Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A night with Marie Davidson/Yves Tumor/ Wham Jah, live at Romantso [05.01.2017]




Η πρώτη συναυλιακή συνάθροιση για το 2017 ήρθε νωρίς. Με συμμετοχές που δεν συναντά κανείς εύκολα.



Οι WHAM JAH άνοιξαν την βραδιά, μέσα σε παραπετάσματα ξηρού πάγου με συνθέσεις στηριγμένες σε αρχέγονους ρυθμούς, ψυχεδελική μουσική, θόρυβο και παραμορφώσεις. Η μουσική τους είναι ανοιχτό πεδίο, οι συνθέσεις τους είναι απολαυστικά jam και ταξιδεύουν μέσα σε σκληρά, πρωτόγονα τοπία. Λειτουργούν στο 100% ζωντανά, οπότε καταλάβατε ότι ακούστηκαν αρκετά συναρπαστικοί και κέρδισαν τις εντυπώσεις χωρίς την παραμικρή δυσκολία.




Ο χαρακτηριζόμενος «αινιγματικός» Sean Bowie που προτιμά το Yves Tumor σαν όνομα αυτό το καιρό είναι ένας καλλιτέχνης που έκανε αίσθηση στους κύκλους της πειραματικής μουσικής φέτος με το ''Serpent Music'', πρώτο επίσημα αλλά δεύτερο αν υπολογίσουμε και το άλμπουμ ''When Man Fails You'' που κυκλοφόρησε το 2015 σε κασέτα αλλά και διαδικτυακά.
Oμολογώ ότι δεν είχα σχέση με τη μουσική του πριν την εμφάνιση αυτή. Το ''Serpent Music'', είναι ακούγεται  ενδιαφέρον άλμπουμ στο πρώτο άκουσμα αλλά η abstract μορφή των συνθέσεων προκαλεί για πολλαπλά ακούσματα, οπότε μεταβάλλονται και οι εντυπώσεις. Αυτό που ακολούθησε όμως από τη στιγμή που πάτησε το πόδι του στο σανίδι και ρύθμισε τους ήχους του ήταν κάτι που δεν συνηθίζεται σε συναυλίες και με έκανε να ρίξω περισσότερη προσοχή στην περίπτωση του.
Για καλλιτέχνες που στηρίζονται αποκλειστικά σε προηχογραφημένη και επεξεργασμένη μουσική και την παρουσιάζουν σε ζωντανό ακροατήριο, η απόδοση τους κυμαίνεται από τελείως βαρετή μέχρι την κατάσταση που είτε με ρυθμούς είτε με απλά layer σε βυθίζουν σε άλλους κόσμους και τότε εμφάνιση χαρακτηρίζεται πετυχημένη. Αξέχαστη όμως ή ασυνήθιστη είναι σε ελάχιστες περιπτώσεις αν δεν έχουν περισσότερες μορφές τέχνης να συνδυάζουν τη μουσική τους.

 Ο Yves Tumor εμφανίστηκε ντυμένος με μπλουζάκι παραλλαγή, δερμάτινες ψηλοτάκουνες μπότες που κάλυπταν όλο το πόδι σχεδόν και καλσόν. Αυτό το ουδέτερου φύλου στην κυριολεξία δίμετρο Ον, ξεκίνησε μέσα σε ηχητικό και ρυθμικό χάος κοντά στο dubstep, να μιλά στο μικρόφωνο και να κατεβαίνει από τη σκηνή και να περνά από όλους τους παρευρισκόμενους, μέσα σε προπέτασμα ξηρού πάγου δημιουργώντας ένα χαοτικό αλλά αρκετά έξω από τα συνηθισμένα περιβάλλον.
  Έχουμε καταντήσει να βλέπουμε τυπικές συναυλίες πλέον και κάτι τέτοιο σοκάρει. Απλά να φανταστείτε ότι δεν αναγνώρισα καμμία από τις συνθέσεις των άλμπουμ του, δεν θα το χαρακτήριζα καν συναυλία αλλά κάτι μεταξύ δρώμενου και ηχητικής ομαδικής παραίσθησης. Ο καλλιτέχνης ήταν  κατά το 99%  της εμφάνισης του μέσα στο πλήθος, βορά στους αρχικά αμήχανους, αργότερα έκπληκτους και στο τέλος ενθουσιασμένους παρευρισκόμενους που θαύμαζαν το θάρρος αλλά και την διαφορετικότητα του, παρακολουθώντας τον να περνά ανάμεσα τους, φιλικά σαν να ήταν ο διπλανός τους, να τους ακουμπά, να κυλιέται κάτω, κάνοντας κάτι τελικά που μας άρεσε αλλά το γιατί, για να το εξηγήσουμε επαρκώς χρειάζεται να ανοίξουμε τα μυαλά μας περισσότερο. 





Η Marie Davidson έκλεισε τη βραδιά με ένα συμβατικότερο σετ μιας ώρας περίπου, παρουσιάζοντας το πιο πρόσφατο άλμπουμ της ''Adieux Au Dancefloor'' αλλά και σημαντικές στιγμές από τα προηγούμενα τρία. Όλα τα τραγούδια ακούστηκαν σε πιο ζωηρές εκτελέσεις και έκαναν το κοινό να χορεύει, χωρίς να στέκεται αδιάφορο.
 Η μινιμαλ συνθ φόρμα που υπηρετεί πιστά ( με κάποιες  πικάντικες house και techno «παρεκκλίσεις») έχει περιορισμούς αλλά για μας που αγαπάμε το σφυροκόπημα και τα παιχνίδια με τις συχνότητες η περίπτωση της Marie Davidson  είναι ιδανική.



Η ίδια, χαριτωμένη πάνω από τα αναλογικά μηχανήματα της να πειράζει τα κουμπιά και να «τραγουδά» προσωπικές σκέψεις αποκαλύπτοντας ότι «αφιερώνει τη ζωή της σε αυτούς τους ρυθμούς» δείχνει όντως μια παθιασμένη σχέση με τη μουσική που συναυλιακά κατανοείται περισσότερο. 



 Η πρώτη λοιπόν συναυλία της χρονιάς χαρακτηρίζεται ως συναρπαστική, με καλλιτέχνες που στο πεδίο τους προσφέρουν ουσιαστικό έργο και πάθος. Μακάρι να έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε ακόμα περισσότερες συναυλίες στο μέλλον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...