Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Μαύρο Πρόβατο...

Μαζί με τη Λένα Πλάτωνος, γενέθλια αυτό το μήνα και μάλιστα  την ίδια ημερομηνία (21/10),είχε και ο Αρχιδρυίδης JULIAN COPE.
 Φέτος είναι η χρονιά που στο Σπίτι, κάποιος, κάποτε φανατικός οπαδός του,ξυπνά από   Ιουλιανό ύπνο που κρατά γύρω στα δεκατρία χρόνια .
Από τη στιγμή που οι τελευταίες νότες του ''Dust'',που έκλεινε το '' Interpreter'' ( το τελευταίο άλμπουμ του που κυκλοφόρησε κάτω από ετικέτα που υπακούει στους νόμους της ποπ βιομηχανίας ,των ''greedheads'', όπως σωστά τους αποκάλεσε ο J.C. πριν τους φτύσει και τους κλείσει κατάμουτρα την πόρτα για πάντα ),σίγησαν για τελευταία φορά,δεν υπήρχε γυρισμός. 
Ο JULIAN COPE δεν θα ήταν ποτέ πιά ο ''ποπ αστέρας'' ,θα το γύριζε στα Μενιρ και την αρχαιολογία,θα έκανε τη δικιά του εταιρεία ,θα κυκλοφορούσε ένα κάρο δίσκους ,θα έφτιαχνε ένα κάρο project,θα έκανε ό,τι του καπνίσει κι εγώ αντιδρώντας σ' αυτή την υπερπροσφορά,χωρίς να έχω τρόπο να ακούσω ή ν'αγοράσω τα άλμπουμ του θα τον παρατούσα.
Οι εποχές αλλάζουν όμως.Έτσι, ξεκίνησα δειλά δειλά ν'ακούω το φετινό προσωπικό του ''The Unruly Imagination'' για να διαπιστώσω ότι μουσικά δεν έχει χάσει τίποτα από τον ενθουσιασμό και την ευκολία να δημιουργεί εξαιρετικά τραγούδια απλά ,άμεσα και εμψυχωτικά.Αυτή τη φορά όμως η αιχμηρότητα και η δηκτικότητα των στίχων είναι αρκετή για να μπεί στο στόχαστρο ,ξέρετε ποιών...
Σύγχρονα τραγούδια διαμαρτυρίας ή αλλιώς πώς καταφέρνει ο J.C.,σε μια απολιτική εποχή ,που δεν είναι τόσο ''cool'' ,''ψαγμένο'', ''προχωρημένο'' και απο πίσω ''ενοχλητικό'' και ''απαγορευμένο'', να τραγουδάς με άμεσο τρόπο για πολέμους και παρακμή,παρεμποδίζοντας το θεάρεστο έργο της κοινωνικής λοβοτομής ,να κάνει ένα δίσκο,που για Το Σπίτι είναι απόλυτα κατανοητό και έγκυρο.Κι ας είναι κάτι σαν συλλογή.
Το  πρόσφατο καινούριο του project, που οφείλει το όνομά του στο περσυνό ''Black Sheep''(ένα δίσκο με περισσότερα και πιό γερά τραγούδια διαμαρτυρίας ), είναι άλλη μια έκπληξη .
Στους BLACK SHEEP, ανακατεύονται εννιά με δέκα μουσικοί που στο φετινό ντεμπούτο τους ''Kiss My Sweet Apocalypse'' ,ουσιαστικά τζαμάρουν, παίζοντας τελετουργικά κρουστά, κιθάρες  και μέλοτρον, δημιουργώντας έξι τεράστιες συνθέσεις με ψυχεδελικές αποχρώσεις, ηχογραφώντας εικόνες ενός έκπτωτου κόσμου  και τίτλους-αναφορές στον Che Guevara (χωρίς να γίνονται σαν τους γραφικούς ,που  επειδή φοράνε μπλουζάκια τσε ,είναι και επαναστάτες.Καμμία γκόμενα δεν τσιμπάει πια με αυτά) και τον Παλαιστίνιο αεροπειρατή  Leila Khaled.
Έχει βγεί σε δύο εκδόσεις χωρίς να καταλαβαίνω γιατί ,με επικρατέστερη τη δεύτερη και μάλλον κατηργημένη την πρώτη. Η παρέα του COPE , μας παρουσίασε ένα άλμπουμ -κόκκινο πανί, που προκαλεί με το εξώφυλλο του και που, χωρίς να είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο σαν ιδέα, εντυπωσιάζει με το εύρος της αντίληψης αλλά και της απόλυτης καλλιτεχνικής ελευθερίας. Μουσική που δεν αυνανίζεται αλλά ερωτοτροπεί με ιδέες παρεξηγημένες και τελικά υψηλού επιπέδου....
Μετά από αυτό το άλμπουμ ,νομίζω ότι για τους επόμενους μήνες θα αναθερμάνω τη σχέση μου με την μετα πολυεθνική του καριέρα..Καλά μου ξεμπερδέματα...
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom