Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR _ KGD live @GAZI MUSIC HALL [29.04.2018]



 Η περιγραφή ή ακόμα και τα συναισθήματα όταν παρακολουθεί κανείς μια συναυλία των GY!BE για τέταρτη φορά, πέφτει σε κοινοτοπίες ιδιαίτερα αν έχει παρευρεθεί και σε προηγούμενες εμφανίσεις τους από την καλή ή την ανάποδη.

Η ζωντανή εμπειρία των συναυλιών τους απαιτεί νηφαλιότητα και ξεκούραση γιατί είναι μια εμπειρία που έχει να κάνει με μακροσκελείς συνθέσεις που χρειάζεται κανείς να τις παρακολουθήσει από την αρχή μέχρι το τέλος.

Στις δύο προηγούμενες συναυλίες τους δεν τα κατάφερα και έφυγα πολύ πριν τελειώσει το σετ. Στη μία (04.06.2003) γιατί μου ήταν αδύνατο να μείνω ξύπνιος από την κούραση και να αντέξω τις αργόσυρτες, κλιμακωτές συνθέσεις τους και στην άλλη (17.12.2010) γιατί κουράστηκα από το στριμωξίδι και τον κακό εξαερισμό και βαρέθηκα.

Την πρώτη φορά που τους είδα στο ΡΟΔΟΝ (08.02.2002) όμως, είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό γιατί ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα να ακούω και να βλέπω σε μεγάλη ένταση τέτοιους χειμάρρους λυρικού και φλεγόμενου ηλεκτρισμού επιλεγμένους από τα ορόσημα τους ''F♯ A♯ ∞'', ''Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven'' και ''Slow Riot For New Zero Kanada E.P.''.

Και η τέταρτη φορά ήταν την περασμένη Κυριακή. Γνωρίζουμε ότι το σχήμα είναι ιδιαίτερα αγαπητό στην Ελλάδα και ότι ένα FUZZ δεν θα χωρούσε αυτή τη φορά αν λάβουμε υπόψη το διπλό sld out το 2010 στο Gagarin.

Η επιλογή του Gazi Music Hall ήταν η πλέον λογική και αποδείχθηκε ιδανική. Μπήκα στο χώρο την ώρα που είχε ξεκινήσει ο KGD να εξαπολύει προβλέψιμα drone σύννεφα. Δεν ήταν κάτι συναρπαστικό μιάς και δεν καταλαβαίνω πλέον τι νόημα έχει να παίζει κανείς πλέον μόνο ισχυρούς βόμβους ήχων και ηλεκτρονικών κυμάτων αν δεν έχει ένα ισχυρό γενικό θέμα να το υποστηρίξει.



Όμως με τη μουσική των GY!BE το ισχυρό θέμα υπάρχει. Και αυτό έχει να κάνει με τον Καπιταλισμό σαν Ολοκληρωτισμό. Η μουσική τους κουβαλά όλη την πολιτικοκοινωνική σήψη και θλίψη της ζωής του 21ου αιώνα στις πόλεις. Βαριά, οργισμένη και γκρίζα, ένας αργόσυρτος θρήνος από τη μία, ένας εσωτερικός, φλεγόμενος, συνειδησιακός μαχητής από την άλλη. Οι τρείς τελευταίοι δίσκοι τους τους δείχνουν να κρατούν ακόμα ψηλά το αισθητικό τους θέμα άσχετα αν κάπου επαναλαμβάνονται. Όμως το ''Luciferian Towers'' του 2017 τους βρίσκει σε μεγάλη φόρμα. Περισσότερα όργανα συμμετέχουν, οι συνθέσεις τους είναι εμποτισμένες με λυρισμό και μου κράτησαν το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια τους ακούγοντας το άλμπουμ.

Το κεντρικό σετ τους λοιπόν ήταν τρείς συνθέσεις από το άλμπουμ αυτό. Τα ''Bosses Hang'', ''Fam/Famine'' και το κορυφαίο '' Undoing A Luciferian Towers'' παιγμένα με όλη τη λαμπρότητα και την επιβλητικότητα που τα διακρίνει στο άλμπουμ, φωτοβολούσαν Ελπίδα ακόμα και με τους υποβλητικούς, χαμηλούς και σταθερούς φωτισμούς και τα ασπρόμαυρα βίντεο που προβάλλονταν από 4 μηχανές και που έδειχναν καταθλιπτικές πόλεις, αποσπάσματα από βιβλία μαθηματικών, Φυσικής και μυστικισμού σε αντίστιξη με το δράμα της Νέας Τάξης.

Η μπάντα όπως πάντα με αντισυμβατικό αλλά περισσότερο λειτουργικό και επικοινωνιακό στήσιμο, απόλυτοι κυρίαρχοι του ήχου τους συνάρπασαν για άλλη μια φορά το πολυπληθές κοινό τους μέσα από σχηματιζόμενα μοτίβα που κατέληγαν σε εκστατικές κορυφώσεις, λυτρωτικά ξεσπάσματα και ήσυχη αποκλιμάκωση. Τα ''Hope Drone'' και ''Moya'' βοήθησαν στην εισαγωγή και στην λυρική αποκλιμάκωση (για αυτούς που έμειναν για encore) αντίστοιχα, ενώ το ''Mladic'' με τις Βαλκανικές του αποχρώσεις περιείχε όλη την κλασσική αλφαβήτα του ποστ ροκ παραδείσου που χρειάζεται να έχει κανείς στη δισκοθήκη του.

Tέλος τα ''Dead Metheny'' και ''The Sad Mafioso'' ήρθαν να μας υπενθυμίσουν ότι το πρώτο τους άλμπουμ είναι αξεπέραστο.  


Ειδικά το ''The Sad Mafioso'' με τις Χατζηδακικές εξάρσεις του ακούστηκε το ίδιο λυτρωτικό ακόμα και 20-21 χρόνια μετά, σε σημείο που μου προκάλεσε μεγάλη συναισθηματική αναστάτωση ώστε έφυγα χωρίς να μείνω καν για encore. Δεν ήθελα να χαλάσω αυτό το συναίσθημα ψυχικής κορύφωσης, επ'ουδενί. Αν μου έλεγε κάποιος να επιλέξω τη μια και μοναδική σύνθεση των GY!BE που θα έπαιρνα σε άλλο πλανήτη, αυτή θα ήταν το '' The Sad Mafioso'', δεύτερο μέρος της σύνθεσης ''East Hastings''. Δεν θα χρειαζόμουν τίποτε άλλο. 
 Η κορυφαία συναυλιακή στιγμή για τους πρώτους μήνες του 2018 ήταν η χρονική διάρκεια που κράτησε αυτή η εκτέλεση. Συγκλονιστική...Επειδή όμως γίνομαι κοινότυπος σε κάτι που πρέπει να το ζει κανείς σταματώ εδώ. 

Setlist:
1. Hope Drone
2. Mladic
3. Bosses Hang
4. Fam/Famine
5. Undoing A Luciferian Towers
6. Dead Metheny
7. The Sad Mafioso
Encore:
8. Moya 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...