Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

To Beyond..GOD IS AN ASTRONAUT Live @FUZZ 1.10.2016


 Μετά από 7 χρόνια και 4 μήνες πήγα να ξαναδώ ένα από τα πιο συναρπαστικά post rock σχήματα της προηγούμενης δεκαετίας. Δισκογραφικά το άφησα στην εκπνοή της όμως φέτος υπάρχει το πιό πρόσφατο, ''Helios/Erebus'', που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την εποχή του ''All Is Violent, All Is Bright'' (2006) καθώς τα αστρικά τοπία των συνθέσεων είναι ακόμα πιο όμορφα και συναρπαστικά. Δεν προσφέρει τίποτε καινούριο στην αισθητική του είδους που παίζουν αλλά αποκαλύπτει ωριμότητα, σταθερότητα και ισοροπία κάτι που οφείλουμε να ελέγξουμε  σε όσα σχήματα του συγκεκριμένου μουσικού είδους που επιζούν.


Συναυλιακά αυτό που παρακολούθησα ήταν αρκετά εντυπωσιακό για τα δεδομένα. Η επαφή μου με το post-rock πλέον είναι ανύπαρκτη και δεν παρακολουθώ σχεδόν κανένα σχήμα στενά. Όμως η μουσική των GOD IS AN ASTRONAUT, όπως παίχτηκε φέτος στην Αθήνα αποκαλύπτει ότι οι Ιρλανδοί έχουν βρίσκονται σε στάδιο τελειοποίησης σαν μουσικοί και έχουν απόλυτο έλεγχο πάνω σε αυτό που δημιούργησαν και συνεχίζουν να εξελίσσουν.
 Αυτό φάνηκε στη συναυλία ξεκάθαρα. Ο ήχος ακούστηκε καθαρότερα και μέσα από τη φαινομενική απλότητα του έβγαινε απόσταγμα εμπειρίας πολλών χρόνων. Οι μουσικοί δεν πατούσαν στη γη και ήταν ένα με τη μουσική τους, λάμβαναν όμως τα θετικά κύματα του κοινού και δεν ξεχνούσαν να ευχαριστούν.


 Οι καινούριες τους συνθέσεις ακούγονται ομορφότερες, ανανεωμένες και με σωστές χρονικές διάρκειες. Οι παλιότερες εκπέμπουν συγκινησιακά κύματα νοσταλγίας.
Για μιάμιση ώρα οι απλοί αλλά λειτουργιοί φωτισμοί, το έναστρο/led παρασκήνιο δημιουργούσε τον αστρικό καμβά για να εισέλθουμε στον Γαλαξία των Ιρλανδών, που έπαιξαν συνθέσεις απ' όλη τη δισκογραφία τους, δυνατά χωρίς να ξεκουφαίνουν, άψογα χωρίς να ψυχραίνουν, συναισθηματικά σε σημεία συγκινητικά ( Echoes, Fragile, Agneya). 
Πλησίαζαν, χωρίς βέβαια να φτάνουν, τις φορτίσεις των SIGUR ROS και έδιναν σε τακτές χρονικές στιγμές  progressive rock ψευδαίσθηση που ενεργοποίησε κάτι που αντιλήφθηκα μόλις χθές.
 Η post rock είναι πραγματικά η προοδευτική ροκ μιάς πιο καινούριας, εξελιγμένης γενιάς. Χωρίς ψυχρότητα αλλά με κλιμακούμενες εντάσεις από μουσικούς που είναι καταρτισμένοι μουσικοί και συνθέτες που αφήνουν τα συναισθήματα να κυριαρχούν πάνω στον τρόπο που παίζουν, διορθώνοντας αρκετά κάποια ελλατώματα της προηγούμενης πρροδευτικής ροκ γενιάς των '70'ς. 


Ήταν, αυθεντική μορφή ροκ δέκα χρόνια πριν, πλέον όμως έχει τη δικιά της ηχητική χώρα στην παγκοσμιότητα του ροκ και χθες ακούγοντας το ''Centralia'' να εξελίσσεται σε μεταλλικές διαστάσεις, κι εκεί φαίνεται πόσο εξαιρετικοί είναι στον έλεγχο οι G.I.A.A., χωρίς εκτροχιασμούς, διατηρώντας την ατμόσφαιρα της σύνθεσης στα σωστά επίπεδα κατάλαβα ότι οι νέοι μουσικοί μπορούν να παίξουν σωστότερα και κοντά στην πεμπτουσία της μουσικής σαν Τέχνη.
Ο κόσμος ήταν ενθουσιασμένος. Κάτω των 30 οι περισσότεροι, αρκετοί μαθητές λυκείου, νεολαία που θέλει να ταυτιστεί αλλά χωρίς το παραμύθιασμα της αυτοκαταστροφής και επιπέδου σχετικά με τα ακούσματα. 


Ναι. Είδα αχτίδες ελπίδας στο χώρο, στον ήχο, στη μουσική κατεύθυνση. Ήταν μια συναυλία ξεχωριστή, ιδιαίτερη ως προς τις προθέσεις. Και οι προθέσεις ήταν ψηλά. Μακριά από τη βρωμιά του τρισδιάστατου, περιορισμένου κόσμου μας. Ήταν ένα κονσέρτο για αστρική ισορροπία και πάντα με γοητεύει η ιδέα ενός gig σε αστεροειδή.....



Setlist: (μες στις άκρες)
  1. Pig Powder 
  2. Echoes 
  3. Snowfall 
  4. Vetus Memoria 
  5. Worlds In Collision 
  6. Helios | Erebus 
  7. From Dust to the Beyond 
  8. Fragile 
  9. Forever Lost 
  10. Agneya 
  11. All Is Violent, All Is Bright
  12.  Red Moon Lagoon 
  13. Suicide by Star 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom