Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Nostalgia Thing II..The Chameleonsvox live @ Death Disco [21.04.2018]



Ήταν πριν από εννέα χρόνια στις 13 ενός βροχερού Κυριακάτικου Δεκέμβρη όταν μας είχαν επισκεφτεί για δεύτερη φορά (ουσιαστικά πρώτη σαν πλήρες σχήμα).

Εκείνη η συναυλία δεν φάνηκε να αφήνει τις εξαιρετικές εντυπώσεις που άφησε σε μένα και που αποτύπωσα με τη μορφή ανοικτού γράμματος στον Mark Burgess, εδώ.



Θα μπορούσα απλά να επαναλάβω αυτά που έγραφα τότε, γιατί ήταν το ίδιο όμορφα όμως υπάρχουν μερικά ακόμα πράγματα που αναδείχτηκαν με την εμφάνιση των THE CHAMELEONSVOX, το περασμένο ανοιξιάτικο Σάββατο σε ένα κατάμεστο Death Disco.

Κατ’ αρχήν ο Mark Burgess έπαιζε μπάσο παράλληλα με την ερμηνεία και αυτό είχε σημασία, γιατί βοήθησε πολύ στην καλύτερη και πιο εστιασμένη απόδοση των συνθέσεων. Ύστερα ήταν ο χώρος και ο εξαιρετικός ήχος του κλαμπ, που συγκέντρωνε όλη τη δύναμη του σχήματος χωρίς να την απλώνει και φυσικά ο κόσμος, που, στην πλειοψηφία του, ηλικιακά, ήταν νεότερος από την προηγούμενη φορά και είχε ήδη προμηθευτεί εισιτήριο από νωρίς κάτι που σημαίνει ότι η αξία του σχήματος και της ιστορίας του βρίσκει ακόμα ανταπόκριση και όχι άδικα σε νεότερες γενιές που κρατούν ακόμα μια περισσότερο συναισθηματική σχέση με τη μουσική, μακριά από χιπστεριλίκια.




Η μπάντα αλλά και ο ίδιος ο Mark Burgess, αντιμετώπισαν με σεβασμό το κοινό και του έδωσαν αυτό για το οποίο έχει έρθει να δει κάτι βέβαια πολύ εύκολο και λογικό όταν τα τραγούδια τους διατηρούνται αναλλοίωτα στις συνειδήσεις μας. Χωρίς ακροβατισμούς, χωρίς να τραβάνε χρονικά τις συνθέσεις με περιττές και ακροβατικές ενορχηστρώσεις, επικεντρώθηκαν στα πιο γνωστά και αγαπημένα τραγούδια ακολουθώντας τις πρωτότυπες ενορχηστρώσεις και παραμένοντας στην ουσία τους, δηλαδή στη γερή συναισθηματική μελωδική τους βάση, στο πάθος αλλά και στην ταπεινή και ειλικρινή πρόθεση του συνθέτη τους να αποτυπώσει με αυτά τις εσωτερικές και πολιτικοκοινωνικές του ανησυχίες χωρίς δείγματα ναρκισσισμού ή επιδειξιομανίας.

Πρόκειται για κλασσικά τραγούδια που επέζησαν πέρα από τις ηχογραφημένες εκτελέσεις, γι' αυτή ακριβώς την ακεραιότητα και ευαισθησία που αποπνέουν και μπορεί κανείς να τα τραγουδά και να στηρίζεται σε αυτά και να τα απολαμβάνει όπως και να παίζονται αρκεί βέβαια να τα τραγουδά ο συνθέτης τους. Τραγούδια που ισχυροποίησαν την υστεροφημία των THE CHAMELEONS, τόσο ώστε να υπάρχει διαρκές αίτημα να παίζονται μέχρι σήμερα. 
 


Το δούναι και λαβείν μπάντας και κοινού ήταν υποδειγματικό, το νεαρότερο κοινό ήξερε όλα τα τραγούδια απ' έξω και δεν κανιβάλισε το σχήμα αλλά το σεβάστηκε στο έπακρο. Προς το τέλος ο Mark Burgess σαφώς κεφάτος και επικοινωνιακός ζητούσε από το κοινό τραγούδια και δέχτηκε ακόμα να παίξει και τραγούδι που δεν το παίζει συχνά και δεν το είχαν προβάρει καθόλου. Το ''Νathan's Phase'' δεν είναι από τα γνωστά τους αλλά τελικά η επιμονή του ακροατή, δεν έκανε μόνο ευτυχισμένο τον Mark Burgess (φαντάζομαι) αλλά και ανέδειξε το τραγούδι σαν ένα από τα καλύτερα της βραδιάς, παιγμένο καλύτερα από την πρώτη του εκτέλεση τολμώ να πω. Όπως και η εκτέλεση του ''Caution'' που επίσης παίζουν σπάνια.

Το τέλος της συναυλίας μας βρήκε όλους σε κατάσταση σπάνιας ευχαρίστησης και ικανοποίησης και επιπλέον για άλλη μια φορά σκέφθηκα πόσο δίκαιη στάθηκε αυτή η δεκαετία στο να αποδώσει δικαιοσύνη σε όλα τα παλιά σχήματα που αγαπήσαμε αλλά για κάποιο λόγο δεν είχαν την αίγλη των σούπερ σταρς της εποχής. Η αξία τους άντεξε, απέκτησαν αντοχή στο χρόνο και ανεξίτηλη πλέον αίγλη. 
 



Οπότε, ευχαριστώ και πάλι Mark Burgess. Έπαιξες πολύ περισσότερο από ότι αλλού, Ελπίζω και πάλι να μας έρθεις προς τα μέρη μας χωρίς να περάσουν άλλα εννιά χρόνια...


SETLIST:
1. Don't Fall

2. Here Today

3. Monkeyland

4. Looking Inwardly

5. Perfume Garden

6. Less Than Human

7. Tears ( Transmission excerpt?)

8. Mad Jack

9. Soul in Isolation ( Eleanor Rigby excerpt)

10. Swamp Thing

11. In Answer

12. I'll Remember

13. Second Skin

14. Singing Rule Britannia (While The Walls Close In)

15. View From A Hill

16. Caution

17. In Shreds

18. Nathan's Phase

19. A person Isn't Safe Anymore

( κάπου ακούστηκε και ο πρώτος στίχος του ''Please Please me''. Όποιος θυμάται που, θα ήμουν υπόχρεος)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...