Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

CHANCHA VIA CIRCUITO




Ο Pedro Canale είναι ένας παραγωγός, DJ/remixer και συνθέτης και όσοι τον ξέρετε απαντά και στο Chancha Vía Circuito. Κατάγεται από το Buenos Aires, της Αργεντινής και κυκλοφορεί δίσκους από το 2007.

Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει τέσσερα επίσημα άλμπουμ , ένα 3'' cd σαν demo, ένα e.p. και ένα remix άλμπουμ.

Το όνομα δεν είναι εύκολο να μεταφραστεί αλλά είναι αναφορά στο τραίνο που παίρνει από το κέντρο της πόλης κάθε βράδυ.

Τον έμαθα μόλις φέτος αλλά πριν από μερικά χρόνια είχα ακούσει κάτι από τη δουλειά του το οποίο μου είχε κάνει εντύπωση αλλά δεν το έψαξα. Ήταν η σύνθεση ''Quimey Neuquen'' τραγουδισμένο από τον José Larralde το οποίο είχε ακουστεί για πρώτη φορά το 1967 στο πρώτο του άλμπουμ.

Το εξαιρετικό remix αυτού του συγκεκριμένου τραγουδιού άνοιγε το δεύτερο άλμπουμ του Chancha Vía Circuito (C.v.C. από δω και μπρος), ''Río Arriba'' του 2010 και το 2013 πολύς περισσότερος κόσμος το άκουγε σε μια χαρακτηριστική σκηνή του επεισοδίου ''Buried'' της περίφημης σειρά του AMC, ''Breaking Bad''.

Έτσι λοιπόν η πρώτη ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τη μουσική του C.v.C., χάθηκε με το που τελείωσε το επεισόδιο. 
Όμως φέτος κυκλοφορεί το νέο του άλμπoυμ ''Bienaventuranza'' και άμεσα μου τράβηξε την προσοχή από το εξώφυλλο κιόλας. Η ακρόαση αποκαλύπτει ένα μουσικό θησαυρό.

 Cumbia ρυθμοί, Huayno  μουσική ( Ορεινή μουσική  που είναι πλούσια σε έγχορδα και πνευστά με ρίζες στις κοινότητες Quechua στη Βολιβία και το Περού. Είναι επίσης η τελετουργική μουσική για το καρναβάλι της Βόρειας Αργεντινής) και επιρροές από Αφρική, minimal dub, downtempo και IDM. Ηλεκτρονικά bleep με καθαρή Λατινοαμερικάνικη τραγουδοποιία και ήχους από τη Φύση. Έχουμε ένα εξαιρετικό άλμπουμ με συνθέσεις που μεταδίδουν την αγάπη τους για την μουσική παράδοση, έχουν θετική αύρα, διακρίνονται για την άψογη ενορχήστρωση τους και τις λειτουργικά αξιοποιημένες επιρροές της ευρύτερης electronica και hip hop σε σημεία. Τα παραδοσιακά όργανα που ακούγονται ( charango,flute, bombo legüero, caxixi, djembe, and balafon) εμπλέκονται με τις ηλεκτρονικές συχνότητες και διατηρούν τη φυσική μαγεία της προέλευσης της μουσικής που ακούγεται στο άλμπουμ.
Χωρίς να τους ενδιαφέρει και τόσο η διεθνής αφομοίωση και τα club, οι συνθέσεις του ''Bienaventuranza'' παρουσιάζουν το δικό τους ξεχωριστό όραμα και από μέσα τους πηγάζει όλη η μαγεία και η αίσθηση ελευθερίας της μουσικής των φυσικών τοπίων της ηπείρου.

Νοιώθει κανείς ταξιδευτής ακούγοντας τα.

Ο Pedro Canale ανήκει στο ευρύτερο σύνολο μουσικών από την Αργεντινή και άλων χωρών της Λ.Αμερικής που τα τελευταία 15 χρόνια τουλάχιστον «χαρτογραφούν» μια γνήσια εξέλιξη της μουσικής τους παράδοσης στηριζόμενοι στις ρίζες αλλά και στην τεχνολογία.

Ακούγοντας και τα προηγούμενα του άλμπουμ καταλαβαίνουμε ότι ο 36χρονος καλλιτέχνης είναι από τους πιο σημαντικούς του καιρού του και αξίζει να τον μελετήσει κανείς. 
 Επίσης στις ζωντανές εμφανίσεις του το σχήμα είναι τριμελές με τον ίδιο, τη σύζυγο του Kaleema που τραγουδά και με τον περκασιονίστα Federico Estevez.
Να σημειωθεί ότι πέρα από τις Λατινοαμερικάνικες αναφορές, στο Semillas e.p., προς μεγάλη μου ευχάριστη έκπληξη υπάρχει ένα αξιοσημείωτο remix στη ''Δερπολίτισσα'' (πολυφωνικό Ηπειρώτικο, που αναφέρεται
στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και στους βίαιους εξισλαμισμούς και τις κακουχίες που υπέστη ο Ελληνισμός από τις οθωμανικές πολιτικές στην περιοχή. Τραγουδιέται ακόμα και σήμερα σε όλες τις περιοχές με Ελληνικό πληθυσμό στη Β. Ήπειρο). 
 


Φυσικά και όπως είναι αναμενόμενο και επιθυμητό για τη μουσική του καλλιτέχνη, οι ιδανικές εμφανίσεις για τον Pedro Canale είναι αυτές που γίνονται στα δάση περικυκλωμένος από Φύση. Αυτό είναι μια εμπειρία που θα ήθελα να ζήσω κάποτε.
 







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom