Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Jlin, Live at St. Paul's Anglican church [2.11.2017]

 

Η Jlin είναι από τις ανερχόμενες, για  να μην πω ήδη, σπουδαίες μουσικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ηλεκτρονικής σκηνής με δύο άλμπουμ πειραματικής πολυρρυθμίας, 2 e.p στο ίδιο αισθητικό πλαίσιο και αρκετές συνεργασίες.
Η μουσική της όπως έχω περιγράψει και στο παρελθόν με αφορμή το πρώτο της άλμπουμ ''Dark Energy'':

« Στηριγμένη πάνω στην footwork χορευτική σκηνή του Chicago, στους ασύγχρονους, ταχύτατους ρυθμούς της και στα πολτοποιημένα σαμπλαρισμένα r'n'b φωνητικά, δημιουργεί εξοντωτικά ρυθμικά σκευάσματα που αρχικά αναστατώνει τις προσαρμοστικές τάσεις της αντίληψης αλλά στο τέλος τις κατακρεουργεί ασύστολα. Νοιώθει κανείς μια ανασφάλεια και αισθάνεται άβολα.. »

Το καινούριο της άλμπουμ ''Black Origami'' είναι ένας ρυθμικός κυκλώνας που δημιουργεί ακόμα πιο abstract ρυθμικά σχήματα. Σε κάθε σύνθεση υπάρχει αρμονική συσσώρευση και έκλυση ρυθμικής ενέργειας, σαν ηφαίστειο που εξαπολύει λάβα. Η Αφρικάνικη πολυρρυθμία δεν ακούστηκε ποτέ τόσο επεξεργασμένη και εξερευνητική όσο σε αυτό σκληρό και δύσκολο σε σημεία άλμπουμ. Απαιτείται  εγρήγορση και θυσία της ηχητικής ασφάλεια των καθιερωμένων φορμών που ακούμε συνήθως.
Η εμφάνιση της στην Αθήνα και μάλιστα σε χώρο εκκλησίας, ήταν κάτι που ήθελε πολύ αν κρίνω από τον ενθουσιασμό της στην σελίδα της στο fb. Φυσικά είχα την απορία πως μια πολυρυθμική μουσική θα απαιτούσε καθιστούς ακροατές, αλλά υπήρχαν και πρακτικοί λόγοι για την επιλογή.
Παρ' όλα αυτά το σετ της, στηριγμένο στη μέχρι τώρα δισκογραφία της, λειτουργούσε και σε καθιστή θέση.
Δεν είναι οι συνθέσεις που θα οδηγήσουν τον άνθρωπο να κάνει delete σε σκέψεις και έννοιες και να αφεθεί στο ρυθμό. Αντίθετα, όπως σας είπα και πριν απαιτεί εστίαση και προσοχή για να απολαύσει κανείς στο μέγιστο την πορεία των ρυθμών και την ομορφιά της δράσης και αντίδρασης των ακολουθιών μεταξύ τους. Πόσο μάλλον σε μεγαλύτερη ένταση από τα ακουστικά.
Μπορέσαμε να ακούσουμε καλύτερα όλο το ηχητικό σύμπλεγμα των ρυθμών και να κατανοήσουμε περισσότερο τη φύση του.


Η Jlin δημιουργεί ρυθμικές συμφωνίες. Οι συνεχείς εναλλαγές μπορεί να κουβαλάνε και να εκπέμπουν την σύγχρονη πόλη αλλά από ότι κατάλαβα μάλλον πρόκειται για μια καθαρά μουσική εξερεύνηση μέσα στο ύφος και φυσιολογία του Ρυθμού. Ευφορία και έκσταση δεν είναι πρωτεύοντες στόχοι. Δεν δημιουργεί χορευτική μουσική για κλαμπ, υπενθυμίζω. Αυτό βέβαια, μπορεί να της στερεί μεγαλύτερες πωλήσεις αλλά αποστασιοποιημένη από τις mainstream πίστες, διαμορφώνει μια καινούρια ρυθμική αγωγή που ακόμα δεν γνωρίζουμε πως, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα διαμορφώσει καινούριο πεδίο για την επόμενη γενιά.
Όλες οι Αφροκεντρικές ρυθμικές ακολουθίες μπαίνουν στο μικροσκόπιο, συνδυάζονται με τεμαχισμένα φωνητικά μέρη, ενώ άλλοι ήχοι φιλοξενούνται απλά για χρώμα. Μέσα από όλη την εξερεύνηση δεν γνωρίζουμε αν καταλήξει πουθενά αλλά σίγουρα το ταξίδι είναι αρκετά ενδιαφέρον είτε προσπαθεί κανείς να το χορέψει είτε να το αναλύσει. Μπορεί να κάνει και τα δύο ταυτόχρονα βεβαίως.
Η Jlin τελικά μας παρουσίασε ένα κόσμο από ρυθμούς σε υπαρξιακή αναζήτηση, ένα ρυθμικό Σύμπαν σε δημιουργική αναταραχή  και με αυτή την εντύπωση θα παραμείνουμε μέχρι το επόμενο ραντεβού, είτε δισκογραφικά είτε συναυλιακά.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom