Ο Pedro
Canale είναι ένας παραγωγός,
DJ/remixer και συνθέτης και όσοι τον ξέρετε
απαντά και στο Chancha Vía Circuito. Κατάγεται
από το Buenos Aires, της Αργεντινής
και κυκλοφορεί δίσκους από το 2007.
Μέχρι τώρα
έχει κυκλοφορήσει τέσσερα επίσημα
άλμπουμ , ένα 3'' cd σαν
demo, ένα e.p.
και ένα remix
άλμπουμ.
Το όνομα δεν
είναι εύκολο να μεταφραστεί αλλά
είναι αναφορά στο τραίνο που παίρνει
από το κέντρο της πόλης κάθε βράδυ.
Τον έμαθα
μόλις φέτος αλλά πριν από μερικά χρόνια
είχα ακούσει κάτι από τη δουλειά του το
οποίο μου είχε κάνει εντύπωση αλλά δεν
το έψαξα. Ήταν η σύνθεση ''Quimey
Neuquen'' τραγουδισμένο από
τον José Larralde το
οποίο είχε ακουστεί για πρώτη φορά το
1967 στο πρώτο του άλμπουμ.
Το εξαιρετικό
remix αυτού
του συγκεκριμένου τραγουδιού άνοιγε
το δεύτερο άλμπουμ του Chancha Vía Circuito (C.v.C. από δω και μπρος), ''Río Arriba'' του 2010
και το 2013 πολύς περισσότερος κόσμος το
άκουγε σε μια χαρακτηριστική σκηνή του
επεισοδίου ''Buried'' της
περίφημης σειρά του AMC,
''Breaking Bad''.
Έτσι λοιπόν η
πρώτη ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τη
μουσική του C.v.C., χάθηκε
με το που τελείωσε το επεισόδιο.
Όμως
φέτος κυκλοφορεί το νέο του άλμπoυμ
''Bienaventuranza'' και άμεσα μου
τράβηξε την προσοχή από το εξώφυλλο
κιόλας. Η ακρόαση αποκαλύπτει ένα μουσικό θησαυρό.
Cumbia ρυθμοί, Huayno μουσική ( Ορεινή μουσική που είναι πλούσια σε έγχορδα και πνευστά με ρίζες στις κοινότητες Quechua στη Βολιβία και το Περού. Είναι επίσης η τελετουργική μουσική για το καρναβάλι της Βόρειας Αργεντινής) και επιρροές από Αφρική, minimal
dub, downtempo και IDM. Ηλεκτρονικά
bleep με καθαρή Λατινοαμερικάνικη
τραγουδοποιία και ήχους από τη Φύση.
Έχουμε ένα εξαιρετικό άλμπουμ με
συνθέσεις που μεταδίδουν την αγάπη τους
για την μουσική παράδοση, έχουν θετική
αύρα, διακρίνονται για την άψογη
ενορχήστρωση τους και τις λειτουργικά
αξιοποιημένες επιρροές της ευρύτερης
electronica και hip
hop σε σημεία. Τα παραδοσιακά όργανα
που ακούγονται ( charango,flute, bombo legüero, caxixi, djembe, and balafon) εμπλέκονται με τις ηλεκτρονικές
συχνότητες και διατηρούν τη φυσική
μαγεία της προέλευσης της μουσικής που
ακούγεται στο άλμπουμ.
Χωρίς να τους
ενδιαφέρει και τόσο η διεθνής αφομοίωση
και τα club, οι συνθέσεις
του ''Bienaventuranza'' παρουσιάζουν
το δικό τους ξεχωριστό όραμα και από
μέσα τους πηγάζει όλη η μαγεία και η
αίσθηση ελευθερίας της μουσικής των
φυσικών τοπίων της ηπείρου.
Νοιώθει κανείς
ταξιδευτής ακούγοντας τα.
Ο Pedro
Canale ανήκει στο ευρύτερο σύνολο
μουσικών από την Αργεντινή και άλων
χωρών της Λ.Αμερικής που τα τελευταία
15 χρόνια τουλάχιστον «χαρτογραφούν»
μια γνήσια εξέλιξη της μουσικής τους
παράδοσης στηριζόμενοι στις ρίζες αλλά
και στην τεχνολογία.
Ακούγοντας και
τα προηγούμενα του άλμπουμ καταλαβαίνουμε ότι ο 36χρονος καλλιτέχνης είναι από τους πιο σημαντικούς του καιρού του και αξίζει να τον μελετήσει κανείς.
Επίσης στις ζωντανές εμφανίσεις του το σχήμα είναι τριμελές με τον ίδιο, τη σύζυγο του Kaleema που τραγουδά και με τον περκασιονίστα Federico Estevez.
Επίσης στις ζωντανές εμφανίσεις του το σχήμα είναι τριμελές με τον ίδιο, τη σύζυγο του Kaleema που τραγουδά και με τον περκασιονίστα Federico Estevez.
Να σημειωθεί ότι πέρα από τις Λατινοαμερικάνικες αναφορές, στο Semillas e.p., προς μεγάλη μου ευχάριστη έκπληξη υπάρχει ένα αξιοσημείωτο remix στη ''Δερπολίτισσα'' (πολυφωνικό Ηπειρώτικο, που αναφέρεται
στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και στους βίαιους εξισλαμισμούς και τις κακουχίες που υπέστη ο Ελληνισμός από τις οθωμανικές πολιτικές στην περιοχή. Τραγουδιέται ακόμα και σήμερα σε όλες τις περιοχές με Ελληνικό πληθυσμό στη Β. Ήπειρο).
στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και στους βίαιους εξισλαμισμούς και τις κακουχίες που υπέστη ο Ελληνισμός από τις οθωμανικές πολιτικές στην περιοχή. Τραγουδιέται ακόμα και σήμερα σε όλες τις περιοχές με Ελληνικό πληθυσμό στη Β. Ήπειρο).
Φυσικά και όπως είναι αναμενόμενο και επιθυμητό για τη μουσική του καλλιτέχνη, οι ιδανικές εμφανίσεις για τον Pedro
Canale είναι αυτές που γίνονται στα δάση περικυκλωμένος από Φύση. Αυτό είναι μια εμπειρία που θα ήθελα να ζήσω κάποτε.
Σχόλια