Γεννήθηκε στη
Λιμόζ της Γαλλίας πριν 31 χρόνια και
μεγάλωσε στην ιδιαίτερη πατρίδα του
τον Ισημερινό, που ζει και σήμερα,
ακούγοντας και απορροφώντας πολλά είδη
μουσικής. Στα 11 του ζήτησε από τους
γονείς του να του πάρουν ντραμς. Από κει
και ύστερα ο μικρός Nicola
μεγάλωσε ακούγοντας και εξερευνώντας
τη μουσική και κυρίως τους ρυθμούς μέσα
από τις σπουδές του αλλά και τις προσωπικές
του προσπάθειες. Σαν ντράμερ έχει
περιοδεύσει με τον Nicola Jaar
στην Αμερική αλλά έχει συνεργαστεί
με διάφορους μουσικούς αυτή τη δεκαετία.
Το 2015 κυκλοφόρησε
τον πρώτο και μοναδικό ως τώρα μεγάλο
του δίσκο που λέγεται ''Prender
El Alma''
(Πυροδοτήστε την Ψυχή) ουσιαστικά το άλμπουμ πρότυπο της φιλοσοφίας και
αισθητικής της ηλεκτρονικής μουσικής που προτείνει.
Ρυθμοί και μελωδίες του
Ισημερινού και γενικότερα της Λατινικής
Αμερικής, ενδυναμώνουν και χρωματίζουν
την κλασσική dub/downtempo ρυθμολογία
δημιουργώντας εξωτικές, όμορφες και
χαλαρωτικές συνθέσεις που προκαλούν
τον ακροατή να μείνει στο περιβάλλον
αυτό και να ακούσει σε πως εμπνέονται
οι νεότεροι Λατινοαμερικάνοι καλλιτέχνες
δημιουργικά από αυτή την τεράστια
μουσική παράδοση.
Η προσέγγιση του
Nicola Cruz δείχνει μεγάλη
φροντίδα, κατέχει μια εξαιρετική ρυθμική
αίσθηση αλλά και έρευνα όμως, όπως εξηγεί
και ο ίδιος, είναι κάτι που πρέπει να
βγαίνει με φυσικό τρόπο.
« I think
understanding the idea and the context is very important. Let’s say
you want to make a cumbia, to take the most common, ‘trendy’
example. Then it’s important to know which cumbia you want to make;
Pacific, Palenque, Southern, and so on. Then, knowing how harmonies
move in cumbia, which selection of sounds are you going to use? That,
plus of course the main drag of your composition: What story do you
want to tell? I guess it’s not easy.
If you come to the point where you need
to think about it all, then maybe you’re approaching it in the
wrong way. ‘Organic’ has to come naturally – it’s a simple
sum of elements – the right ones to complement the song.»
Η παράδοση
της Λατινικής Αμερικής, το συναίσθημα
αλλά και ο μυστικισμός που πηγάζει από
τους ρυθμούς της μουσικής των Άνδεων,
είναι στοιχεία που ο Nicola
Cruz λαμβάνει υπ' όψη του
αρκετά.
« It’s
interesting,
that’s something I always keep in mind. My musical taste is based
on how music makes me feel, right? That, for me, at technical levels,
is a mid-point between happy and sad, which I would say is mystery,
or mystics, in music. Like an image of a foggy forest, or right when
it changes from day to night or vice-versa; that weird light effect
that appears for a few minutes – ‘la hora bruja’ they call it
in Spanish – that sensation translated to music. Now, that’s
something interesting about the music from the mountains of South
America; there’s a lot of mysticism in those melodies, on those
particular instruments, wooden sikus, charangos, vocal harmonies,
bombos… I’ve become more aware of this with time.»
Με αυτές τις
παραπάνω δηλώσεις καταλαβαίνετε ότι
το ''Prender El Alma»
αλλά και το σύνολο της δουλειάς του-
επτά συνολικά σινγκλ και e.p.
από το 2015-
δεν είναι τυχαίες
ηλεκτρόνικα προτάσεις αλλά κρύβουν
συναισθηματικό δέσιμο και αρχέγονες
αναμνήσεις.
Είναι καλό
να ακούσετε το σύνολο της δισκογραφίας
του στο bandcamp, ακόμα
και τα πολλά remix που
έχει κάνει σε συνθέσεις του. Όπως η πιό
πρόσφατη κυκλοφορία του ''Inversions''
όπου τα remix
από τα δύο προηγούμενα
e.p. του
αποδεικνύονται εξ ίσου ενδιαφέροντα
με τα πρωτότυπα.
Είναι
μια αρκετά καλή εξέλιξη από κάποιον που
μικρός έπαιζε διασκευές MEGADETH...
« As a
drummer, you’ve got to love metal. When you hear what they call
‘power metal’, for example, it’s so damn punchy. Plus, the
metrics they use? It’s very interesting what a human is capable of
doing. I also like orchestral arrangements in metal. But I don’t
really listen to it much anymore.
The fact that I make this music – my
music – has nothing to do with the music I like in general. As a
producer and musician, you can’t avoid being curious about the
whole musical spectrum, though. Music is so vast, why limit your
experience?»
Τα αποσπάσματα
είναι από συνέντευξη του καλλιτέχνη
εδώ...
Σχόλια