Απόηχοι αλλά και εσώηχοι εμπνέουν για σπουδαία άλμπουμ όπως θα δείτε.....
36. Heron Oblivion – HERON OBLIVION
( Sub Pop )
Για τους θαυμαστές της Αμερικάνικης ροκ της προηγούμενης δεκαετίας οι HERON OBLIVION είναι ένα υπερσχήμα που γεννήθηκε από τους COMETS ON FIRE, ESPERS και ASSEMBLE HEAD IN SUNBURST SOUND.
άρα τα μέλη τους έχουν ήδη έχουν τη δική τους θέση στη σύγχρονη ψυχεδελική σκηνή.
Στο ομώνυμο ντεμπούτο τους, ψυχή τους παραμένει στα 60'ς αμετακίνητη και στις ουρανομήκεις, αργόσυρτες, αστρικές hard rock ραψωδίες όπως αυτό ακούγεται από τις κιθάρες και την σπάνια φωνή της Meg Baird η οποία είναι και στα ντραμς ταυτόχρονα.
Τα τραγούδια του άλμπουμ διαθέτουν μελωδίες και ηλεκτρισμό ικανές να καταλαμβάνουν τον ακροατή από το πρώτο έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Εγγυημένη ρετρό απόλαυση στο μέγιστο.
37.Impossible
Dream –
HALEY
BONAR
(Gndwire )
(Gndwire )
Φέτος μου άρεσαν περισσότερα φολκ άλμπουμ από άλλες χρονιές. Φολκ που συνδυάζεται με κάντρι, ελαφρύ ροκ και ποπ. Με τραγούδια που εξιστορούν καταστάσεις που έχουν καταπιαστεί και άλλοι στο παρελθόν και παραμένουν αιώνια πηγή έμπνευσης για τη σύγχρονη τραγουδοποιία.
Η Haley Bonar ήταν μια έκπληξη για μένα. Ξεκίνησα να ακούω το ''Impossible Dream'' από καθαρή περιέργεια. Κατέληξα να βρίσκομαι μπροστά σε τραγούδια που δεν σπαταλιούνται στο φθηνό συναίσθημα.
Η μουσική της Haley Bonar αντλεί από τις Αμερικάνικες ρίζες της μουσικής της για να συνθέσει αληθινά τραγούδια με πηγαίο συναίσθημα και ομορφιά, που εξαπλώνονται και μπορούν να συγκινήσουν πλατύτερο ακροατήριο σε κάθε χώρα.
Θα μπορούσε να είναι σε κάθε λίστα φέτος αλλά δεν είναι σε καμμία ως τώρα. Κρίμα, γιατί το ταλέντο της Haley Bonar είναι τόσο ορατό σε αυτό το άλμπουμ που απαιτείται η θέση της να βρίσκεται κοντά στις παλιές (Case/Lang/Veirs) αλλά και στις καινούριες (Olsen/Nadler/Blood) σπουδαίες Αμερικάνες τραγουδίστριες με παγκόσμια εμβέλεια.
38.Dead
Blue – STILL CORNERS
(Wrecking Light)
(Wrecking Light)
Το τέταρτο άλμπουμ του σχήματος, τους βρίσκει σε πρωτοφανή επίπεδα ωριμότητας. Οι συνθέσεις τους ακούγονται δεμένες, τα τραγούδια τους υπηρετούν καλύτερα από ποτέ το σκοπό για τον οποίο εφευρέθηκε η ποπ. Είναι όμορφα, ευχάριστα, αέρινα και άμεσα.
Το καλύτερο άλμπουμ της καριέρας τους και από τις ποπ κορυφές για φέτος, χωρίς περαιτέρω ανάλυση.
39.Intrumentalepathy – THE GASLAMP KILLER
(Cuss)
Δίσκος που προήλθε ύστερα από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα του καλλιτέχνη με τη μηχανή του το 2013.
Στο ''Instrumentalepathy'' συνυπάρχουν όλα τα στοιχεία που θαυμάζουμε και αγαπάμε από παλιά. Funky ρυθμοί, cosmic jazz συγχορδίες, ανατολίτικες κλίμακες, ψυχεδελικά περάσματα, συμμετοχές από τους φίλους του (Kid Moxie, Gonjasuffi, Miguel Artwood-Ferguson, Amir Yagmai) όλα, σε ένα κοσμικό, επουλωτικό πανηγύρι που πρέπει κανείς να το ξεκινήσει από την αρχή και να μην το αφήσει ενδιάμεσα. Είναι δίσκος που μας υπενθυμίζει αυτή την ιδιαίτερη, παράξενη μουσική γωνία στην σκηνή του Los Angeles, όπου ο ακροατής βρίσκει όντως μουσική από ή για ασυνήθιστες και πιο περιπετειώδεις μουσικές διαστάσεις.
40.Slow Knife – KUEDO
(Planet Mu)
Στο απώτερο μέλλον κάποιες πόλεις θα γιγαντωθούν περισσότερο. Τα κτήρια θα είναι πλέον ουρανοξύστες και τα διαφημιστικά θα παίζουν εκκωφαντικά σε γιγαντοοθόνες, αλλά θα έχουν και πολλά σκοτεινά σημεία. Εκεί η αστραφτερή μεγαλούπολη μετατρέπεται σε κάδο χαμένων ονείρων, αδιόρατης νοσταλγίας, θρήνου και μελαγχολίας. Εκεί χωράει και η μουσική του ''Slow Κnife''.
Σκοτεινή, αχανής, σκληρή αλλά και με μικρές νοσταλγικές εκλάμψεις αποτελεί το κατάλληλο ηχητικό πλαίσιο για αυτού του είδους των πόλεων. Και οι άνθρωποι; Οι άνθρωποι απλά θα είναι κομμάτια έμβιας προσθήκης που θα ξεχνούν για πάντα το τέρας που γέννησαν και οι ακροατές από το παρελθόν θα ακούν το μέλλον τους μέσω του άλμπουμ και θα φαντάζονται μεμονωμένες, ιδιωτικές αντιδράσεις των έμβιων μονάδων όταν το dna τους πάει να αποκαλύψει κάτι από το κοσμικό τους πεπρωμένο. Ο Kuedo, για άλλη μια φορά εξάπτει τη φαντασία με ένα εναλλακτικό, μελλοντολογικό δίσκο που αποτελεί συνέχεια της μουσικής του κατεύθυνσης χωρίς όμως να κουράζει ή να δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα.
Σχόλια