Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Άλλη Μια Νύχτα Συγκίνησης,Σύγχυσης Και Γέλιου..(ΚΟΡΕ ΥΔΡΟ: LIVE !!!)

Οι ΚΟΡΕ ΥΔΡΟ είχαν στιγματίσει τη LIVE ζωή μου,ένα κρύο Ανοιξιάτικο βράδυ του 2007,όταν έκπληκτος, άκουγα και έβλεπα μια ολόκληρη ζωή απο ποπ χρωματισμούς διαφορετικών επιπέδων και εποχών να γίνονται μια συναισθηματική βόμβα που τα θραύσματά της με έπληξαν ανεπανόρθωτα,τόσο ώστε να πιστέψω ότι επιτέλους,η δεκαετία του 2000 στην Ελλάδα,είχε βρει  σε αυτό το ακομπλεξάριστο, καλλιεργημένο μουσικά αλλά και τόσο πλούσιο σε συναισθήματα και μουσικότητα Κερκυραϊκό σχήμα ,τις δικές της ΤΡΥΠΕΣ ή ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ
Και μετα ήρθε η ''..αλήθεια για τα παιδιά του '78''.Ένας δίσκος που δεν ήταν φτηνή πλέον αλλά πολύτιμη,πρωτογενής πια,ενδοσκοπική,βιωματική ποπ που προκαλεί ακατάσχετη συναισθηματική αιμοραγία.
Ακατάσχετες ακροάσεις μετά,φτάνω σε σημείο να μην βρίσκω ανάλογο Ελληνόφωνο άλμπουμ τέτοιου επιπέδου μουσικής,στιχουργικής/ποιητικής,συναισθηματικής πληρότητας ,για τη δεκαετία που μας πέρασε.
Το συγκεκριμένο άλμπουμ λοιπόν,είχε την τιμητική του στο προχθεσινή εμφάνιση- επιστροφή στο Gagarin.Δεδομένου ότι το Gagarin τελικά, δεν μπορεί να αναδείξει τέτοιες μουσικές όπου οι λεποί ήχοι και ενορχηστρώσεις απαιτούν και τον ανάλογο ήχο,μπορώ να πω ότι τα κατάφεραν καλά αλλά όχι τέλεια.
Ο χαμηλός και ''άδειος'' ήχος στην αρχή,με σταδιακή βελτίωση αργότερα,δεν έβγαζε την ηχητική πολυχρωμία του άλμπουμ όπως έπρεπε,όμως τα παλιότερα τραγούδια (το μισό ''Φτηνή ποπ..'',ένα δύο απο το ''Αν όλα τέλειωναν εδώ '' καθώς και μια έκπληξη απο τις πρώτες ''λυκειακές'' ηχογραφήσεις τους) έβγαιναν καλύτερα.
Δύο ώρες και ένα τέταρτο μετά και στην korg εκδοχή της ''..άλλης μιάς νύχτας'' εγκατέλειψα το κλαμπ, αρκετά κουρασμένος αλλά σίγουρα με όμορφα συναισθήμτα.Βλέπετε ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες η αξία ενός έργου που έγινε απο εσωτερική ανάγκη,δεν χάνεται.Οπότε ,ό,τι χάθηκε σε ηχητική απόδοση,κερδίθηκε σε συναίσθημα.
Ο Παντελής Δημητριάδης,ξεγυμνωμένος απο πουκάμισα,καπαρτίνες και φιλέ για τα μαλλιά,ήταν ο συναισθηματικός πομπός του σχήματος,το κέντρο εκπομπής ειλικρινών εξομολογήσεων,μια διάφανη ψυχή που δεν είχε να κρύψει τίποτα.
Όλα φόρα παρτίδα,στη μέγιστη συναισθηματική ένταση και με το χιούμορ να μην τον εγκαταλείπει ποτέ,ήταν η αιχμή,η κατάληξη όλων των εξαιρετικών μουσικών αυτής της  ιδιότυπης ,παράξενης,αλλά πραγματικής, lonely hearts club μπάντας που, για άλλη μια ,σπάνια, φορά ακόμα, έκανε τους άμεσα ''ενδιαφερόμενους'' θυμούνται και αυτή την εμφάνιση τους,μια ζωή...
Όσο για τους ELECTRIC LITANY,που άνοιξαν τη βραδυά πέρα απο έναν εντυπωσιακό ογκώδη,δυνατό ήχο και τυπικές ποστ ροκ/new wave επιμειξίες,δεν είχαν τίποτε παραπάνω.Ακόμα απέχουν πολύ απο τα υψηλά στάνταρ που έχουν βάλει.Σίγουρα όμως είναι ένα βήμα μπροστά απο πολλές εγχώριες μπάντες.... 

Σχόλια

Ο χρήστης mystery falls down είπε…
"...φτάνω σε σημείο να μην βρίσκω ανάλογο Ελληνόφωνο άλμπουμ τέτοιου επιπέδου μουσικής, στιχουργικής / ποιητικής, συναισθηματικής πληρότητας, για τη δεκαετία που μας πέρασε."

Αν αναφερόσουν στη "Φτηνή ποπ για την ελίτ" θα το συζητούσα, το "Όλη η αλήθεια για τα παιδιά του '78" υστερεί σε απελπιστικό βαθμό. Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω κολακευτικά σχόλια θα ταίριαζαν περισσότερο στην πλούσια και αριστουργηματικά θαυμάσια δισκογραφία των Διάφανων Κρίνων και όχι σε εκείνη των Κόρε. Ύδρο.
Επίσης, μην ξεχνάς όμως ότι την προηγούμενη δεκαετία κυκλοφόρησε και ο Βραχνός προφήτης του Θανάση Παπακωνσταντίνου.
Έχω την εντύπωση ότι τουλάχιστον θα συμφωνούμε στο αγγλόφωνο!
Ο χρήστης Χρήστος Μίχος / Christos Michos είπε…
Ισως και να ημουν υπερβολικος,αλλα πιστεψε με.Τα Διαφανα Κρινα περα απο μεμονωμενα τραγουδια δεν μπορω να τα ακουσω με τιποτα.Η φωνη και το υφος τους ειναι τοσο πομπωδες μερικες φορες και υπερβολικα, παντα,που καταντανε ανυποφοροι.Εννοω οτι τους βρισκω αρνητικα παρακμιακους και αν αγαπησα κατι απο αυτους ειναι μονο εκεινο το ''εγινε η απωλεια συνηθεια''.Μονο που η απωλεια παραειναι συνηθεια γι'αυτους.όσο για τον Παπακωνσταντινου δεν εχω ασχοληθει μαζι του αλλα εντυπωσιαζομαι με την αγαπη του κοσμου γι'αυτον.Οσο για τη φτηνη ποπ ειναι ενα εξαιρετικο αλμπουμ αλλα το ξεγυμνωμα με τετοιο προκλητικα μουσικο easy listening στα ορια της παρακρουσης γινεται μονο στο '78 και αυτο το καταλαβα μετα απο παμπολλες φορες ακροασης.Λυπμαι φιλε αλλα ο χωρος του ελληνικου ροκ δεν εχει ξεπερασει τη μαυριλα των '80'ς και γινεται γραφικα ανυποφορος μερικες φορες. Η μαυριλα πρεπει να τη χειριζεται κανεις με προσοχη.Γιάυτο μου αρεσουν οι common sense και οχι οι interstellar overdrive του plan b.Γι'αυτο μου αρεσουν οι Past Perfect και οχι τοσο πολυ ακομα οι electric litany.Γι'αυτο σεβομαι τον Αγγελακα και δεν γουσταρω τον the Boy με τιποτα (ισως το time machinε και το γιατι δε χορευετε ρε και μονο).Ισως γι'αυτο γουσταρω την etten και τη monika και δεν γουσταρω καθολου..μπα μαλλον αυτες δεν εχουν αντιπαλο...
Να΄σαι καλα παντως .Οι δημιουργικες διαφωνιες ειναι παντα καλοδεχουμενες...
Ο χρήστης mystery falls down είπε…
"Η φωνη και το υφος τους ειναι τοσο πομπωδες μερικες φορες και υπερβολικα, παντα,που καταντανε ανυποφοροι. "

Το ίδιο επιχείρημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τους Κόρε. Ύδρο. Τα προσωπικά βιώματα των μελών των συγκροτημάτων έχουν επηρεάσει και έχουν καθορίσει σε σημαντικό βαθμό τον ήχο τους. Οι Κόρε. Ύδρο έχουν αφομοιώσει τα θεαμάτα που πρόσφερε η ιδιωτική τηλεόραση στην έναρξή της και τη νοσταλγία της εποχής στην οποία μεγάλωσαν. Ο τρόπος με τον οποίο αποτύπωσαν όλα αυτά τα στοιχεία στα τραγούδια τους είναι εκλεπτυσμένα λαϊκός. Αντιθέτως, τα Διάφανα Κρίνα βυθίστηκαν στον κόσμο της λογοτεχνίας και στους σκοτεινούς ήχους της δεκαετίας του 80. Οι στίχοι τους θα μπορούσαν να βρίσκονται σε ποιητικές συλλογές, η σκηνική τους παρουσία ήταν γεμάτη πάθος και οι συνθέσεις τους διακρίνονταν από πρωτόγνωρη πρωτοτυπία. Με δεδομένο ότι αναφερόμαστε στην προηγούμενη δεκαετία το "Ευωδιάζουν αγριοκέρασα οι σιωπές" ήταν ο δίσκος που την στιγμάτισε. Ίσως να φταίει ότι μεγάλωσα με Τρύπες και The Last Drive και όχι με Στέρεο Νόβα, ότι με συγκινούσαν οι Bokomolech και όχι τα Ξύλινα Σπαθιά, ... Εν συντομία, λάτρεψα τα δύο αριστουργήματα του 2l8, ενθουσιάστηκα με την επιστροφή των αγαπημένων Closer, θαύμασα τις νέες περιπέτειες του (εφηβικού μου ειδώλου) Γιάννη Αγγελάκα, αποχαιρέτησα τους Ονειροπαγίδα των δύο πρώτων δίσκων, έμεινα με το στόμα ανοιχτό ακούγοντας το 'Βραχνό προφήτη', εντυπωσιάστηκα με το "What a long, strange journey this has been" των 2 by Bukowski και αργότερα με τους GardenBox, βρήκα στους Film και στη φωνή της Ελένης Τζαβάρας τον ήχο του σήμερα. Δε μου αρέσουν ο Μιχάλης Δ. και ο Κωνσταντίνος Β. και αδυνατώ να εντοπίσω γιατί ο Larry Gus και ο The Boy τυγχάνουν τέτοιας αποδοχής...
Ο χρήστης Χρήστος Μίχος / Christos Michos είπε…
..κι εγω μεγαλωσα με ΤΡυπες ,last drive,libido blume klp.όμως οι Σ.νοβα και τα διαφορα περιεργα σχηματα της σκηνης παντα με εξιταρουν ακομα και σημερα...Συμφωνουμε σε αρκετα σημεια παντως....
Ο χρήστης Guratza είπε…
Γαμω το μπελα μου, απο πισω εχουν το PITFALL απο το αταρι..
Κλαψ Κλαψ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom