Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Essa Moça


O Jan Van De Engel δεν είναι άλλος από τον ντράμερ Γιάννη Αγγελόπουλο που χρησιμοποιεί την ελεύθερη μετάφραση του ονόματος του τόσο για τη μουσική που ηχογραφεί από το 2010 όσο και για τη μπάντα που τον συμοδεύει στις ζωντανές του εμφανίσεις (ΓΙΑΝ ΒΑΝ).

Μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ, τρία e.p. και μια συλλογή από remix και διασκευές.

Κινείται σε jazz και ηλεκτρονικούς φανκ δρόμους και συχνά πυκνά ενσωματώνει world στοιχεία στη μουσική του, ελληνικά κυρίως αλλά και παγκόσμια.

Το φετινό του e.p. ''Essa Moça'', περιλαμβάνει τρεις συνθέσεις και δύο remix. Το ομώνυμο κινείται σε samba και bossa nova ρυθμούς, είναι τραγουδισμένο στα Βραζιλιάνικα από την Κατερίνα Πολέμη και ακούγεται όμορφα όλα τα υπόλοιπα καλοκαίρια της ζωής σας από δω και στο εξής..

Το ''Pourquoi Joues-tu?'' μπορεί να ακούγεται σαν τραγούδι που θα μπορούσε να ανήκει σε Γαλλίδα καλλιτέχνη αλλά στην πραγματικότητα είναι μια εξαιρετική διασκευή στη σύνθεση του Γιάννη Σούκα ''Γιατί να παίζεις με την καρδιά μου'' με τη φωνή της Κατερίνας Αραμπατζή. Αξιοθαύμαστη μεταφορά από τις λαϊκές πίστες στα lounge σαλόνια.

Το τρίτο ονομάζεται ''Gaita'' και είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα διασκευή του Μακεδονίτικου ''Γαΐτα'' (Γκάιντα). Τα remix των τραγουδιών προσθέτουν ένα πιο ανάλαφρο ακόμα τόνο στα πρωτότυπα.

Το ''Essa Moça'' είναι ένα όμορφο e.p. για το φετινό καλοκαίρι που συνεχίζει άξια την μουσική πορεία του καλλιτέχνη.

Προτείνουμε την ακρόαση όλων των προηγούμενων του ηχογραφήσεων (είναι όλες αναρτημένες στο bandcamp). Θα διαπιστώσετε ότι το μουσικό στίγμα του καλλιτέχνη είναι αρκετά καλόγουστο, αρκετά μετα-ρετρό- ότι κι αν σημαίνει αυτό σε σας- και κοντά στο πνεύμα της ενσωμάτωσης των λαϊκών στοιχείων σε περισσότερο ελεύθερους μουσικούς συνδυασμούς από jazz και ηλεκτρονική που εξετάζουμε τελευταία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας υπαρξιακή

MRKTPLC

  Οι εκπλήξεις από την  Yodashe   συνεχίζονται. Δεν πρόλαβε καλά καλά να «ζεσταθεί» η μουσική δραστηριότητα του 2024 και στις 10.1 κυκλοφόρησε ένα καινούριο τραγούδι που ηχητικά διαφοροποιείται από τα προηγούμενα γιατί χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα αρχαίο αλλά ξακουστό συνθ, το EDP Wasp,  που  τον ξεχωριστό βομβίζοντα (σαν σφήκα_ wasp ) ήχο του τον έχετε σίγουρα ακούσει σε ηχογραφήσεις γνωστών καλλιτεχνών (808 State, Dave Holmes, Vince Clarke, Nick Rhodes (Duran Duran), WhiteHouse and Add N to (X) ή ακόμα και πολύ underground (ειδικά όσοι ασχολείστε με την ηλεκτρονική μουσική της μετά το πανκ εποχής.  Το ''MRKTPLC'' κρατά μόνο 2 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα αλλά έχει αρκετά ενδιαφέρουσα δομή καθόλου συμβατική για το συγκεκριμένο συνθ. Είναι πολύ μοντέρνα η αντίληψη για να θεωρηθεί minimal synth αλλά είναι και ο υποβλητικός ήχος του συνθ που βγάζει τη σύνθεση εκτός σύγχρονου χρονικού πλαισίου. Αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι ότι για τις προδιαγραφές μας είναι ένα ξ