Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Planet Classics 2017: The Albums_04

04.The Animal Spirits -JAMES HOLDEN & THE
      ANIMAL SPIRITS
           (Border Community)



«British techno sorcerer and psychedelic shaman james holden is a man of many talents: zeitgeist-defining label boss, trend-setting producer, hugely in-demand monster remixer, and last but by no means least, he can count himself amongst that very modern breed of disc jockey with a special knack for layering seemingly divergent records with an unparalleled musical ear. »(via RA)


Το πρώτο του single το δημιούργησε με το κομπιούτερ του και ένα δωρεάν πρόγραμμα επεξεργασίας, το 1999. Το 2006 κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ και η Guardian έγραψε ότι είναι το καλύτερο ντεμπούτο ηλεκτρονικής μουσικής από την εποχή που κυκλοφόρησε το ''Music Has The Right To Children'' των BOARDS OF CANADA.

Έχει κάνει δεκάδες remix από τον πιό άγνωστο μέχρι τη Madonna. Από τις αρχές όμως της παρούσας δεκαετίας έχει επεκτείνει τους ορίζοντες του τόσο ώστε να φτάσουμε στο ''Animal Spirits'' και να τον δούμε να δημιουργεί κάτι πολύ αναβαθμισμένο για τον ίδιο και για τη μουσική αυτής της δεκαετίας.

Εκεί που η αναζήτηση ή η απλή περιέργεια για το «υπερβατικό» οδηγεί σε ανάλογη μουσική ωριμότητα και πνευματική καλλιέργεια. Εκεί που οι δρόμοι προς την Συμπαντική έννοια της μουσικής είναι επιτακτική ανάγκη να διασχιστούν.

Εκεί, θα βρούμε πλέον σήμερα τον πρώην παραγωγό house και techno μουσικής να έχει δημιουργήσει ένα άλμπουμ με συνθέσεις που κάνουν αντιληπτό, ακόμα και στον απλό ακροατή, ότι η μουσική επεκτείνεται πέρα από την απλή ικανοποίηση και φευγαλέα απόλαυση.

Η προσπάθεια του James Holden και των ANIMAL SPIRITS να αναζητήσoυν το ''trance'' αλλά και το ''trans'' έξω από επαναληπτικά beat ή ηλεκτρονικά στρώματα, γίνεται ορατή και με εκπληκτικά αποτελέσματα. Τον κατηγόρησαν ότι δεν είναι υπερβατικός αρκετά για τη μουσική που παίζει. Αυτό όμως δε λέει τίποτα όταν ο δίσκος έχει κυκλοφορήσει μόλις τον Οκτώβριο και κάνει αμέσως τη διαφορά από οτιδήποτε ακούγεται, χαρίζοντας στιγμές επικοινωνίας με τη Συμπαντική Ιδέα περί μουσικής. Μουσικής που δεν είναι jazz, electronica, experimental, world, prog, kraut, cosmiche ή ότιδήποτε, αλλά όλα αυτά μαζί. Μουσική δημιουργημένη με άξονα τη συνεργασία και το σεβασμό των αρχικών εμπνεύσεων.

Μας είναι γνωστές πλέον οι προσπάθειες του James Holden τα τελευταία χρόνια. Όμως εδώ ακούγονται πιο ολοκληρωμένες και πιο «υπερβατικές».

Αποφεύγοντας τον ακαδημαϊσμο και την τελειομανία, δημιουργεί ένα αέρινο, φιλόξενο και εξωτικό ηχητικό όχημα που δεν εξερευνεί όρια, είδη ή καινούριες αντιλήψεις αλλά προσπαθεί να προσεγγίσει βασικές λειτουργίες της Μουσικής που επεκτείνονται στο Αόρατο και σε αυτό που ορίζει την Ψυχή.

Δεν ακούμε ένα αριστούργημα εδώ αλλά το χρονικό μιάς συναρπαστικής μουσικής βόλτας έξω από το καταναλωτικό της σκοπό και πλαίσιο. Δανείζεται από την παράδοση μουσικών που απελευθερώνονταν μέσω της μουσικής για να δημιουργήσει ένα απροκάλυπτα Όμορφο, ευχάριστο, φωτεινό και σαγηνευτικό άλμπουμ μουσικής που ανοίγει διάλογο με τη Φύση και την Υπέρβαση των αισθήσεων....




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom