Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A salvo en las manos del amor_El informe anual de 2018: Los álbumes de 2018_9


9. El Mal Querer - ROSALÍA  
(Sony Music)


Η Rosalía Vila Tobella, γεννήθηκε 26 πριν κοντά στην Βαρκελώνη. Από νεαρή ένοιωσε το φλαμένκο να την καλεί και ξεκίνησε μαθήματα χορού στα δεκατρία. Αργότερα πήρε μαθήματα κοντά σε καταξιωμένους μουσικούς του και ένας από αυτούς (José Miguel Vizcaya) την ώθησε στο μουσικό κολλέγιο της Καταλονίας το οποίο επιτρέπει μόνο σε ένα μαθητή κάθε φορά για την τάξη του Φλαμένκο. Το 2017 αποφοίτησε από το κολλέγιο ταυτόχρονα σχεδόν με την κυκλοφορία του πρώτου της άλμπουμ ''Los Ángeles” το οποίο περιείχε τραγούδια για φωνή και κιθάρα σχετικά με το θάνατο. Ήταν ένα εντυπωσιακό, συναισθηματικά δυνατό αλλά πολύ σκοτεινό ντεμπούτο που μέσα από την απλότητα και την αμεσότητα του αναδείκνυε τη χαρισματική φωνή της αναδυόμενης Ισπανίδας ( ή μήπως Καταλανής) σούπερ σταρ, χωρίς κανένα εφέ ή στουντιακό κόλπο. «Γυμνή» εξαίσια ερμηνεία που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις.

Όμως ήταν ένα ντεμπούτο που κινούταν μέσα στην παράδοση του φλαμένκο χωρίς να είναι αποκλειστικά του είδους.
Όμως η Rosalía ήθελε να πάει ακόμα πιο πέρα. Δήλωσε ότι το φλαμένκο δεν πρέπει να παραμένει στο παρελθόν και ο μόνος τρόπος να διατηρείται ζωντανό είναι να αλλάζει συνεχώς και έτσι δημιουργήθηκε εν ολίγοις το ''El Mal Querer'' είναι ένα τεράστιο άλμα της καλλιτέχνιδας προς τα εμπρός αλλά και δίσκος που σπάει πολλούς παραδοσιακούς κανόνες του φλαμένκο χωρίς όμως να αποποιείται το πνεύμα του, χωρίς να νεωτερίζει ως προς την βασική του αισθητική.
Έτσι στο άλμπουμ ακούμε το φλεγόμενο πνεύμα του φλαμένκο πλήρως ανακαινισμένο και αναζωογονημένο μέσω της ηλεκτρονικής μουσικής, της ποπ και του r'n'b.
Η χρήση του autotune στη φωνή της θα μπορούσε να καλύπτει ψεγάδια και ειδικά στο φλαμένκο όπου η φωνή πρέπει να βγαίνει καθαρή. Όμως αυτό δεν ισχύει από τη στιγμή που στο πρώτο άλμπουμ ακούγεται ξεκάθαρα πόσο εξαιρετική φωνή έχει για το είδος.

Αυτό που ακούω στο άλμπουμ είναι μια μοναδική ανάμιξη που απλά υπερβαίνει κάθε συντηρητική άποψη των θεματοφυλάκων του είδους. Χωρίς ακαδημαϊκή ξηρότητα του νεωτερισμού, χωρίς να αποτελεί απλώς ένα πείραμα ή ένα στυγνό, εμπορικό άλμπουμ που αρμέγει για μια χούφτα ευρώ κάθε φολκ στοιχείο για να μαλακώσει την ψυχρή, υπολογιστική, τετράγωνη ποπ στρατηγική το ''El Mal Querer'' προσεγγίζει και κατακτά με όμορφο τρόπο την ψυχής του ακροατή. 
Η κοπέλα γεννήθηκε με το φλαμένκο μέσα της αλλά δεν το κρατά για να το συντηρεί. Το προσαρμόζει στη ζωή της, στην ηλικία της, στους προβληματισμούς της, την μουσική που τη μεγάλωσε. 
Είναι χαρακτηριστική η έξυπνη χρήση μελωδίας από το ''Cry me A River'' του ...Justin Timberlake  στο ''Baghdad'' αλλά και η αναφορά στις Destiny's Child στο ''Di Mi Nombre'' (Say My Name..) μαζί με τα πρότυπα του είδους.
Η φωνή της έστω και φορτωμένη με εφέ, οι ρυθμοί έστω και ηλεκτρονικοί και η Ισπανική γλώσσα που είναι η απόλυτη φωνητική έκφραση του είδους, ορίζουν το πλαίσιο σε φλαμένκο τόνους αλλά η έκφραση έχει κάτι το παγκόσμιο. Δεν κλείνεται στα σύνορα αλλά φέρνει τη σκοτεινή φωτιά του είδους στο παρόν.
Έτσι με τίποτε δεν αναδεικνύεται σαν «την Rihanna του φλαμένκο», ούτε σαν τη δικιά μας Marina Satti (μια απλοϊκή χρήση παραδοσιακού στοιχείου για ποπ εξωτισμό) αλλά βουτάει στο σκοτάδι της μουσικής. 
 Κάτι τέτοιο δεν άφησε πολύ κόσμο ασυγκίνητο και ήταν μια ευτυχής συγκυρία για μια πολυεθνική να έχει έναν «άσσο» στο μανίκι της χωρίς να προσπαθήσει να πείσει το κοινό για την αξία της.
Ήδη είναι σούπερ σταρ στην Ισπανία.Ήδη προκαλεί ενθουσιασμό και στην Αμερική.
Το ''El Mal Querer'' είναι λοιπόν ένα ποπ αριστούργημα; Φλαμένκο για τους millenial; Τίποτα από αυτά. Απλά ένα σπουδαίο άλμπουμ μουσικής. 
Για τον κόσμο της στενής και στυγνής ποπ βιομηχανίας είναι κάτι το τεράστιο. Κάτι που την ξεπερνά ίσως και σίγουρα μια νέα πηγή έμπνευσης για ανάλογες μελλοντικές απόπειρες... 
 

ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ: Ποπ ομορφιά 2018, Μέρος 3 και εκθαμβωτικό...



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom