Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Music Idylls Of 2013 : Οι δίσκοι του 2013 : 12

 12. Shaking The Habitual - THE KNIΦE



Το ισοδύναμο με χίλιες ενέσεις αδρεναλίνης,ιλιγγιώδες single τους ''Full Of Fire'' μας άφησε με ανοιχτό το στόμα. Δύσκολο να εξηγηθεί η μανία του ,δύσκολο να του αντισταθεί κανένας χωρίς συμπτώματα είτε ναυτίας είτε μέθεξης. 
Το άλμπουμ που ακολούθησε  και η εξοντωτική του διάρκεια,ξένισε κάπως αυτούς που περίμεναν μια ανάλογη εκρηκτική συνέχεια.. 
Γιατί όμως να υπάρχει τόσο ψηλά στη λίστα του Σπιτιού Με Τα Παράξενα
Το γιατί από γεννησιμιού τους οι THE KNIFE ήταν ένα ασυνήθιστο και εκκεντρικό ντουέτο οπότε μοιραία και αυτό το άλμπουμ θα ήταν στον ίδιο αισθητικό άξονα (παραψήθηκε βέβαια) ήταν από μόνο του αξίωμα και όχι θεωρία. Το ότι δεν είναι εύκολο άλμπουμ για γρήγορες espresso ακροάσεις  πάλι δεν είναι λόγος · δεν είμαστε ελιτ και εκλεκτικοί από ιδεολογία. 
Το ''Shaking The Habitual'' είναι ένα σκληρό άλμπουμ. Άγριο και χωρίς κάλλος. Μια αστική συνέχεια του προσωπικού άλμπουμ της Karin '' Fever Ray'' Dreijer,όπου τα αδέλφια χρησιμοποιούν τα βιβλία που έχουν διαβάσει και ένα  λιγότερο ηλεκτρονικό, πολυρυθμικό μουσικό μοντέλο με world,avant garde και ποπ επιρροές,με τραγούδια δύστροπα, ερμηνευμένα μοναδικά από την Karin σαν να βρίσκεται σε μόνιμη πυρετική έκσταση. 
Υπάρχουν συνθέσεις  που ξεχωρίζουν γιατί είναι εύκολο να αναγνωρίσει και να ακολουθήσει κανείς μια γραμμική πορεία  σε αυτά,αλλά υπάρχουν και συνθέσεις που μπορεί να αναρωτηθεί κανείς : προς τι τόση φασαρία; Πράγμα που αφαιρεί πόντους αλλά και ανυπόμονους. 
Αυτοί που παραμένουν τους περιμένει μια δύσκολη βαθύτερη ακρόαση. Οι συνθέσεις βγαίνουν από το πλαίσιο « εύπεπτη μουσική » έχουν τη δικιά τους «γλώσσα» τους δικούς τους όρους. 
Η μεγάλη κατάκτηση του ντουέτου είναι η εξέλιξη του στυλ τους σε κατάσταση που δεν μοιάζουν και δεν θέλουν να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε κατηγορία αποδεκτού ήχου. Δεν το κάνουν επίτηδες. Η ιδεολογία τους είναι τέτοια που τους ωθεί και δημιουργικά να πράττουν όπως σκέφτονται. Δεν προσπαθούν να το «κατασκευάσουν»· δεν υποκρίνονται. Και η γνησιότητα του ''Shaking The Habitual''  είναι ένας σοβαρός λόγος για να τους έχω ψηλότερα σε εκτίμηση,απ' ότι τους είχα.
Ξεσηκώνω από την wikipedia :
«. ''Shaking The Habitual''  takes its title from a Michel Foucault quote.The album is inspired by the duo's readings in feminist and queer theory,while discussing environmentalism and structuralism. 
Olof attended a course in gender studies at Stockholm University and shared his reading list with Karin Dreijer Andersson.....
They state, "What we do is political. That should be impossible to misunderstand." They criticise the institution of the royal family ( της Σουηδικής) and the nuclear family calling it "an institution that conserves inequality, injustice and exclusion", while advocating for living "in solidarity beyond nuclear families, nations and economical unions."
 In an interview with Pitchfork Media, Karin suggested that "people would be happier sharing things and being much more of a collective rather than working from theseneo-liberal ideas of just looking after yourself.''
The duo also criticise the "commercial homogenisation" of the music industry, saying it constitutes an "extremely hierarchical structure". 
In an interview with The Guardian, Karin mentioned how music artists are "getting even more commercial because they are selling their music to advertisements and going on tours with big alcohol brands", and questioned "how music and art can continue to develop or challenge itself within these new, very commercial frames." She also spoke of authenticity and quoted philosopher and gender theorist Judith Butler, who says, "We are always in drag"....»  
''Most things we love are open ended,stay out here ,it will get more frightening (Stay Out Here)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom