Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Music that mattered_The 2020 Annual report_Phase 1_120 Albums_ 26-30

 


26.  Renegade BreakdownMARIE DAVIDSON & L'ŒIL NU (NinjaTune)

Η γενναία απόφαση για στροφή στον ήχο της τελικά είχε απόλυτη επιτυχία. Μου πήρε λίγες ακροάσεις για να εγκλιματιστώ στις νέες ποπ περιπέτειες της Marie Davidson αλλά τελικά άξιζε τον κόπο. Έχουν προφανώς δουλέψει πάρα πολύ πάνω σε αυτό το άλμπουμ και αυτό βγαίνει από την δυναμική, καθαρή και ογκώδη ποπ παραγωγή. Θα περίμενε κανείς ότι η στροφή αυτή θα είχε πολλά ατοπήματα αλλά το τελευταίο σόλο άλμπουμ της Marie Davidson, έκρυβε κάποιες λοξές ματιές σε αυτό που ακούμε στο ''Renegade Breakdown'' αλλά κανείς δεν το κατάλαβε. Τώρα όμως  οι επιρροές από το Γαλλικό τραγούδι, τις ροκ μπαλάντες, το funk και την electro αλλά και κάποια μικρά μαθήματα από τους πρόσφατους M83, ξεκίνησαν να διαμορφώνουν τον νέο ήχο τόσο της Marie Davidosn όσο και των υπόλοιπων δύο που απαρτίζουν την μπάντα ( του συζύγου Pierre Guerineau  και του Asaël R. Robitaille). 

Σαν πρώτη προσπάθεια εννοείται ότι ακόμα δεν έχει παγιωθεί ακόμα η ηχητική αλλαγή. Ωστόσο το άλμπουμ ακούγεται με ευχαρίστηση και σίγουρα δεν προδίδει την εμπιστοσύνη μας στις ικανότητες της ομάδας αυτής.


27.  Bedroom – bdrmm (Sonic Cathedral recordings)

Shoegaze, Goth, Dark Wave,
παραμορφωμένα ηχοστρώματα/στρατόσφαιρα για τις μελωδίες που σαν οξυγόνο δημιουργούν την ατμόσφαιρα του πλανήτη και οτιδήποτε φέρνει είτε τις χλωμές χειμωνιάτικες '60΄ς ακτίνες του Ήλιου, ή το περόνιασμα της βροχής καθώς το γκρι του '80'ς Φθινοπωρινού απογεύματος υποδεχτεί το αβέβαιο σκοτάδι στο πέρασμα από τον 20ο στον 21ο αιώνα είναι δημιουργεί έναν πολύ αγαπημένο πλανήτη και τόπο γέννησης για πάμπολλες μπάντες που αγαπάμε τα τελευταία 30 χρόνια.

Σαν ένας ακροατής που έζησε, προώθησε και αγάπησε αυτά τα στοιχεία του ηχητικού πλανήτη shoegaze , το ντεμπούτο των Εγγλέζων BDRMM είναι ένα καλοδεχούμενο πισωγύρισμα αλλά με την απαιτούμενη συναισθηματική γνησιότητα των σπουδαίων άλμπουμ με τέτοια καταγωγή.

Χωρίς να το έχω ακούσει όταν πρωτοκυκλοφόρησε τους καλοκαιρινούς μήνες, βρίσκω ότι, τυχαία, έπραξα σωστά, καθώς το ''Bedroom'' έχει περισσότερη επίδραση επάνω μου τώρα τελευταία στον σκοτεινό τελευταίο γύρο του 2020. Τα τραγούδια του μου είναι στις γνωστές συχνότητες θαλπωρής, με τις κιθάρες στις οικείες τονικότητες και παραμορφώσεις, τα φωνητικά να συναγωνίζονται τα σύννεφα σε ελαφρότητα και τις μελωδίες να μπαίνουν κατ'ευθείαν στην καρδιά. Οι συγκρίσεις με τις καλές μέρες των DIIV είναι αναμενόμενες καθώς κινούνται στο ίδιο νοσταλγικό μήκος, όμως λίγη σημασία έχει.

Ανήκει πλέον στο πάνθεον ανάλογων άλμπουμ του είδους που πλέον δεν έχει τη λάμψη που είχε την προηγούμενη δεκαετία αλλά επειδή ακριβώς κυκλοφορούν τέτοια άλμπουμ, ο πλανήτης είναι βιώσιμος και ακόμα λειτουργεί σαν δικλείδα ασφαλείας για ακροατές σαν και του λόγου μου.


