Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Worrying in Metropolis : EMA -The Future's Void


   
Στο πρώτο της άλμπουμ ''Past Life Martyred Saints'' του 2011, υπήρχε πολύ ενδοσκόπηση και πολύ αυτοκριτική. Με το δεύτερο άλμπουμ της όμως '' The Future's Void '' η προσοχή στρέφεται προς τα έξω .
    Το γενικό θεματικό πλαίσιο στο οποίο κινείται το νέο της άλμπουμ είναι η τεχνολογία και ο άνθρωπος. Τίποτα το πρωτότυπο. Από τα σκληρά κυβερνητικά beat των SKINNY PUPPY και των εφιαλτικών κόσμων των CLOCK DVA,μέχρι τα, πουλημένα στην κόλαση του αχανούς κυβερνοδιαστήματος, ψυχρορομαντικά acid house όνειρα, η θεματολογία έχει σχεδόν καλυφθεί.
     Η EMA επιχειρεί παρ' όλα αυτά μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση. Ενός απλού ανθρώπου που μεγαλώνει και ωριμάζει ανάμεσα στη μετάβαση από μια εποχή που τεχνολογία ήταν το walkman και μέσα σε είκοσι χρόνια είμαστε πλέον στην τεχνολογία cloud και εξελιγμένη ρομποτική. Η ανθρώπινη επαφή ξεκινά και πολλές φορές τελειώνει σε ένα avatar ή στην καλύτερη περίπτωση, σε μια απογοητευτική real life συνάντηση.
    Η καλλιτέχνης χαρακτηρίζει το άλμπουμ της πανκ με αναλογικά συνθεσάιζερ. ''Μετά grunge'' θα του πήγαινε καλύτερα, μιας και το '90'ς στίγμα εξακολουθεί να το έχει και μετά το ''Past Life Martyred Saints''.
    Για την ακρίβεια η γενική ηχητική απεικόνιση αγνοεί σχεδόν μιάμιση δεκαετία. Ο δίσκος λες και προέκυψε από τη συνεχή ακρόαση NINE INCH NAILS,CAT POWER και λοιπών alternative αστέρων μέχρι το 1996.
Επηρεάστηκε όμως και από δύο βιβλία που κυκλοφόρησαν πριν την αλλαγή της χιλιετίας. Τα βιβλία ''Ο Νευρομάντης'' του William Gibson (1984) και ''Nadirs'' της Herta Müller (1982).

   
Όμως εκεί που θα νόμιζε κανείς ότι το άλμπουμ θα ήταν μια απλοϊκή και ίσως λίγο αφελής προσέγγιση του ψυχρού τεχνολογικού παρόντος,μια γρήγορη ακρόαση διαλύει τις σκέψεις αυτές. Είναι φτιαγμένο με κάπως πολυκαιρισμένη τεχνολογία αλλά δεν παύει να είναι ένα έγκυρο ηχητικό στίγμα που ακριβώς αυτή η νοσταλγική διάθεση είναι και το ισχυρότερο ατού του. Δεν παραδίδεται ψυχή και σώματι στην εποχή αυτή. Παραμένει συγκρατημένο,
προβληματισμένο και άβολο απέναντι στα θέλγητρα της.
     Αχαλίνωτη τεχνολογική εξέλιξη και υπερέκθεση του ιδιωτικού βίου απέναντι στα κοινωνικά δίκτυα και μέσα. Αλλά και μοναξιά και η έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας από την άλλη. 
    Η EMA δεν είναι από τις τραγουδοποιούς που βολεύεται στη θέση της. Στριφογυρνά ,είναι ανήσυχη και πάντα τα τραγούδια της δεν είναι άνετα στην ακρόαση. Όλες οι ανησυχίες της,οι ανασφάλειες,οι φόβοι,οι πικρίες είναι εκεί.      Οι μελωδίες της είναι εύκολες στην κατανόηση αλλά η ερμηνεία τις καθιστά δύσκολες προς «κατάποση». Τα έχουμε ξαναπεί για την ερμηνεία της και στο παρελθόν.
Είναι το Α και το Ω του ήχου της. Η πεμπτουσία της μουσικής της ύπαρξης. Και ξεκινώντας από κει φαίνεται αμέσως πόσο φλεγόμενη και σπάνια είναι η περίπτωση της Erika M. Anderson.
    Η φωνή της αντανακλά τα συναισθήματά της και τα μεταφέρει στο γενικό μουσικό οικοδόμημα. Χωρίς να ακούγεται εντυπωσιακή ή χαρισματική,εκφράζει με πειστικό τρόπο όλα τα «αγκάθια» της ψυχής της. Και σε αυτό το άλμπουμ καταφέρνει να επιβάλλει την ερμηνεία της επάνω στα τραγούδια.

 
 Για παράδειγμα τα ''So Blonde'' ή ''Here She Comes '', τραγούδια που λόγω των πολύ απλών και όμορφων μελωδικών περασμάτων θα μπορούσαν να παίζονται πολύ στα ραδιόφωνα,η ερμηνεία της «χαλάει» τη συνταγή καθώς ο ελαφρύς κυνισμός αλλά και οργή του πρώτου όπως και η περισσότερο θλιμμένη απ' ότι θα θέλαμε ερμηνεία αλλά και οι σκοτεινοί στίχοι στο δεύτερο, τα κάνει λιγότερο εύληπτα και εύκολα. Η EMA δεν χαρίζεται στον ακροατή ειδικά σε αυτόν που έχει συνηθίσει να ακούει ωραιοποιημένα τραγούδια. Στάζει πίκρα και η «γκρίνια» της σκεπάζει τις περισσότερες συνθέσεις του '' The Future's Void''
Η ψευδομελοδραματική τσιρίδα της EMA, έχει γνήσια συναισθήματα. Πηγάζει από μέσα. Γι' αυτό ίσως τα τραγούδια της μου δίνουν την εντύπωση κακοτράχαλου δρόμου όταν τραγουδά.

   Τα τραγούδια της σε αυτό το δίσκο δημιουργήθηκαν και πρωτοπαίχτηκαν με μια κιθάρα. Ότι ηλεκτρονικό και ενορχηστρωτικά περίπλοκο ήρθε μετά. Η βάση είναι τα συναισθήματα,το τραγούδι. Άρα λοιπόν,εδώ έχουμε να κάνουμε με άλλη μία πραγματική ,ζωντανή και ειλικρινής κατάθεση. Το Κενό του Μέλλοντος είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτούμε σοβαρά και η Erika M. Anderson, μας δίνει τροφή για σκέψη αλλά και ένα άλμπουμ που προσφέρει '' Solace'' και δεν είναι καθόλου ''Souless''.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...