Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Music that mattered_The 2020 Annual report_Phase 1_120 Albums_ 12


12. Lamentations - WILLIAM BASINSKI (Temporary Residence)


Το 2020 ο σπουδαίος
ambient συνθέτης αποκάλυψε δύο πτυχές της καριέρας του που δεν ήταν γνωστές ευρέως. Το jazz όχημα του, οι SPARKLE DIVISION που ξεκίνησε αυτή τη χρονιά με το άλμπουμ ''To Feel Embraced'' (νο.90 , 2020) και τα τραγούδια που τραγούδησε μία και μοναδική φορά (σοφή κίνηση το να μην το ξανακάνει ωστόσο) πριν από 30 χρόνια, συγκεντρωμένα στο άλμπουμ ''Hymns Of Oblivion''.

Όμως, τελικά, αυτό που θα θεωρήσουμε σαν την σπουδαιότερη κατάθεση του και ίσως η καλύτερη της καριέρας του-τολμηρή σκέψη βέβαια αυτή-είναι το άλμπουμ στο οποίο κάνει αυτό στο οποίο διαπρέπει εδώ και δύο δεκαετίες. Να δημιουργεί σκοτεινά, υποβλητικά ηχητικά περιβάλλοντα.

« Η φήμη του William Basinski ως ο κύριος παραγωγός βαθυστόχαστων διαλογισμών για το θάνατο και τη φθορά έχει καθιερωθεί εδώ και πολύ καιρό, αλλά στο νέο του άλμπουμ, Lamentations, μετατρέπει την τραγική τραγωδία σε άβυσσο ομορφιάς. »

Το ποιητικό δελτίο τύπου προφανώς και δεν μπορώ να το αμφισβητήσω αλλά οι ''Θρήνοι'' είναι ένα έργο που έχει να κάνει με το Χρόνο και τη ροή του επίσης  καθώς οι συνθέσεις του είναι φτιαγμένες από αρχειακό υλικό που ο Bassinski διατηρεί από το 1979 αλλά ακούγονται σαν μηνύματα μακρινού αστερισμού που επιτέλους «ελήφθησαν» το 2020, ίσως την κατάλληλη εποχή και κατάλληλες συγκυρίες, για να ξεκινήσει από αυτή τη χρονιά να ισχύει αυτό που υποστηρίζει άλλο απόσπασμα του δελτίου τύπου:

« Διαμορφώνονται από το αναπόφευκτο πέρασμα του χρόνου και την αδιαμφισβήτητη κατάρρευση του χώρου - και η συλλογική τους αντήχηση είναι άπειρη και αιώνια.»

Η ποιοτική διάρκεια των συνθέσεων του ''Lamentations'' έχουν ομοιότητες με την ποιοτική διάρκεια των ηχογραφήσεων του Leyland James Kirby ως The Caretaker- ο οποίος χρωστά στον Bassinski κάποια blueprint κατασκευής ηχοστρωμάτων-και θα συμφωνήσω ότι τέτοια έργα αντέχουν στο χρόνο γιατί ενεργοποιούνται, έτοιμες και γεμάτες από συναισθηματικό καύσιμο, σε κάθε ακρόαση σαν ένα συναισθηματικό όχημα που «μεταφέρει» τον ακροατή με ασφάλεια στις υπαρξιακές του περιπλανήσεις.

Όπως πάντα η δομή των συνθέσεων και ο τρόπος κατασκευής τους μένει πίσω αν αποφασίσει κανείς να αποδεχθεί την ολότητα του έργου σαν μια και μοναδική ηχητική πηγή.

Η συμφωνία των μαγνητοταινιών και των ηχητικών τους πηγών μετατρέπεται σε έναν μοναδικό οργανισμό που μπορεί να αντηχεί από το Διάστημα μέχρι το βάθος του Ωκεανού αλλά και μέχρι τα τρίσβαθα της ύπαρξης.

Προσωπικά συμφωνώ με την άποψη που θεωρεί μειονέκτημα το γεγονός ότι οι συνθέσεις ίσως έπρεπε να είχαν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια. Θεωρώ όμως και προτέρημα το γεγονός αυτό, γιατί είναι δίσκος που στο τέλος δεν εξαϋλώνει τον ακροατή αλλά τον φέρνει και πάλι στο αρχικό σημείο, στο πρώτο δευτερόλεπτο του ''For Whom The Bell Tolls'' για άλλη μια περιήγηση, χωρίς να χάνει τη συναισθηματική του ένταση στο παραμικρό.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom