Η ετήσια πενηντάδα μας λοιπόν. Καθιερωμένες θέσεις υπάρχουν άρα ξέρετε στο 7 και στο 50 τι θα βάλουμε από πριν. Όμως ακούστε και τα άλμπουμ. Όπως και τα υπόλοιπα που έχετε δει ως τώρα, είναι μελλοντικές παρακαταθήκες τίμιας μουσικής, που αγαπάει τα αυτιά και την ψυχή σας.
46. Case/Lang/Veirs – CASE/LANG/VEIRS
( ANTI-)
Οι τρείς τους έγραψαν ένα ιδανικό άλμπουμ με τραγούδια που στηρίζονται στην κάντρι, folk, pop, ότι υποστηρίζει μελωδία γενικά και είναι φτιαγμένα για να γαληνεύουν και να ομορφαίνουν τη ζωή μας.
Ικανότατες συνθέτριες και με συνεπή και αξιόλογη πορεία σαν μονάδες δένονται αρμονικά η μία με την άλλη σε αυτό το άλμπουμ, οι φωνές τους προικισμένες και χαρακτηριστικά σαγηνευτικές γοητεύουν άλλη μια φορά.
Χάριτες με φόλκ διαδήματα, θαυμάσια μουσική ιστορία που αβίαστα γράφουν μαζί απλά και καλοφτιαγμένα τραγούδια που όποτε τα ακούω, η διάθεση μου διορθώνεται,οι κοσμικές λειτουργίες φαίνονται σαν έργο Τέχνης και θα τον πρότεινα σε όποιον σκέφτεται βροχερά τελευταία...
47. Born Into The Waves – AND ALSO THE TREES
(And Also The Trees )
Δεν είναι μόνο για συναισθηματικούς λόγους, μέσα στην πενηντάδα. Μετά από πολλά χρόνια, η συνέπεια και η επιμονή τους να γράφουν φορτισμένα ρομαντικά τραγούδια, που ηχούν σαν ηχητικά ταξίδι σε μιά πιο αληθινή ζωή, ευάλωτη και εύπλαστη κορυφώνεται ξανά με αυτό το υγρό από αρμύρα, υγρασία, δάκρυα, φθινοπωρινό σε διάθεση ονειρικό άλμπουμ. Δίχως την παραμικρή διάθεση να φύγουν από το εδώ και τριάντα χρόνια σχεδόν αναλλοίωτο μουσικό χαρακτήρα τους, δημιουργούν τραγούδια που αγγίζουν με το πρώτο άκουσμα, είναι ξεκάθαρα σαν πρόθεση και στοχεύουν στο κέντρο της καρδιάς μας. Η ομορφιά τους είναι σαν ένα μπουκάλι ξεχασμένο ουίσκυ. Καίει τα σωθικά, αλλά αφήνει μια επίγευση οικειότητας και ασφάλειας.
48. I
Gemini – LET'S EAT GRANDMA
(Transgressive)
Πριν από αυτές τις δύο νεαρές Βρετανίδες, οι περιπτώσεις των RADKEY ή ακόμα και των BABYMETAL, έδειχναν μια υγιή τάση νεολαίας που έξω από κάθε «πολυεθνική» και ετοιματζίδικη ακαδημία ταλέντων, δημιουργούσαν μουσική με πάθος, δύναμη και ταλέντο ο καθένας στο δικό του πεδίο και συνθηκές. Οι LET'S EAT GRANDMA, εξορκίζουν την εφηβεία τους με παράξενη, σκοτεινή ποπ στην οποία κυριαρχούν απολαύσεις και σκοτεινά όνειρα με την περιέργεια ανθρώπων που μεγαλώνουν με απορίες και δέος για τον περίγυρο τους. Οι συνθέσεις διακρίνονται για την ρυθμικά και μελωδικά ενημερωμένη Cocorosie-κή βάση τους και εισάγουν τον ακροατή σε ονειρικά πεδία μιάς αχαρτογράφητης μουσικής ιδιοσυγκρασίας. Στην ουσία οι νεαρές δεν φοράνε ροζ και μπορεί να φοβίζουν λίγο, έχουν όμως και χιούμορ και με αυτό το ιδιόρυθμο, γοητευτικό, σκοτεινό ντεμπούτο τους μας προσκαλούν και εγκλιματίζουν στον κόσμο της εφηβείας τους και αυτό από μόνο του είναι επίτευγμα.
49. Sunergy_Frkwys Vol.13 - KAITLYN AURELIA SMITH & SUZANNE CIANI
( RVNG Intl. )
Δύο γενιές ηλεκτρονικής εξέλιξης φέρνει μαζί αυτή η 13η ηχογράφηση για τη σειρά της RVNG Intl. Η Suzanne Ciani, πριν κυκλοφορήσει τον πρώτο της δίσκο το 1982,είχε μια εξαιρετική φήμη στη δημιουργία ηχητικών εφφέ και μουσικής για διαφημίσεις και ηλεκτρονικά παιχνίδια με το συνθεσάιζερ buchla (ο ήχος που κάνει το κουτί της Coca Cola όταν ανοίγει είναι δημιουργημένος από αυτήν).
Η Kaitlyn Aurelia Smith από
την άλλη, νεότατη και δημιουργική είναι η σύγχρονη Απόστολος του synth
Buchla. Ηχογραφεί
μόνο με αυτό και οι δίσκοι της είναι
σεβαστοί στους ακροατές της ηλεκτρονικής
μουσικής. Περισσότερο
γνωστή σε μας
έγινε φέτος με το άλμπουμ ''Ears'' (πιό
πάνω).
Το
''Sunergy_Frkwys'
Vol.13''
αποτελείται από 3 μόνο συνθέσεις και
σε αυτές ακούς απολαυστικά και ονειρικά
ηλεκτρονικά αλλά και πραγματικά κύματα
που προσφέρονται για την δικιά σας και
μόνο περισυλλογή και περίγηση στο
υποσυνείδητο. Φυσιολατρεία και αγνή
μουσική έκφραση της, κάτι που πριν την
επέλαση της μουσικής μαζικής φιλοσοφίας,
ηρεμούσεε τους ανθρώπους και τους έφερνε
κοντά στο περιβάλλον τους.
“long-standing
desire to orchestrate the sunrise... [and] there was this synergy
between us, and also the energy of the sun and the energy of the
ocean... I think that’s where Sunergy
came
from.”
50. Καινούριος
– VASRA
DIKON
(Self release)
« Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι ντόμπρα και τολμηρή σε λεξιλόγιο όχι για να εντυπωσιάσει αλλά για να εκφράσει με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια όλα αυτά που νοιώθει σε προσωπικό αλλά και πολιτικοκοινωνικό επίπεδο.
Η
μουσική κινείται σε βασικά ρυθμικά και
ατμοσφαιρικά μοτίβα και υπηρετεί το
λόγο και όχι το αντίθετο. Πότε οργισμένη,
πότε υποχθόνια, πάντα επίμονη και
επαναλαμβανόμενη όποτε χρειάζεται
συμπληρώνει την εικόνα του άλμπουμ και
τις συναισθηματικές του εξάρσεις.
Άλλα
λόγια δεν έχω να σας πω γι' αυτό το σταράτο
και ξεκάθαρο άλμπουμ.
Όπως και το 'Ένα Παιδί Που Το Λέγαν Βουνό'' έτσι και το 'Καινούριος'' είναι περισσότερο
Όπως και το 'Ένα Παιδί Που Το Λέγαν Βουνό'' έτσι και το 'Καινούριος'' είναι περισσότερο
προσωπική
ηχογράφηση/κατάθεση ψυχής που πιστοποιεί
μια ανένταχτη καλλιτεχνική φύση και
αυθεντικότητα που δεν πρέπει να μπει
στα αζήτητα...»
Τέλος
του χρόνου ο Vasra επιστρέφει
με το ''Μήτρα'' που κατα κάποιο τρόπο
συνεχίζει την αισθητική του ''Καινούριος''
και θα μπορούσαν και τα δύο να ήταν ένας
διπλός δίσκος-κατάθεση.
Ο
Vasra αρθρώνει
φωνή που μιλά Ελληνικά με συνείδηση και
αυθεντικότητα. Μοναδικό απόκτημα για
την Ελληνική δισκογραφία, έστω και ψηφιακή...
Σχόλια