΥΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ είναι ένα έμπειρο σχήμα που έπαιξε τα τραγούδια κοντά στο υγρό και μελαγχολικό κλίμα των πρωτότυπων συνθέσεων. Επίσης τα επιπλέον κομμάτια της επανέκδοσης αποδόθηκαν εξαιρετικά και με την εκτέλεση του ''Πανικού'' να εγείρει απαιτήσεις για επαναηχογράφηση με τη μορφή που το έπαιξαν στο Gagarin, καθώς αποδείχτηκε μια σπουδαία σύνθεση του σχήματος.
Χωρίς να υπάρχει το σαξόφωνο και οι αναφορές στο λευκό φανκ, κατόρθωσαν και μας θύμισαν ένα σωρό στίχους που ενδεχομένως να ακούγονται λίγο υπερβολικοί στα αυτιά του πενηντάρη εαυτού μας αλλά εκείνη την εποχή μας ήταν απαραίτητοι. Σε όλη τη διάρκεια του σετ τους η προσοχή μας ήταν στραμμένοι επάνω τους και οι αναμνήσεις είχαν πάρει φωτιά. 34 χρόνια μετά και η γιορτή θλίψης είχε μετατραπεί πλέον σε γιορτή νοσταλγίας και συμπάθειας και ίσως για μερικούς, συμφιλίωσης με τον μελοδραματικό εαυτό μας τότε.



Η γιορτή συνεχίστηκε εντονότερα με την εμφάνιση των THE CHAMELEONS ενώ στο Gagarin ο κόσμος ήταν ικανοποιητικά περισσότερος.
Το σχήμα με την προσθήκη του αρχικού τους κιθαρίστα Reg Smithies θα εμφανιζόταν μπροστά μας με την συνολική ηχητική του δύναμη.
Ο «σερίφης»  Mark Burgess, ο άνθρωπος που κρατά το πνεύμα του σχήματος ζωντανό εδώ και πολλά χρόνια, με αυτή την επιστροφή θα ένιωσε μεγάλη ικανοποίηση και η εμφάνιση αυτή έδειξε ότι ο Μύθος παραμένει ζωντανός και απαραίτητος.



Έχοντας εξαντλήσει κάθε κοσμητικό και κάθε σκέψη στις δύο προηγούμενες φορές που τους είδα, δεν θα χρειαστεί να πω τα ίδια. Παρά μόνο ότι η συγκεκριμένη αυτή εμφάνιση ήταν η πιο ολοκληρωμένη και αυτή που θα μου μείνει σαν μια από τις κορυφαίες που έχω δει στη ζωή μου ως τώρα.
Ο ήχος της μπάντας πιο γεμάτος και πιο ολοκληρωμένος από ποτέ και το setlist εξαιρετικό.
Ο Μark Burgess ακουγόταν ελαφρώς βραχνιασμένος αλλά δεν είχε καμία σημασία απέναντι στην αρτιότητα των εκτελέσεων, την κιθαριστική μαγεία  και το συναισθηματικό εκτόπισμα των τραγουδιών και των μελωδιών που τραγουδούσε.



Σε όλη τη διάρκεια είχα βυθιστεί σε γλυκιά συναισθηματική νιρβάνα και ορισμένες φορές δεν ήθελα να αφήσω αυτό το συναίσθημα με τίποτα. 
Μία εβδομάδα και μία ίωση μετά ακούω και πάλι το ανεβασμένο live και ενώ η αίσθηση δεν έχει φυσικά το ίδιο μέγεθος, διαπιστώνω για μια ακόμα φορά, ότι απ' όλους τους post punk ήρωες μου, οι THE CHAMELEONS  (μαζί με τους KILLING JOKE) είναι οι πρώτοι που μπορώ να εμπιστευτώ από τις παλιές αγαπημένες μου new wave μπάντες πλέον.



Εν κατακλείδι, το δεύτερο Death Disco Minifest δεν είχε τα υπέρ του πρώτου (καλύτερο ήχο, επικές εμφανίσεις, τους Whispering Sons κλπ) αλλά είχε μία από τις πιο σπουδαίες συναυλίες επί Ελληνικού εδάφους,  αγάπη, οικειότητα...
Φόρτισε και πάλι τις νοσταλγικές μας μπαταρίες και η προσέλευση έδειξε ότι ο κόσμος θα ανταποκριθεί και στη συνέχεια του...



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom