Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Music Idylls Of 2013: Οι δίσκοι του 2013: 13

    13. Watching Dead Empires In Decay - THE STRANGER


    Ο James Leyland Kirby αφήνει τη χαρτογράφηση του συναισθηματικού κόσμου και της ψυχής και κυκλοφορεί με τις δικές του κάμερες,πιάνοντας απόηχους και εικόνες  προσπερνώντας τα ηχητικά και μουσικά φίλτρα ωραιοποίησης της Δυτικής καταβόθρας .
    Για ποια ταινία να έχει γραφτεί η μουσική αυτού το δίσκου; Μήπως να είναι γραμμένη για την πραγματική ζωή; Για τη σήψη του Δυτικού πολιτισμού;
    Σκόρπιες σκέψεις πάνω σ' ένα έργο που αποφεύγει τις ηλεκτρονικές φορμαλδεϋδικές τακτικές, είναι απολύτως κατανοητό και βάζει τον ακροατή κατευθείαν στον κόσμο του· κόσμου που κυριαρχεί η γκρίζα ατμόσφαιρα /νηφάλιες στρώσεις θορύβου,υπόκωφοι ήχοι,μελαγχολία, gamelan στοιχεία και το ψυχρό συναίσθημα της πρώτης μέρας σε μία άθλια διάσταση.
    Έπρεπε να πάρω το «κόκκινο χάπι» για να εισέλθω. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ,με κρατούσε έξω. 
    Έπρεπε να ξεχάσω κάθε προηγούμενη ηχογράφηση του και να ακούσω προσεκτικά. Τότε άρχισαν όλα να αποκτούν νόημα. Η  «γλώσσα» του δίσκου είναι κατανοητή. Δεν πρόκειται για άλλο ένα έργο ακαδημαϊκού ηλεκτρονικού εγωκεντρισμού και εξημέρωσης/επαφής με περισσότερες ηλεκτρονικές συχνότητες.
    Έχει προοπτική,συναίσθημα ,κοινωνική ευαισθησία. Είναι μία νηφάλια ματιά ενός κόσμου που έχει καταρρεύσει και η «ελικοειδής παρακμή του» καταγράφεται στους συνθετητές και τα ρυθμοκούτια, με φαινομενική ψυχρότητα αλλά και συναισθηματική απόγνωση. 
    Από το εξώφυλλο μπορεί κανείς ν' «ακούσει» τη μουσική πριν ξεκινήσει. Αλλά η πρόκληση ξεκινά στην πραγματική ακρόαση του άλμπουμ. Απορροφά τον ακροατή, σε ένα υποβλητικό ταξίδι μέσα από παρακμιακά μονοπάτια ενώ τα εξαιρετικά στρώματα ήχων και η ενορχήστρωση πολλαπλασιάζει την αξία του.
    Το είχα πει και το ξαναλέω. Ο James Leyland Kirby είναι ο κορυφαίος συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής των τελευταίων είκοσι χρόνων. Σαν THE STRANGER το επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά με αυτό το σαν επερχόμενη καταιγίδα του Τέλους ή μετά την ολοσχερή καταστροφή του κόσμου όπως τον γνωρίζουμε εδώ στη Δύση,έργο..... 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom