Οι WHISPERING SONS ζουν
και αναπνέουν τον αέρα των Βρυξελλών.
Τους πρωτοάκουσα λίγο πριν έρθουν για
το πρώτο τους live στην
Αθήνα τον περασμένο Φεβρουάριο. Μέχρι
τότε είχαν κυκλοφορήσει το e.p. ''Endless Party'' (2015) και τα single
''Performance/Strange Identities'' (2016)
και ''White Noise/Performance ( b
remix)'' (2017).
Αν και ο ήχος
τους παρέπεμπε στον παλιό καλό
dark/post/new wave ήχο της δεκαετίας
του '80 δύσκολα με έπεισε να πάω να τους
δω ή να τους θεωρήσω κάτι σημαντικό.
Ήταν νωρίς άλλωστε και ο ήχος τους δεν
προβλεπόταν να πάει παρά πέρα έχοντας
εξαντλήσει κάθε αισθητική καινοτομία.
Το 7''
''Performance/Strange Identities'' έδειχνε
ότι μπορούν και παίζουν με τη δύναμη
και το πάθος που απαιτεί το είδος και
όχι για χάρη στυλ και ότι στο μέλλον θα
προχωρούσαν καλύτερα.
Δε χρειάστηκε
να περιμένω πολύ. Η πρώτη τους μεγάλη
κυκλοφορία με τον τίτλο ''Image''
είναι ήδη έτοιμη και θα κυκλοφορήσει
στις 19/10/2018 από την Cleopatra
records αλλά μπορείτε να την προπαραγγείλετε
και στο bandcamp του σχήματος.
Υπάρχει στο
inbox μου εδώ και δύο εβδομάδες
και σήμερα ήρθε η σειρά του για ακρόαση.
Πραγματικά τόσο καιρό δεν καταλάβαινα
τι άλμπουμ είχα στα ''προς ακρόαση''.
Το ''Image''
μας υποδέχεται ορμητικά
και δείχνει αμέσως τη μεγάλη πρόοδο του
σχήματος με το ''Stalemate''
και κλείνει με το ''No
Image'' ένα τραγούδι που
«μυρίζει» καταιγίδα αλλά τελικά παραμένει
συγκρατημένο και ψύχραιμο, ακόμα και
όταν για ένα λεπτό ξεσπά λυρικά
μεταφράζοντας με κομψό και διακριτικό
τρόπο τους AND ALSO THE TREES
χωρίς όμως την ένταση και
τη θεατρικότητά τους. Για να φτάσουμε
μέχρι εκεί περνάμε μέσα από άλλα οκτώ,
φορτισμένα με συναισθήματα, τραγούδια
φτιαγμένα από τις κλασσικές new
wave συγχορδίες και τσιμπήματα
στις κιθάρες του Kobe Lijnen που συγκινούν
όπως τις πρώτες φορές που άκουσα τον
ήχο αυτών, τις έντονες, θυμωμένες,
καταιγιστικές σε σημεία, βαθιές
μπασογραμμές Tuur Vandeborne, τους αυστηρούς,
ακριβείς ρυθμούς του Sander Pelsmaekers που
διατηρούν τη φόρτιση σε έντονα επίπεδα,
τα διακριτικά συνθ περάσματα του Sander
Hermans και την, θερμή αλλά όχι στυλιστικά
απεγνωσμένη ταυτόχρονα ψυχρή αλλά όχι
πομπώδη και αποστασιοποιημένη ερμηνεία
της Fenne Kuppens. Το σχήμα δημιουργεί την πιο
λειτουργική αλχημεία του νεο νεο και
ύστερου μεταπανκ ιδιώματος που διατηρεί
τα χαρακτηριστικά αλλά είναι ποιοτικά
αναβαθμισμένα από τα υπόλοιπα σύγχρονα
σχήματα του είδους. Η πρώτη ψυχρή
αντίδραση χρειάζεται ακριβώς 3 λεπτά
για να λιώσει. Η ακοή είναι καρφωμένη και η προσοχή
παραμένει αμείωτη μέχρι το τέλος.
Και μετά η βελόνα πηγαίνει
και πάλι στο στην αρχή..
Ουπς.. Ο
δείκτης πηγαίνει πίσω στο πρώτο τραγούδι
και με κάθε ακρόαση οι εσωτερικές
δονήσεις των τραγουδιών πάλλονται
συντονισμένα και ισχυρότερα με τις
βαθύτερες εντάσεις του δικού μου
εσωτερικού κόσμου.
Η φωνή της Fenne Kuppens σε
πολλά σημεία μου θυμίζει Scott
Walker χωρίς τη βαρύτονη
χροιά, χωρίς τον όγκο και χωρίς το δράμα
αλλά με την ίδια σκοτεινή ένταση και
θλίψη. Η μπάντα παίζει με ακρίβεια και
κληρονομημένη τεχνογνωσία σαν να είναι
η φυσική συνέχεια της παλιάς σχολής.
Η αυθεντικότητα
των συναισθημάτων που διακρίνουν τα
πέντε μέλη του σχήματος βγαίνει αβίαστα
και αγγίζει , σε σημεία «δαγκώνει».
Το ''Image''
δεν
είναι μια dark wave ιχνογραφία
στυλιστικής παρακμής αλλά ένα έργο με
λόγο ύπαρξης. Σημαδεύει στην καρδιά της
πόλης. Σημαδεύει στο σάπιο αέρα της
υποκρισίας. Τα τραγούδια μιλάνε για
μοναξιά, παρακμή, απόσταση, απομόνωση.
Θέλουν να επικοινωνήσουν, αναζητούν
ακροατές που δεν έχουν χάσει ούτε τη
μουσική τους παιδεία ούτε την ευαισθησία
τους. Τα θέματα του ''Image''
είναι η διαχρονική Αστική
Θλίψη. Καθένας πάσχει από αυτήν. Η μουσική
των τραγουδιών είναι η τελετουργία όχι
λύτρωσης αλλά μεταστροφής σε όπλο
ενάντια στην παρακμιακή αποστασιοποίηση.
Είναι ένα άλμπουμ που λογικά κάθε φαν
του dark wave θα
τοποθετήσει δίπλα στα κλασσικά αγαπημένα
του για πάντα.
Οι WHISPERING
SONS θα βρίσκονται και πάλι
στην Αθήνα για μια εμφάνιση στα πλαίσια
του Death Disco Minifest 2K19
που θα γίνει στο Fuzz club
στις 23/02/2019
με τους FROZEN
AUTUMN, IN THE NURSERY και VNV
NATION, ανοίγοντας τη βραδιά
(και ίσως κλέβοντας τις εντυπώσεις).
Σχόλια