Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Nostalgia Thing II..The Chameleonsvox live @ Death Disco [21.04.2018]



Ήταν πριν από εννέα χρόνια στις 13 ενός βροχερού Κυριακάτικου Δεκέμβρη όταν μας είχαν επισκεφτεί για δεύτερη φορά (ουσιαστικά πρώτη σαν πλήρες σχήμα).

Εκείνη η συναυλία δεν φάνηκε να αφήνει τις εξαιρετικές εντυπώσεις που άφησε σε μένα και που αποτύπωσα με τη μορφή ανοικτού γράμματος στον Mark Burgess, εδώ.



Θα μπορούσα απλά να επαναλάβω αυτά που έγραφα τότε, γιατί ήταν το ίδιο όμορφα όμως υπάρχουν μερικά ακόμα πράγματα που αναδείχτηκαν με την εμφάνιση των THE CHAMELEONSVOX, το περασμένο ανοιξιάτικο Σάββατο σε ένα κατάμεστο Death Disco.

Κατ’ αρχήν ο Mark Burgess έπαιζε μπάσο παράλληλα με την ερμηνεία και αυτό είχε σημασία, γιατί βοήθησε πολύ στην καλύτερη και πιο εστιασμένη απόδοση των συνθέσεων. Ύστερα ήταν ο χώρος και ο εξαιρετικός ήχος του κλαμπ, που συγκέντρωνε όλη τη δύναμη του σχήματος χωρίς να την απλώνει και φυσικά ο κόσμος, που, στην πλειοψηφία του, ηλικιακά, ήταν νεότερος από την προηγούμενη φορά και είχε ήδη προμηθευτεί εισιτήριο από νωρίς κάτι που σημαίνει ότι η αξία του σχήματος και της ιστορίας του βρίσκει ακόμα ανταπόκριση και όχι άδικα σε νεότερες γενιές που κρατούν ακόμα μια περισσότερο συναισθηματική σχέση με τη μουσική, μακριά από χιπστεριλίκια.




Η μπάντα αλλά και ο ίδιος ο Mark Burgess, αντιμετώπισαν με σεβασμό το κοινό και του έδωσαν αυτό για το οποίο έχει έρθει να δει κάτι βέβαια πολύ εύκολο και λογικό όταν τα τραγούδια τους διατηρούνται αναλλοίωτα στις συνειδήσεις μας. Χωρίς ακροβατισμούς, χωρίς να τραβάνε χρονικά τις συνθέσεις με περιττές και ακροβατικές ενορχηστρώσεις, επικεντρώθηκαν στα πιο γνωστά και αγαπημένα τραγούδια ακολουθώντας τις πρωτότυπες ενορχηστρώσεις και παραμένοντας στην ουσία τους, δηλαδή στη γερή συναισθηματική μελωδική τους βάση, στο πάθος αλλά και στην ταπεινή και ειλικρινή πρόθεση του συνθέτη τους να αποτυπώσει με αυτά τις εσωτερικές και πολιτικοκοινωνικές του ανησυχίες χωρίς δείγματα ναρκισσισμού ή επιδειξιομανίας.

Πρόκειται για κλασσικά τραγούδια που επέζησαν πέρα από τις ηχογραφημένες εκτελέσεις, γι' αυτή ακριβώς την ακεραιότητα και ευαισθησία που αποπνέουν και μπορεί κανείς να τα τραγουδά και να στηρίζεται σε αυτά και να τα απολαμβάνει όπως και να παίζονται αρκεί βέβαια να τα τραγουδά ο συνθέτης τους. Τραγούδια που ισχυροποίησαν την υστεροφημία των THE CHAMELEONS, τόσο ώστε να υπάρχει διαρκές αίτημα να παίζονται μέχρι σήμερα. 
 


Το δούναι και λαβείν μπάντας και κοινού ήταν υποδειγματικό, το νεαρότερο κοινό ήξερε όλα τα τραγούδια απ' έξω και δεν κανιβάλισε το σχήμα αλλά το σεβάστηκε στο έπακρο. Προς το τέλος ο Mark Burgess σαφώς κεφάτος και επικοινωνιακός ζητούσε από το κοινό τραγούδια και δέχτηκε ακόμα να παίξει και τραγούδι που δεν το παίζει συχνά και δεν το είχαν προβάρει καθόλου. Το ''Νathan's Phase'' δεν είναι από τα γνωστά τους αλλά τελικά η επιμονή του ακροατή, δεν έκανε μόνο ευτυχισμένο τον Mark Burgess (φαντάζομαι) αλλά και ανέδειξε το τραγούδι σαν ένα από τα καλύτερα της βραδιάς, παιγμένο καλύτερα από την πρώτη του εκτέλεση τολμώ να πω. Όπως και η εκτέλεση του ''Caution'' που επίσης παίζουν σπάνια.

Το τέλος της συναυλίας μας βρήκε όλους σε κατάσταση σπάνιας ευχαρίστησης και ικανοποίησης και επιπλέον για άλλη μια φορά σκέφθηκα πόσο δίκαιη στάθηκε αυτή η δεκαετία στο να αποδώσει δικαιοσύνη σε όλα τα παλιά σχήματα που αγαπήσαμε αλλά για κάποιο λόγο δεν είχαν την αίγλη των σούπερ σταρς της εποχής. Η αξία τους άντεξε, απέκτησαν αντοχή στο χρόνο και ανεξίτηλη πλέον αίγλη. 
 



Οπότε, ευχαριστώ και πάλι Mark Burgess. Έπαιξες πολύ περισσότερο από ότι αλλού, Ελπίζω και πάλι να μας έρθεις προς τα μέρη μας χωρίς να περάσουν άλλα εννιά χρόνια...


SETLIST:
1. Don't Fall

2. Here Today

3. Monkeyland

4. Looking Inwardly

5. Perfume Garden

6. Less Than Human

7. Tears ( Transmission excerpt?)

8. Mad Jack

9. Soul in Isolation ( Eleanor Rigby excerpt)

10. Swamp Thing

11. In Answer

12. I'll Remember

13. Second Skin

14. Singing Rule Britannia (While The Walls Close In)

15. View From A Hill

16. Caution

17. In Shreds

18. Nathan's Phase

19. A person Isn't Safe Anymore

( κάπου ακούστηκε και ο πρώτος στίχος του ''Please Please me''. Όποιος θυμάται που, θα ήμουν υπόχρεος)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom