Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

BELLE AND SEBASTIAN - Live at Anodos Live Stage [23.09.2022]



Τι θυμάστε από την πρώτη φορά που έπαιξαν οι
BELLE AND SEBASTIAN στη χώρα μας; 

13.9.2002 έγραφε το ημερολόγιο. Λίγο πριν, είχε ανακοινωθεί η αλλαγή χώρου λόγω καταιγίδας που είχε πλήξει το λεκανοπέδιο και είχε κάνει τον εξωτερικό χώρο στο Γουδί ακατάλληλο για εκδηλώσεις. Ο κλειστός χώρος παραδίπλα κατάφερε τελικά να καλύψει και ηχητικά τη συναυλία. Η μπάντα ανέβηκε στη σκηνή, έκανε μια πολύ όμορφη εμφάνιση, παίζοντας πολλά αγαπημένα και καλύπτοντας την, μέχρι εκείνη τη στιγμή, δισκογραφία του.

 Θυμάμαι τις κοπέλες που επιλέχτηκαν από το κοινό και ανέβηκαν στη σκηνή ντυμένες σαν μαθήτριες στο τέλος αλλά δεν είμαι σίγουρος καθόλου το σε ποιο τραγούδι (ίσως ήταν το Legal Man). Η συναυλία εκείνη έκλεινε με τον καλύτερο τρόπο τον μέχρι τότε κύκλο του σχήματος και επιβεβαίωνε 100%  την indie βασιλεία τους στα σαλόνια της indie pop elite.

Μετά ήρθε η Rough Trade και η Matador που επέκτειναν τη φήμη της Σκωτσέζικης μπάντας και πέρα από τον Ατλαντικό για τα επόμενα είκοσι χρόνια.

Οι δίσκοι τους μετά το 2003 ακούγονται ωριμότεροι, με καλύτερες παραγωγές, μεγαλύτερη μουσική παλέτα και αυτό σημαίνει τραγούδια με τη γνωστή ηχητική αισθητική του σχήματος αναβαθμισμένη και φωτεινότερη. Μέσα σε αυτά τα είκοσι χρόνια η μπάντα έχει ένα πολύ δυναμικό χαρακτήρα στις συναυλίες που κάνει και γι’ αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να ακούσουμε να παίζουν απόηχους του παρελθόντος μόνο αλλά και νέα, ζωντανή και ζωηρή τραγουδοποιία από αυτούς.   

Το καινούριο τους άλμπουμ- A Bit Of Previous-ήδη είναι για Το Σπίτι Με Τα Παράξενα ανάμεσα στα 50 πρώτα αυτής της χρονιάς και είναι εκεί όχι τιμητικά αλλά γιατί περιέχει τραγούδια που στέκουν δυνατά απέναντι στην αγοραία τραγουδοποιία του σήμερα.

 
Και, ήρθαν πάλι για μία και μοναδική συναυλία στη χώρα μας. Ξανά Σεπτέμβρη. Σε χώρο φτιαγμένο για συναυλίες. Και κυρίως, με πολύ κόσμο να τους περιμένει.

Η ηλικιακή κατανομή είχε μεγάλο εύρος, καθώς μπορούσε να δει κανείς άτομα κάτω των 25, που όπως είπε και ο Stuart Murdoch κάποια στιγμή σε κάποιον «ήταν στις πάνες» όταν έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα αλλά και πιο μεγάλους σε ηλικία που είτε παρέμειναν φαν και τους παρακολουθούν  μέχρι σήμερα (λίγοι), τουρίστες που ήξεραν όλα τα τραγούδια απ’ έξω και παλαιοί που ήθελαν να θυμηθούν τα φοιτητικά τους χρόνια, να ακούσουν τα παλιά τους και να περάσουν καλά. Το σχήμα ήταν εκεί για όλους, εκπληρώνοντας από νοσταλγικές φαντασιώσεις μέχρι την επιβεβαίωση των παντοτινών τους φίλων (υπολογίστε με σε αυτούς) ότι πρόκειται για πάντα καλύτερη από ποτέ σε πολλά σημεία τα οποία περιγράφουμε παρακάτω.

Μετά την θερμή υποδοχή, τα πρώτα ακόρντα του ‘’Dog On The Wheels’’ ξεπλήρωσαν ένα χρέος από την προηγούμενη φορά που τους είδαμε και μου φόρεσε ένα πολύ πλατύ χαμόγελο: Ο ήχος ήταν υπέροχα καθαρός, η μπάντα κεφάτη και πλέον η εμπειρία φαινόταν στην άνεση της εκτέλεσης και στο γεγονός ότι αυτό το αθάνατο τραγούδι έχει στο μέγιστο πλέον όλα τα στοιχεία που η θαμπή στούντιο ηχογράφηση έκρυβε. Ακολούθησε ένα σετλιστ που ισορροπούσε πριν και μετά το 2002. Οι επιλογές από το ‘’Dear Catastrophe Waitress’’ του 2003 ήταν ελαφρώς περισσότερες, αλλά ακούσαμε τραγούδια από όλη τη δημοφιλή και γνωστή  δισκογραφία τους με δύο πλην δύο εκπλήξεις. 

Δεν έπαιξαν τα ‘’The State Im In’’ και  ‘’Dylan In The Movies’’, δύο κορυφαία τραγούδια τόσο σαν συνθέσεις όσο και σαν συναυλιακές κορυφώσεις αλλά εξεπλάγην με την επιλογή του ‘’The Stars Of Tracks & Field’’ - λόγω Ελλάδας, χώρας που γέννησε τους Ολυμπιακούς αγώνες- και του ‘’Sleep The Clock Around’’ το οποίο το είχα ξεχάσει αλλά το ρίγος ήρθε όπως και την πρώτη φορά που το άκουσα.

Επίσης να σταθούμε στα συγκινησιακά κύματα που λαμβάνουμε ακόμα από το ‘’Get Me Away From Here, Im Dying’, την καταπληκτική εκτέλεση του ‘’ I Didnt See It Coming’’ και στο πως το ''Judy and the Dream of Horses '', τραγούδι του ‘’If Youre Feeling Sinister’’ που δεν ήταν σε αυτά που θεωρώ αγαπημένα από το άλμπουμ, ακούστηκε σαν να το είχαν γράψει προχθές και το αγάπησα από εκείνη τη στιγμή και μετά. Γενικά όλες οι συνθέσεις ακούστηκαν αν όχι καλύτερες, έστω από αυτές που θα ήθελα να τις είχα και σε bootleg κάποια στιγμή για να τις θυμάμαι κα να τις θαυμάζω..

 Δεν έπαιξαν 5-6 που θα ήθελα από το πρόσφατο και από τις ηχογραφήσεις που έκαναν τα τελευταία χρόνια και που σίγουρα θα έδειχναν στους νοσταλγούς ότι το σχήμα είναι ζωντανό και δημιουργικό ακόμα έχοντας στην παλέτα του περισσότερα μουσικά είδη από το παρελθόν.

Επίσης δεν έχει νόημα να παίζουν ακουστικά και κουτσουρεμένο το ‘’ Le Pastie De La Bourgeoisie’’, το σκοτώνουν και είναι κρίμα όπως επίσης, γιατί αγνοούν την πολυσυλλεκτική τριλογία των e.p. ‘’How To Solve Our Human Problems’’; 

Πέρα όμως από τις ενστάσεις μου, το συγκρότημα είναι η απόλαυση της ζωντανής εμφάνισης, πέρα από το μουσικό σκέλος.

 Οι Stuart Murdoch και Stevie Jackson ήταν ευχάριστοι με την ειλικρινή έννοια και όχι με την τυπική και κάτι ακόμα που φάνηκε με αυτή τη συναυλία, και είχαμε υποψιαστεί από τις κυκλοφορημένες ζωντανές ηχογραφήσεις τους, είναι ότι η μπάντα ταιριάζει πολύ περισσότερο στην εποχή μας όχι μόνο γιατί ενστερνίζονται τα vibe της αλλά γιατί η ακεραιότητα, η ευγένεια και η καλλιέργεια τους σαν σύνολο αλλά και μεμονωμένα χαρίζει ελπίδες απλόχερα σε έναν αδιέξοδο κόσμο.

Με λίγα λόγια αν έστω είχατε «ξεχάσει» τους BELLE AND SEBASTIAN στα εφηβικά ή μετεφηβικά σας χρόνια η συναυλία αυτή θα πρέπει να σας ανανέωσε το ενδιαφέρον για να ανακαλύψετε τους κρυμμένους θησαυρούς που έχουν στα μετά το 2003 άλμπουμ τους. Οι πιο νέοι οπαδοί, είδατε πως παίζεται και πρέπει να παίζεται η σπουδαία μουσική ζωντανά και ήδη τους ακούτε με ακόμα πιο ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Όσο για μένα που τους παρακολουθώ αλλά δεν έχω την ευκαιρία να τους ακούω συνεχώς, έχω ήδη ανανεώσει τη σχέση μου με αυτούς. Δεν είναι φίλοι από τα παλιά, μόνο. Είναι στο πλευρό μου συνέχεια και θα πρέπει να εστιάζω σε αυτούς σαν να πρόκειται για κάτι νέο.

Ελπίζω να μη χρειαστεί να περάσουν είκοσι χρόνια μέχρι να τους ξαναδούμε. Του χρόνου πάλι και αργά είναι…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom