Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

CLAMM/FRENZEE - Live at Death Disco [22.09.22]



Συναυλιακή δραστηριότητα που μας ενδιαφέρει και έχει στραμμένη την προσήλωση μας σε καινούρια σχήματα και καλλιτέχνες είναι αυτό που κάνει τη ζωή μας λιγότερο βαρετή και όποτε μας δίνεται η ευκαιρία την αξιοποιούμε στο έπακρο.

Σας έλεγα τις προάλλες για τους CLAMM, αυτό το νέο, πολύ δυναμικό πανκ/ποστ πανκ  τρίο από την Αυστραλία και το πόσο μας έχει εντυπωσιάσει το δεύτερο τους άλμπουμ ‘’Care’’, το οποίο ακούγεται σαν ο δίσκος που ήρθε να ταράξει για λίγο τα στάσιμα νερά της ροκ την παρούσα δεκαετία χωρίς να χρειάζεται να καινοτομεί αισθητικά αλλά αξιοποιεί τις οικείες φόρμες με ενθουσιασμό και ορμή. Διαθέτει το «ρίγος» που πλέον δεν εντοπίζεται εύκολα σε τέτοιους δίσκους τα τελευταία χρόνια.

Η σωστή live απόδοση του είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να ολοκληρωθεί η καλή εντύπωση και να φανούν τα όρια της μουσικής τους εμπειρίας.

Στη sold-out εμφάνιση τους στο Death Disco την προηγούμενη Πέμπτη 22.09.22, η καλή εντύπωση δεν ολοκληρώθηκε ωστόσο και φάνηκε ότι ακόμα το σχήμα χρειάζεται να προσέξει ορισμένες «λεπτομέρειες» για να μεταφέρει το «εκτόπισμα» του άλμπουμ αυτού έτσι ώστε να μας προκαλέσει το ίδιο «ρίγος» με την ακρόαση.   

Οι CLAMM, άνοιξαν τέρμα τους ενισχυτές, άφησαν την παραμόρφωση ανεκμετάλλευτη και το reverb στη φωνή να ακούγεται παραπάνω από ότι χρειάζεται αλλά και ταχύτητα στις ήδη εκτροχιασμένες συνθέσεις τους. Για μία περίπου ώρα αυτό που ακούγαμε ήταν ένα ισοπεδωμένο ηχητικό κύμα από φωνητικά, κιθάρες, μπάσο και ντραμς που απέδιδαν τα κομμάτια χωρίς ιδιαίτερη βάση στις χροιές και τόνους που κάνουν τους δίσκους τους μία απολαυστική και ευχάριστη εμπειρία. Το «νεύρο» στις κιθάρες πήγε περίπατο για χάρη της έντασης και της εκτόνωσης και μόνο.

Γι’ αυτό και πολλές φορές δεν χρειάζεται να έχουμε μεγάλες προσδοκίες που δεν λαμβάνουν υπόψιν την πείρα και την ηλικία των εκάστοτε μουσικών αλλά και τον βασικό σκοπό της μουσικής που παίζουν.

Εδώ όμως τελειώνουν οι προσωπικές απόψεις. Γιατί η πραγματικότητα διαμορφώθηκε  διαφορετικά. Ενώ σκεπτόμουν αυτά στα πρώτα δύο τραγούδια (από το ‘’Beseech Me’’), κατάλαβα στο τρίτο ( ''Bit Much'', ένα αληθινό μοντέρνο πανκ διαμάντι για φέτος) ότι λίγη σημασία είχαν αυτά που σκεπτόμουν στην παρούσα φάση και βραδιά.

Το μισό και παραπάνω κλαμπ ήδη χόρευε όπως παραδοσιακά συμβαίνει σε τέτοιες εκδηλώσεις. Όμως το σχήμα γνωρίζει πολύ καλά και μου έδωσε να καταλάβω ότι μπορεί η συναυλιακή τους εμπειρία να είναι μικρή αλλά τουλάχιστον συγχρονίζεται με το κοινό του και γνωρίζει καλά ότι τα τραγούδια τους έχουν την ένταση που απαιτείται για εκτόνωση αλλά και μετατροπή κάθε αρνητικής κατάστασης σε παραδοσιακή πανκ γιορτή. Δεν έχει να κάνει με την ηχητική τελειότητα και λεπτομέρεια. Οι θαμώνες που γέμισαν το κλαμπ, ήξεραν πολύ καλά γιατί βρισκόντουσαν εκεί και παρέμειναν με το σχήμα σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας. Χρόνια είχα να δω κοινό να χορεύει με αυξανόμενη έξαψη και κυρίως ήταν η πρώτη φορά που κινητά δεν ήταν υψωμένα στον αέρα. Η αίσθηση ήταν η ίδια όπως στα ‘90’ς και πίσω και σχεδόν με έκανε ευτυχισμένο που το βίωνα ξανά. Δεν με ενοχλούσε το mosh pit, δεν είχε τη βίαιη αίσθηση του «είμαι εκεί για να με βλέπετε να χτυπιέμαι» αλλά του «ας διασκεδάσουμε όλοι μαζί παρέα με την εκρηκτική μουσική της μπάντας» και μετά από λίγο χαιρόμουν να δίνω κι εγώ μερικές σπρωξιές.

Βέβαια, αυτό που σώζει τους Αυστραλούς από τα όρια της γραφικότητας και της ταμπέλας «τυπικό πανκ σχήμα», είναι ότι τα τραγούδια τους έχουν γερή βάση και δεν χάνονται. Τα καταλαβαίνει κανείς και τα γνωρίζει. Μπορεί να μην έβγαινε επάνω η οργή του άλμπουμ, ωστόσο και πάλι δεν άκουγες κοινά, περιορισμένα τραγούδια για απλή εκτόνωση αλλά συνθέσεις που περιμένουν την εμπειρία του σχήματος να εκτοξευθούν στο μέλλον από το επίπεδο που υπηρετούν πολύ σωστά στην παρούσα φάση.

Οπότε λοιπόν μετά το τέλος μπορεί να μου έμεινε λίγο η απογοήτευση για το πως θα ακουγόταν αν οι δυναμικές του ‘’Care’’ κυρίως έβγαιναν προς τα έξω αλλά εν κατακλείδι αυτό λίγο πρέπει να μας απασχολεί για την ώρα. Ήταν μια πολύ ικανοποιητική πρώτη εμφάνιση. Ακόμα όμως δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα όρια του μικρού κλαμπ. Ενδεχομένως να μην υπάρχει και λόγος αλλά όμως με τέτοιο άλμπουμ υπάρχει.


Τη συναυλία άνοιξε με κέφι και ορμή ένα νεόκοπο σχήμα από τα ανώγεια της Κρήτης οι
FRENZEE, που ακουγόταν σαν οι AMYL & THE SNIFFERS να τζαμάρουν με τους X-Ray Spex για να σας κεντρίσω το ενδιαφέρον αλλά μην το πάρετε στα σοβαρά γιατί το σχήμα διαμορφώνει προσωπικότητα, διαθέτει καλούς μουσικούς, έχει την απαραίτητη ενέργεια και ενθουσιασμό. Είναι ένα πολύ ζωντανό σχήμα, δεμένο και συγκροτημένο. Τα τραγούδια που έχουν γράψει ως τώρα δείχνουν ένα σχήμα που κατανοεί και έχει κατακτήσει τα βασικά και με τη δεύτερη, περισσότερο ψύχραιμη  ακρόαση των τριών τραγουδιών τους στο bandcamp τους μάλλον θα έχουμε νέα από αυτούς πολύ σύντομα και πολύ ευχάριστα, θέλω να πιστεύω.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...