Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

My hit parade_The 2022 Annual report: Phase 1_The 5 no.1 albums of 2022: Vol.28_1.2

«Desde el día en que nací/ No basé mi carrera en tener hits /Tengo hits porque yo senté las bases/Ya no tengo nada más que decir /Pa' decirlo hace falta mucha clase»



2. Motomami+ - ROSALÍA [Columbia]

Στο πρώτο της άλμπουμ ανέπτυξε τη μουσική της ταυτότητα και κληρονομιά με ειλικρίνεια, στο δεύτερο έκανε την πιο θεαματική μετάβαση της στον 21ο αιώνα, φέρνοντας τα φλαμένκο και την ηλεκτρονική ποπ στις σωστές αναλογίες. Λιγότερη πόζα, περισσότερη σημασία στην πηγή τους. 

Ε, λοιπόν, στο ‘’Motomami’’ η Rosalía έχοντας περάσει αρκετό χρόνο από την προσωπική της ζωή τα τελευταία δύο χρόνια μέσα στο στούντιο δημιούργησε ένα άλμπουμ για την ίδια. Πλέον είναι το πρώτο άλμπουμ από τη Rosalía για τη Rosalía. Είναι η πρωταγωνίστρια, τα τραγούδια μιλάνε για αυτή από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Αγάπη, έρωτας, καύλα, υπαρξιακές ανησυχίες, ευφορία, χαρά, θλίψη, τα πάντα κινούνται από την προσωπικότητα και τη ζωή της. Τα τραγούδια, επίσης, είναι περισσότερο απελευθερωμένα μουσικά. Το φλαμένκο φυσικά και είναι παρόν (με πολύ έντονα συναισθηματικά τραγούδια) αλλά αυτή τη φορά λόγο έχει η εκδοχή της ποπ των τελευταίων χρόνων (πχ. Billie Eilish), το reggaeton και η Νοτιοαμερικάνικη ρυθμολογία, κάποια jazz. Η γενική εικόνα όμως δεν στέκεται στα στυλ. Υπάρχει ένα νέο μονοπάτι που έχει ανοίξει για την ποπ σαν είδος πλέον, έτοιμο να διαμορφωθεί ακόμα περισσότερο από την ίδια, θέλω να ελπίζω, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο να κλωνοποιηθεί από την φιλοδοξία των επόμενων καλλιτεχνιδών εξίσου πετυχημένα.

Σαν ακροατές στεκόμαστε με δέος απέναντι στον ρυθμικό τυφώνα, ακούμε με συγκίνηση και κάποια ανακούφιση τις μπαλάντες του άλμπουμ, προσπερνούμε κάποιες χαριτωμενιές που κάνει για πλάκα, είμαστε εν τέλει σίγουροι ότι το ‘’Motomami +’’, η επαυξημένη έκδοση του, είναι το πρώτο κλασσικό άλμπουμ της δεκαετίας που διανύουμε. 

Ανήκει σε αυτή τη δεκαετία. Δεν εκμεταλλεύεται συγκεκριμένες μόδες ή καταστάσεις, δεν αναβιώνει τίποτα, είναι ατίθασο, διαθέτει τη σφριγηλότητα της νεότητας, θέλει να διασκεδάζει αλλά και να αγαπιέται ταυτόχρονα, θέλει να ζει το τώρα με χιούμορ, ευφορία και ένταση. Η Rosalía είναι αφοσιωμένη στη μουσική της, θέλει να βγάλει κάτι έντονο αλλά και ουσιώδες μέσα από τη μουσική της. Και το βγάζει. Αφήστε κάθε Taylor Swift και Beyoncé να βάζει αλγόριθμους, προσεκτική σχεδίαση culture exploitation και διαφήμιση για τα προϊόντα τους. Η Rosalía γνωρίζει ότι πρώτα έρχεται ο καλλιτέχνης και το έργο του και μετά όλα τα υπόλοιπα -baits για την επιβολή του στο κοινό. Το κάθε «εμπορικό πλάνο» δεν χρειάζεται για άλμπουμ σαν το ‘’Motomami’’. Στιγματίζει την περίμετρο του και την εποχή του με το περιεχόμενο του και μόνο.  


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom