Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Front 242: Σκέψεις πριν την συναυλία τους στην Αθήνα στις 7.10.2023


  «Let's talk about the way music can work with pictures. First of all, what are some of your favorite movies?

-The classical "dirty" sci-fi movies such as Alien and Blade Runner. Apocalypse Now. Peter Greenaway, Lars von Trier. »

 Σύμφωνα με τις παραπάνω δηλώσεις του Jean-Luc De Meyer τον Οκτώβριο του 1997, εικάζουμε ότι όλοι όσοι αγαπούν τις ταινίες και τους σκηνοθέτες που αναφέρει είναι εν δυνάμει οπαδοί του ήχου των FRONT 242. Πάντα πίστευα ότι το περιβάλλον τους, ειδικά του ‘’Blade Runner’’, είναι ο ιδανικός κόσμος για τη μουσική τους. Σκληρό, απρόσωπο, σκοτεινό και τεχνολογικά αναβαθμισμένο όχι όμως σε βαθμό που κάνει τη ζωή ευκολότερη. Η σκληρή, δυστοπική, επιθετική αλλά και αγωνιώδης μουσική τους είναι αυτή που αποκαλύπτει την τελευταία στρώση αφού εξαφανιστούν οι ωραιοποιημένες στρώσεις που διέπουν τις σύγχρονες πόλεις. Είναι αυτό που μένει και κοιτά κατάφατσα την παρακμή που εντοπίσαμε μεγαλώνοντας στα ΄80΄ς και προς μεγάλη απογοήτευση μας συνεχίζεται ακάθεκτη στις μέρες πίσω από την ΕΙΚΟΝΑ και τις ψηφιακές προσπάθειες για ευζωία και υγεία, πίσω από πολιτικούς/φιλόσοφους/influencer σωτήρες που κακοποιούν και αλλοιώνουν σεβαστές έννοιες και θεσμούς μέσα στο επιχρυσωμένο περιβάλλον του ευέλικτου και smart καπιταλισμού. Η μουσική των Βέλγων είναι πάντα μία σκληρή πρόκληση ακόμα και σήμερα που ο ήχος τους δεν αντανακλά την επιθυμία για φιλτραρισμένη ομορφιά, lifestyle, πόζα και λατρεία του φθαρτού. Ονόμασαν τη μουσική τους ‘’Ηλεκτρονική Μουσική Σώματος’’, ήταν/είναι και, μάλλον, θα εξακολουθήσει να ηχεί, ένα επιθετικό κράμα από κάθετους, ανελέητα πειθαρχημένους ρυθμούς βγαλμένους από δύσκαμπτα ηλεκτρονικά μηχανήματα, ρυθμικά μοτίβα που προκαλούν ακόμα και σήμερα δέος, ανησυχία και εγρήγορση.

Στη δεκαετία του ’80 και στο πρώτο μισό των΄90s η μουσική τους ανήκε στην σκληρή πλευρά της μουσικής απόλαυσης, ανεπιτήδευτη, ανήσυχη και ενστικτώδης, εκτονωτική και άμεση.

Μετά από τα τρία άλμπουμ που τους καθιέρωσαν στην Ευρώπη και στην Αμερική [«No Comment» (1985), «Official Version» (1987) και «Front By Front » (1988)] ήλθε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το «Tyranny For You » (1991) να σφραγίσει την αξία τους. Το σχήμα ολοκλήρωσε τον κύκλο του και συνεπώς η αλλαγή έπρεπε να συμβεί.



Όταν το 1993 κυκλοφόρησαν σε διάστημα πέντε μηνών τα
« 06:21:03:11(fuck) Up Evil » και « 05:22:09:12 (evil) Off » με νέους τραγουδιστές, ζωντανές κιθάρες και ντραμς σε παραγωγή Andy Wallace  (Nirvana, Sonic Youth), το εξωστρεφές στυλ τους απόκτησε περισσότερες σκιές, έγινε πιο υπαρξιακό και πιο εσωστρεφές, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις προς εμπορικότερες οδούς. Ήταν ήδη ένα δημοφιλές underground σχήμα με τους δικούς του κανόνες και πλαίσιο, που παρουσίαζαν δύο άλμπουμ με υπαρξιακές προεκτάσεις που εισέρχονται μόνο τολμηροί ακροατές. Παραμένουν δύο άλμπουμ που ακόμα δεν έχουν βρει την ανταπόκριση που αξίζουν.

Μετά από αυτά τα άλμπουμ και τη συλλογή remix ‘’Mut@ge_Mix@ge’’, συλλογή αναγνώρισης από τη νεότερη γενιά, το σχήμα έκανε εκτενείς περιοδείες, χωρίς πολλές ηχογραφήσεις, εδραιώνοντας τη φήμη τους σαν ένα από τα δυναμικότερα σχήματα επί σκηνής. Μετά τα άλμπουμ ‘’Pulse’’ (2003), επανακυκλοφορούν όλο τους τον κατάλογο και η φήμη τους παραμένει ισχυρή. 

Το 2007 κάνουν ένα αξέχαστο πέρασμα από το Synch στην Αθήνα, σαρώνοντας και ανατρέποντας όποια αμφιβολία θα μπορούσαμε να έχουμε σχετικά με τη θέση τους στο σύγχρονο μουσικό στερέωμα της προ Lehman Brothers εποχής. Πόσο μάλλον σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς που μας είναι και πάλι απαραίτητοι.

Επανέρχονται λοιπόν στην Αθήνα στις 7.10.2023, στο Arch club ( Ελασιδών 6, Γκάζι) σε μία από τις καλύτερες συναυλιακές τους φάσεις,  για να μας βάλουν στην πρίζα με ένα best of συνθέσεων τους. Πριν από αυτούς θα εμφανιστούν οι The Man & His Failures, οι Incirrina και μετά ο Ancient Methods θα κλείσει τη βραδιά με ένα industrial techno dj set. Οπότε έχετε τρείς επιπλέουν λόγους για να παρευρεθούμε....
  (συνεχίζεται)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom