Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

After the Fall: 100 albums of 2015: 05. Platform - HOLLY HERNDON

05. Platform HOLLY HERNDON 
(4AD)



      «...Μετά το πολιτισμικό σοκ του ''Home'',  το ''Interference'' μου προκάλεσε άλλο ένα ισχυρό,ευχάριστο σοκ για το οποίο θα της είμαι για πάντα ευγνώμων. 
      Αν λοιπόν ότι έχουμε ακούσει από το ''Platform'' ως τώρα το θεωρούμε χωρίς δεύτερη σκέψη πρωτοπορία, σε μια εποχή που η λέξη έχει παρερμηνευτεί, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για μεγάλες συγκινήσεις όταν ακούσουμε όλο το άλμπουμ το Μάϊο ή νωρίτερα..»
    Ακούγοντας το άλμπουμ ολόκληρο μαζί με αυτά που ακούσαμε σαν προακρόαση λίγους μήνες πριν, θαυμάσαμε την εκδοχή της για την ηλεκτρονική μουσική. Θαυμάσαμε τη λογαριθμική της εξέλιξη και την πυκνότητα των ηχοχρωμάτων σε αυτό το άνευ προηγουμένου μουσικό αριστούργημα.
    Δεν είναι εύπεπτη μουσική για τσαρτς αυτή που ακούγεται στο  ''Platform''. Κρατά τα ακαδημαϊκά σκήπτρα, είναι όμως γέννημα -θρέμμα της εποχής των διαδικτυακών  και διαδραστικών τάσεων. Κάνει σεξ με τα καλώδια, τα τσιπ, τα htmls και όπως και η μουσικής της GRIMES, της JLIN και του ARCA είναι η τέταρτη και καλύτερη απόδειξη ύπαρξης μουσικής που μόνο σε αυτή τη δεκαετία θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί. Απόλυτα συνυφασμένη με την τεχνολογική πλευρά του παρόντος και έτοιμη να περπατήσει μετά το μπουσούλημα.
      Η καλλιτέχνις έχει σπουδάσει πολλά χρόνια αλλά γνωρίζει πως να ζει στην εποχή της Σιλικόνης και του παγκόσμιου ιστού. Επίσης, οδηγείται από δύο βασικούς παράγοντες που είναι η ζωοποιός ανάσα του ''Platform''
    Είναι η έξαψη του νέου αλλά και τα συναισθήματα. 
    Η μουσική της είναι τεκμηριωμένη μουσικολογικά αλλά δεν είναι το άνυδρο τοπίο κάποιων που έχουν την έπαρση του γνώστη.Είναι ένα πολυχρωματικό  και φαινομενικά διασπασμένο ηχητικό κολάζ που οι εγκεφαλικές συνάψεις καλούνται να οργανώσουν ή να βάλουν σε μια ακολουθία ή να βάλουν τάξη στο χάος, να μεταφράσουν σαν κείμενο μιάς άγνωστης γλώσσας τους ήχους, τους ρυθμούς και τις φωνές που τραγουδάνε τεμαχισμένες, με μελωδίες που έρχονται και παρέρχονται και στοιχειώνουν σαν φαντάσματα στη μηχανή. Μου αρέσει ο τρόπος όπως ακούγονται οι φωνές, πραγματικές ή παραμορφωμένες, μόνες τους ή σε χορωδία. Αληθινά εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι καλεσμένες φωνές σε αρκετά σημεία ακούγονται σαν να βγαίνουν από τα καλώδια και τα θυρίστορ ενώ τις  φορές που τις ακούς καθαρά, λιώνουν στην κυριολεξία τις νικελένιες επιφάνειες και κάνουν την αντίθεση και επεξηγούν καλύτερα το εμβιο- μηχανικό περιβάλλον. 
      Είναι μια ζωντανή γλώσσα επικοινωνίας με νόημα και σημασία όχι απλά μια ηλεκτρονική «γλυστρίδα» ήχων και περιπτύξεων με τις γεννήτριες και δεν είναι προϊόν αποκλειστικά εγκεφαλικής επεξεργασίας.
    Το ''Platform'' είναι ένα ποίημα φτιαγμένο από μηχανές.  Εκθαμβωτικό, ζωηρό και παιδικά ανήσυχο, με ισχυρές συναισθηματικές βάσεις και Όραμα. 
    Η Holly Herndon είναι σε σταυροδρόμι· μάλλον επέλεξε να στηθεί εκεί που συναντιέται η ηλεκτρονική του John Cage, της Laurie Anderson, Λένας Πλάτωνος, του footwork, του Dada, της σόουλ, του techno και της ποπ και να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό αμάγαλμα συνθετικής μεγαλοφυίας για τις γενιές που έρχονται. Μια συνθετική ουτοπία για μελέτη και απόδραση.
    Αν η ηλεκτρονική μουσική του 2015, σε γενικές γραμμές, είναι η μουσική που με «κούνησε» περισσότερο οφείλεται πρώτα στο ''Platform'' και μετά σε όλα τα υπόλοιπα. Συγχωρήστε μου τις υπερβολές παρ' όλα αυτά αλλά λίγες φορές στο παρελθόν έχω εντυπωσιαστεί με έργα σαν κι αυτό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom