Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Pearlies_The 2023 Annual report_Phase 1_The Albums of 2023_Part VI_41-45

 


 Δύο αγαπημένα σχήματα από τα παλιά, ένας ακόμα συναισθηματικός δυναμίτης με διασκευές, έπος με ακουστικές και κλασσική ορχήστρα και ένα «μοναχικό» παράξενο άλμπουμ που υιοθετούμε χωρίς περαιτέρω διαδικασίες.

41. Optical Delusion – ORBITAL (London_Orbital Recordings)

Ήταν, ξαναήταν πριν από 11 χρόνια που επέστρεψαν και θα είναι σημαντικοί για μας ύστερα από αυτό το επικό άλμπουμ που κυκλοφόρησαν φέτος σε τρείς εκδόσεις που δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω ηχητικά, έχουν όμως ακυκλοφόρητα που θα έπρεπε να υπήρχαν στην αρχική έκδοση και πανέμορφα remix που επεκτείνουν την απόλαυση στο μέγιστο. Οι φετινές φαντασμαγορικές ηλεκτρονικές λιτανείες των techno μεγιστάνων είναι ανελέητα εκστατικές και συγχωρήστε μου τον ενθουσιασμό αλλά αν ο κόσμος ήταν σαν το ‘’Optical Delusion’’ θα ήμουν ευτυχισμένος. Αυτά και σταματώ κάθε σχόλιο. Ανεβάζω ένταση και ακολουθήστε με στην πίστα… 

 

42. In Between Thoughts..A New World – RODRIGO Y GABRIELA (ATO/Rubyworks)

Αυτός είναι ο έβδομος και ο πιο φιλόδοξος δίσκος των δύο πρώην αγαπημένων αλλά πλέον πολύ καλών φίλων και συνεργατών. Από το πρώτο λεπτό οι ταχύτητες είναι μεγάλες, οι ενορχηστρώσεις επικές καθώς τις δύο ακουστικές κιθάρες της πλαισιώνει ορχήστρα κλασσικής μουσικής και το δέος παραμένει μέχρι το τέλος. Ακόμα και οι εξοικειωμένοι με τον ήχο του ντουέτου σίγουρα θα βρουν εδώ μια αισθητική κορύφωση, μία τρισδιάστατη εκδοχή που είναι ακαταμάχητη και αρκετά ευχάριστη. Μακριά από γραφικότητες ο δίσκος περιλαμβάνει εντυπωσιακές αλλά και ουσιώδεις συνθέσεις που έχουν παλμό, είναι ζωηρές και ρυθμικές και ενορχηστρωμένες με απλότητα και μαεστρία. Θα ήταν πολύ σπουδαίο να δούμε το ηχητικό αυτό έπος παιγμένο και ζωντανά κάποια στιγμή. Προς το παρόν και πάντα στο γενικό πνεύμα της φετινής λίστας, σταματάμε τα σχόλια και ανοίγουμε την ένταση.  

 

43. Everything Is Alive – SLOWDIVE (Dead Oceans)

Με τους SLOWDIVE,ζούμε πάντα την κατάσταση «τσιμπήστε με να δω αν ονειρεύομαι». Επέστρεψαν θριαμβευτικά πριν από εννέα χρόνια και το τέταρτο άλμπουμ τους  το 2017 καμπύλωνε το χρόνο στο σημείο που τους είχαμε αφήσει, στο 1995. Φέτος ηχογράφησαν το πέμπτο τους άλμπουμ και όλα εξακολουθούν να είναι ζωντανά. Τα ομιχλώδη ηλεκτρικά σύννεφα και οι μελωδίες, παραδομένες στα overdub της ομορφιάς είναι και πάλι εδώ, οικείες και ανοιχτές για τον καθένα που θέλει φιλοξενία. Υπάρχει περισσότερος λυρισμός και περισσότερη ζεστασιά. Ο ήχος τους διατηρεί τα χαρακτηριστικά του αλλά έχει προστεθεί και περισσότερη ηλεκτρονική υποστήριξη που ενισχύει ακόμα περισσότερο τη δυναμική του. Πάνω απ’ όλα όμως είναι η οικειότητα. Αυτή μας δένει και όσο υπάρχει δεν μας ενδιαφέρει κάτι παραπάνω.

44. Aşk – ALTIN GÜN (Glitterbeat)

Η φετινή δισκογραφική προσφορά των ALTIN GÜN, δεν φέρνει κάτι νέο στον ήχο τους. Πάλι διασκευάζουν παλιά Τούρκικα τραγούδια με εξαιρετικές ενορχηστρώσεις με επιρροές από την εμπορική ηλεκτρονική ποπ των ‘80’ς, την ψυχεδελική μουσική των ‘60’ς, φυσικά το Τούρκικο ψυχεδελικό ροκ των ‘70’ς, όχι ανακατεμένα, όχι ανακαινισμένα και με διάθεση να πειραματιστούν χωρίς όμως να θυσιάζουν την ευχαρίστηση που μας δίνουν με τον ήχο τους. Είναι χαρακτηριστική η άνεση τους να ακούγονται σαν ένα μουσικό σχήμα του 21ου αιώνα που αναμεταδίδει με φωτεινό και συγκινητικό παλμό παλιότερες δεκαετίες. Κάθε χρόνο είναι στις λίστες μας, είτε μιλάμε για τα εκάστοτε άλμπουμ είτε όχι. To ‘’Aşk’’ διαχέει έντονη συναισθηματική φόρτιση, οι ενορχηστρώσεις «λιώνουν» κάτω από τη νοσταλγία και η ανάγκη να το ακούσω με την πρώτη ευκαιρία κάνουν το άλμπουμ ακαταμάχητο σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες καταθέσεις τους.

45. With A Hammer – YAEJI (XL recordings)

Εδώ και μερικά χρόνια τώρα κινείται με ep και singles που έχουμε τιμήσει και στις λίστες μας και φέτος το πρώτο της μεγάλο άλμπουμ κινήθηκε μα αξιώσεις στο χώρο της ηλεκτρονικής ποπ της δεκαετίας μας. H ποπ της Kathy Yaeji Lee ήταν από πριν παράξενη, εφευρετική και ιδιαίτερα εξερευνητική. Σε αυτό το άλμπουμ συγκεντρώνει όλη τη μουσική της εμπειρία (house και γενικότερη ηλεκτρονική, ποπ και σοουλ κυρίως) και εντυπωσιάζει τόσο με την προσωπικότητα και ευρηματικότητα στην παραγωγή όσο και με τη συνολική εικόνα του ήχου της που ακούγεται εστιασμένος και ξεκάθαρος. Οι όποιες επιρροές είναι σε δεύτερη μοίρα και η ακουστική εμπειρία του άλμπουμ αποδεικνύεται ευχάριστη και συναρπαστική. H Julianna Escobedo Shepherd του Pitchfork το συμπυκνώνει καλύτερα όταν το περιγράφει ως:  "an airy blend of synth-pop, jazz, techno, and ambient. It's a generous, understated exploration of rage as a source of creative renewal". 

Να συμπληρώσω ότι η Yaeji μπορεί να χαίρει άκρας εκτίμησης αλλά δεν είναι μουσικός του ενός τετάρτου φήμης. Το άστρο της θα λάμψει ακόμα περισσότερο, εκτός απροόπτου..

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom