Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Pearlies_The 2023 Annual report_Phase 1_The Albums of 2023_Part ΧXΙI _The ‘’after grief’’ Pearl_9



09. Why Does The Earth Gives Us People to Love – KARA JACKSON (September Recordings)



« Born and raised in Chicago, Jackson got her first guitar for her 11th birthday and learned to play piano: “My mom had a rule that we had to play piano before we left the house at 18.” Raised on Jim Croce and Charley Pride, Jackson fell in love with folk music as a child. “Folk has a big history of political commentary,” says the 23-year-old. “My mom works for a labour union so I learned a lot of my favourite folk songs from protesting with her. Pete Seeger [and others].” Nina Simone and Joni Mitchell, she says, are the “blueprints”. » (από συνέντευξη στη guardian)

Και έτσι, αθόρυβα και χωρίς καν να το σκεφτώ παραπέρα, το άλμπουμ αυτό είναι το ντεμπούτο της χρονιάς. Δεν έπαιξα ούτε ένα τραγούδι του όταν κυκλοφόρησε στις εκπομπές. Δεν μίλησα γι’ αυτό παρά μόνο πριν από λίγες μέρες. Κι όμως το ακούω σπίτι αρκετά. Από την πρώτη στιγμή ήρθε σαν βροχή μέσα στη ζέστη/σαν το πρωινό ξύπνημα από ένα εφιαλτικό βράδυ/σαν η στιγμή που μπαίνει στο σπίτι μετά από μία θορυβώδη μέρα. Αλλά τα τραγούδια δεν μιλάνε για θαλπωρή. Τα συναισθήματα αυτά προήλθαν από το γεγονός ότι μπροστά μου είχα ένα ειλικρινές έργο γνήσιας και ρεαλιστικής μουσικής και όχι ένα επιτηδευμένο, χειριστικό και εκβιαστικό άλμπουμ.

Τα τραγούδια μιλάνε για θρήνο, άτυχες σχέσεις και απευθύνουν οργισμένες ερωτήσεις προς το Σύμπαν και τους ανθρώπους.

«Γιατί η Γη μας δίνει ανθρώπους να αγαπάμε αφού μετά μας τους παίρνει μακριά;» αναρωτιέται στο αρκετά οδυνηρό ομότιτλο. « Γιατί η γη μας κάνει να γεμίζουμε την εκκλησία όταν οι απαντήσεις βρίσκονται κάτω από το έδαφος;» συνεχίζει. Φυσικά εδώ μπορούμε να το συζητήσουμε και οι απαντήσεις είναι απλές. Ωστόσο κι επειδή το τραγούδι αναφέρεται σε πραγματικό γεγονός που στιγμάτισε την Kara στα δεκαοκτώ της θα το παραβλέψουμε και θα μείνουμε στην φωνή της που δεν προσθέτει δράμα και έτσι τραγουδάει βαριά θέματα με νηφαλιότητα, διαύγεια αλλά και συναισθηματική εμπλοκή που δεν αφήνει να βγει με τα γνωστά μελοδραματικά κόλπα, κάτι που της δίνει γνησιότητα, ειλικρίνεια και την ικανότητα να προσγειώνει τον ακροατή εκεί που πρέπει για να μην ηρωοποιεί την «τραυματισμένη ποιήτρια/ευαίσθητη ψυχούλα» αλλά να νοιώθει την ανάσα του πραγματικού πόνου ή την όποια αναστάτωση που έχει βιώσει κατά την δημιουργία των τραγουδιών της. Η ίδια μεγάλωσε με μπλούζ και φολκ, είναι φαν της φολκ και τα τραγούδια της είναι φτιαγμένα και ερμηνευμένα για να σφίγγουν στομάχια χωρίς να εκμαιεύουν πονηρά τα συναισθήματα του ακροατή. Είναι τραγουδοποιία απογυμνωμένη από εφέ, περίτεχνες ενορχηστρώσεις, στουντιακά κόλπα. Απευθύνεται ευθέως στον ακροατή, του τα λέει όπως τα πιστεύει και δεν κρύβεται πίσω από κώδικες επικοινωνίας. Και βέβαια αυτό μας προκαλεί εμπιστοσύνη. Το μέλλον είναι ανοικτό για την βραβευμένη νεαρή ποιήτρια αλλά κυρίως τραγουδοποιό.

« “All the songs go back to the question: why are we all here? There are so many types of grief the album grapples with. There’s the obvious grief, and then there’s being in my early 20s and having to date. That’s its own grief,” she says, laughing. » (από συνέντευξη στη guardian)


  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom