Ήμουν
από τους λίγους, όπως αποδείχθηκε, που η πρώτη
εμφάνιση της Molly
Nilsson στην Ελλάδα με άφησε απλά αδιάφορο και κρύο. Ήταν η
μέρα; Η διάθεσή μου; Η απόμακρη, παγωμένη
μορφή της που απλά πατούσε ένα κουμπί
για να ξεκινήσει το προ ηχογραφημένο
και τραγούδαγε; Καραόκε με τα δικά της
τραγούδια; Με χάλασε πάντως.
Ήταν
15/11/2013 και οι συναυλίες εκείνη την περίοδο
έπεφταν βροχή στο death disco. Οπότε
δε μου στοίχισε και ιδιαίτερα.
Ο
καιρός πέρασε, η Molly
Nilsson κυκλοφόρησε άλλα
δύο άλμπουμ, ήλθε άλλες 2 φορές και 4 χρόνια μετά,
εμφανίστηκε για τέταρτη φορά στο death disco κάνοντας μάλιστα το τρίτο της sold out.
Όμως
άλλαξαν πολλά και στη σχέση μου μαζί της.
Τα ''Zenith''
και ''Imaginations''
μου αρέσουν περισσότερο,
χαίρομαι να παίζω κάποια τραγούδια της
στις εκπομπές μου και τη βρίσκω περισσότερο
φωτεινή και λιγότερο απόμακρη (αν και
οι φίλοι της δεν το νομίζουν).
Εμφανίστηκε
στη σκηνή με νέο look.
Κίτρινο βαμμένο καρέ, μίνι φόρεμα
και με χαμογελαστή διάθεση, κάτι που
ενίσχυσε την άποψη μου περί θερμότερης
αλλαγής. Ξεκίνησε με το ''Lonely
Planet'' και σε
κάθε τραγούδι μιλούσε για το
επόμενο. Κάτι που δεν θυμάμαι να το έκανε
την προηγούμενη φορά. Έτσι για το ''Memory
Foam'' μας είπε
ότι είναι τραγούδι για στρώματα, στο
''Mona-Lisa's Smile
ότι ήταν για την επίσκεψη που είχε
κάνει μια φορά με τον πατέρα της σε ένα
μουσείο στην Αυστρία, με πίνακες
ζωγραφισμένων από άντρες, μας είπε για
κάτι περί τέλους πατριαρχίας, ότι το
χρήμα ποτέ δεν ονειρεύεται ( Money
Never Dreams) και
ότι ήταν ευτυχισμένη που μπορεί να
επισκέπτεται χώρες και να μοιράζεται
με το κοινό αυτά που θέλει να πει μέσω
των τραγουδιών της (Happyness).
Στην ουσία, η Molly
Nilsson κάνει ένα είδος ζωντανού podcasting.
Γράφει μελωδίες, στίχους και τους
επικοινωνεί με το κοινό με πολύ απλό
τρόπο. Δε χρειάζεται μπάντα από τη στιγμή
που τα πάντα είναι φτιαγμένα στο
κομπιούτερ. Δεν είναι τραγουδίστρια με
την καθολική έννοια του όρου. Τα τραγούδια
της βασίζονται σε στοιχειώδεις ρυθμούς,
μελωδίες και αρμονίες από επιλογή και
επίγνωση των δυνατοτήτων της σαν
συνθέτρια. Αυτό που κάνει την καλλιτέχνιδα
ξεχωριστή είναι η επικοινωνιακή δύναμη
των τραγουδιών της και η ικανότητα της να
γράφει στίχους που ξεχωρίζουν για το
χιούμορ τους, την τρυφερή κυνικότητα τους και για την ειλικρίνεια τους.
Ουσιαστικά η μουσική ίσως να μην έχει
σημασία μπροστά στην επικοινωνιακή
ανάγκη της να μιλά για αυτά που την
απασχολούν από τον έρωτα μέχρι την
πολιτική και την κοινωνία.
Λίγο
πριν το ''Mountain
Time''
μας
είπε ότι της αρέσει η Cindy
Lauper αρκετά
ώστε να δικαιολογήσει το χρώμα των
μαλλιών της σαν φόρο τιμής σε αυτήν και
με αφορμή το ''Girls
Just Want To Have Fun''
έκανε
ένα πολύ ενδιαφέρον σχόλιο σχετικά με
τη διασκέδαση και το δικαίωμα σε αυτήν.
Τελείωσε
το σετ με ένα από τα πιό όμορφα τραγούδια
της το 1995, αλλά επανήλθε για encore
με μια πολύ όμορφη εκτέλεση του ''I
Hope You Die'' ένα από τα καλύτερα τραγούδια της που μιλά για βαθιές, ουσιαστικές ερωτικές
σχέσεις που κρατάνε και σβήνουν παρέα.
Αυτό
που αποκόμισα στο τέλος είναι
ότι η Molly
Nilsson
είναι
μιά συμπαθέστατη κοπέλα που ξέρει να
κάνει μία άδεια σκηνή να εκπέμπει
ζεστασιά και να δημιουργεί όμορφες
διαθέσεις στο ακροατήριο. Είναι μια ποπ καλλιτέχνιδα που κάνει όσο απλούστερα γίνεται και χωρίς φανφάρα αυτό που η μεγαλομανία και η στείρα τελειομανία της ποπ έχει απωλέσει. Μία τίμια και ουσιαστική επικοινωνία κοινού με καλλιτέχνη.
Δεν είναι πια αυτό το απόμακρο, ίσως και ντροπαλό αλλά
άκομψο κορίτσι που είδα 4 χρόνια πριν. Φυσικά δε λέω κάτι καινούριο. Στην πραγματικότητα από μαρτυρίες, το 2015 ήταν ακόμα καλύτερη και περισσότερο κεφάτη. Μου αρκούσε αυτό που είδα όμως. Έκανε το Σαββατόβραδο καλύτερο απ' ότι περίμενα.
Molly Nilsson 30.9.2017 setlist:
- The Only Planet
- Memory Foam
- Mona-Lisa's Smile
- Money Never Dreams
- Not Today Satan
- Think Pink
- Lovers Are Losers
- Inner Cities
- Happyness
- Ten New Lives
- Dear Life
- Mountain Time
- 1995
Encore
:
- I Hope You Die
Σχόλια