Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safest in the hands of music_The 2018 Annual report: The Albums of 2018_1


01. Image - WHISPERING SONS 
(S.M.I.L.E.)

"Shimmering guitar lines, an angular and propulsive bass line, thundering and mathematically precise drumming, and a slick, yet infectious hook"(The Joy of Violent Movement)
"Dark sound that breathes desperation and nervosity, which translates into an ominous atmosphere" (Disarm Magazine)
"Chiming guitar flourishes here and there bring to mind the late John McGeoch, (Banshees, PIL) and even early Cocteau’s Robin Guthrie. Rather than doom-laden scales, Whispering Sons are tapping into that, pre-Raphaelite sound creating a dreamy atmosphere"([sic] Magazine)

« Το ''Image'' δεν είναι μια dark wave ιχνογραφία στυλιστικής παρακμής αλλά ένα έργο με λόγο ύπαρξης. Σημαδεύει στην καρδιά της πόλης. Σημαδεύει στο σάπιο αέρα της υποκρισίας. Τα τραγούδια μιλάνε για μοναξιά, παρακμή, απόσταση, απομόνωση. Θέλουν να επικοινωνήσουν, αναζητούν ακροατές που δεν έχουν χάσει ούτε τη μουσική τους παιδεία ούτε την ευαισθησία τους. Τα θέματα του ''Image'' είναι η διαχρονική Αστική Θλίψη. Καθένας πάσχει από αυτήν. Η μουσική των τραγουδιών είναι η τελετουργία όχι λύτρωσης αλλά μεταστροφής σε όπλο ενάντια στην παρακμιακή αποστασιοποίηση. Είναι ένα άλμπουμ που λογικά κάθε φαν του dark wave θα τοποθετήσει δίπλα στα κλασσικά αγαπημένα του για πάντα.» ( Το Σπίτι Με Τα Παράξενα)


Το new wave ήρθε στη ζωή μου όταν άκουσα για πρώτη φορά το ''Christine'' των SIOUXIE AND THE BANSHEES στα 16 ή 17. Όχι όταν αγόρασα το ''Wild Planet'' των The Β-52's στα 12. 
Ανακάλυψα την ουσία των THE CURE στο ''Seventeen Seconds'' στα 18 και όχι στα 17 με το ''Japanese Dream''.

Έκτοτε, ότι έχει μπασογραμμές, κιθάρες ξυράφια ή βελόνες, με flanger ή όχι και μετρονομικά κρουστά συνδυασμένο με μαυρίλα, οργή, νοσταλγία, ποίηση, μινόρε στα έγκατα έχει ξεχωριστή θέση στη βινυλιο/cdοθήκη/σκληρός δίσκος. 
Με ξέρετε. Εκεί γυρίζω όταν πέφτουν οι θερμοκρασίες και οι πρώτες βροχές. Αλλά στο ''Image''  υπάρχει κάτι παραπάνω.
Ακούμε μια μπάντα που δεν ξέρει μόνο να παίζει και να νοιώθει το dark/new wave όπως η πλειοψηφία των νεόκοπων σχημάτων του είδους αλλά και να το αναπνέει. Με την τραγουδίστρια  τους να ερμηνεύει σαν να έχει μάτια υγρά αλλά με βλέμμα ψύχραιμο και φωνή σταθερή, νηφάλια αλλά όχι αποστασιοποιημένη και χωρίς υπερβολικές κορώνες μελοδράματος. Η χροιά της μου θυμίζει (αυθαίρετα) ένα λιγότερο βαρύτονο και φλεγόμενο Scott Walker. Δεν κλαψουρίζει σαν φωτοκόπια του Robert Smith και δεν ακούγεται υπερβολική όπως η συνομοταξία ''Eldrich''. 
 Οι κιθάρες τους είναι τόσο «ζωτικές» όσο των AND ALSO THE TREES και των Banshees.
 Οι ρυθμοί τους υπογραμμίζουν και τονίζουν τι συνθέσεις και δεν δίνουν το γενικό πρόσταγμα. Ρυθμίζουν τις εντάσεις ανάλογα και η ρυθμονομία τους είναι ακριβής. Αυτοί οι πιτσιρικάδες λοιπόν, δημιούργησαν ένα δίσκο ορόσημο του είδους, παρ'όλες τις προφανείς αναφορές του.
Είναι πιστό αισθητικά με τους παλιούς δίσκους των νεοκυματικών Αρχόντων όμως βρίσκεται στην κορυφή των αγαπημένων μου λόγω ακριβώς του πάθους και της εσωτερικής συναισθηματικής έντασης που λειτουργεί τη φόρμα όπως παλιά και που δεν τη μοστράρει σαν χαλκομανία στην αγορά του είδους αλλά περιμένει να τους ακροατές να «επικοινωνήσουν» μαζί του σε βάθος.
Σε μια χρονιά που η κυρίαρχη μουσική χαρακτηρίζεται από έλλειψη φλόγας πάθους και βαθύτερης σχέσης με τη μουσική, αυτό το «παλιομοδίτικο» άλμπουμ παραδίδει μαθήματα περφεξιονισμού, επίγνωσης, πάθους και αγάπης για τη μουσική. Σε μια εποχή που οι απόψεις, οι φανφάρες, τα φύλα, τα στατιστικάτους, οι δηλώσεις, η δικτύωση, οι διάφορες πολιτικοκοινωνικές κοινότητες παίζουν μεγαλύτερο ρόλο από το μουσικό αποτέλεσμα και οι νεώτερες γενιές αντί για μουσική ικανοποιούνται με ''εκατομμύρια χιτ πάνω στο ίδιο beat'' , προτιμούν κραυγές, ετοιματζίδικα μινόρε και ματζόρε, θλιβερά τσιτάτα σαν τίτλους δίσκων και ότι πει η κοινότητα τους , το ''Image'' ηχογραφημένο από νεαρούς ανθρώπους επαναφέρει για όσους το χρειαζόμαστε μια πιο ουσιαστική σχέση με τη μουσική. Περισσότερο σφαιρική και παθιασμένη και εν τέλει αληθινή.. 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας υπαρξιακή

MRKTPLC

  Οι εκπλήξεις από την  Yodashe   συνεχίζονται. Δεν πρόλαβε καλά καλά να «ζεσταθεί» η μουσική δραστηριότητα του 2024 και στις 10.1 κυκλοφόρησε ένα καινούριο τραγούδι που ηχητικά διαφοροποιείται από τα προηγούμενα γιατί χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα αρχαίο αλλά ξακουστό συνθ, το EDP Wasp,  που  τον ξεχωριστό βομβίζοντα (σαν σφήκα_ wasp ) ήχο του τον έχετε σίγουρα ακούσει σε ηχογραφήσεις γνωστών καλλιτεχνών (808 State, Dave Holmes, Vince Clarke, Nick Rhodes (Duran Duran), WhiteHouse and Add N to (X) ή ακόμα και πολύ underground (ειδικά όσοι ασχολείστε με την ηλεκτρονική μουσική της μετά το πανκ εποχής.  Το ''MRKTPLC'' κρατά μόνο 2 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα αλλά έχει αρκετά ενδιαφέρουσα δομή καθόλου συμβατική για το συγκεκριμένο συνθ. Είναι πολύ μοντέρνα η αντίληψη για να θεωρηθεί minimal synth αλλά είναι και ο υποβλητικός ήχος του συνθ που βγάζει τη σύνθεση εκτός σύγχρονου χρονικού πλαισίου. Αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι ότι για τις προδιαγραφές μας είναι ένα ξ