28. No Signal – ION (Self Released)

'' All in all, new scenery composed,

Arrested from my senses on empty streets
Moments that cannot be defined,
But still remembered,
Like the face of this ghost city, early, one beautiful spring morning.

The movement of disenchantment,
Without any mystery, feeding,
Into the realm of happiness and freedom
Like the permanent development of productive force
Expanding into mass production of unused consumer goods.

From this mere handful of isolation memories
Joined together by invisible keys
In an almost limitless number of combinations
Come the hundreds of thousand grey pixels,
Compounds discovered in the nature of digital light
Or manufactured, once again, in the chemical laboratory of the mind. ''

GP, Athens May 2020

Η φετινή συνεισφορά του ION, είναι ένα άλμπουμ που περιγράφτηκε καλύτερα στο παραπάνω σημείωμα που έχει ανεβάσει ο Γιάννης Παπαϊωάννου στο bandcamp του για αυτό.

Από την άλλη πρόκειται για ένα πάρα πολύ ευχάριστο χορευτικό άλμπουμ στο ευγενικό, λείο ηλεκτρονικό μοτίβο της μουσικής του σαν ΙΟΝ.

Οκτώ πλανήτες και το Άλσος Παγκρατίου συνεισφέρουν σαν ένα πλαίσιο για τις γενναιόδωρες ηλεκτρονικές περιπτύξεις που απολαμβάνουμε σε ένα από τα καλύτερα του άλμπουμ. Ωστόσο χωρίς να έχει διαστημική κατάληξη, λειτουργεί καλύτερα και ευεργετικότερα σαν ρυθμικό αποσυμφορητικό για τους ανθρώπους των πόλεων.


Οι συνθέσεις δεν βιάζονται να ολοκληρωθούν και αυτό σημαίνει έξτρα ρυθμική διαφυγή, έξτρα απόσπαση του νου από την διογκούμενη αστική δυσφορία, περισσότερο «έξω» από την απομόνωση λόγω καραντίνας ή καλύτερα, ένα πολύ ωραίο ηχητικό ταξίδι που απολαμβάνει κανείς στην καραντίνα, στη θαλπωρή του σπιτιού του.

Θα το απολάμβανα ακόμα και αν οι συνθήκες απαιτούσαν λιγότερο εγκλεισμό αλλά φέτος έχει ιδιαίτερα θετική επίδραση όπως θεωρητικά θα έπρεπε σε κάθε ακροατή και φίλο του ήχου ION. Είτε απολαμβάνει να ζει στο σπίτι του είτε όχι.



29.  Modern Bliss ROZA TERENZI (Planet Euphorique)

Ονομάζεται
Katie Campbell, μεγάλωσε πηγαίνοντας σε υπαίθρια πάρτυ (bush doofs) στο Perth της Αυστραλίας, ήταν ράπερ στα 9 υπό το όνομα KayTee ενώ πριν γίνει η Roza Terenzi έκανε παραγωγή και έπαιζε ζωντανά τριγύρω από το Perth σαν Catlips. O πατέρας της Murray Cambell είναι στο ρεγκε/dub σ΄χημα των Beatworld από το 1998.

Μετά από μερικά e.p. φέτος κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ ''Modern Bliss'' και ακούγεται από την πρώτη ακρόαση η τάση για '90'ς ήχους. Breaks, House, Electro, Techno και πολλές Trance γεύσεις, Psytrance, ακόμα και dub και Jungle..

Χορευτική μουσική όχι απαραίτητα για τις πίστες, εξηγεί η Roza Terenzi σχετικά με τις συνθέσεις του άλμπουμ, εννοώντας ότι δεν απευθύνονται μόνο στο σώμα. Η αγαλλίαση είναι ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με τις κλασικές παραγωγές ηλεκτρονικής μουσικής που ακούγαμε στα '90'ς.

Μέσα από εννέα συνθέσεις που σε σηκώνουν από την καρέκλα και εν μέσω πανδημίας θέλεις να βάλεις λάμπες μαύρου φωτός στο σαλόνι, να τερματίσεις την ένταση και να προβάλλεις βίντεο με φράκταλ ενώ στο ταβάνι θα υπάρχει μόνιμη προβολή του πλανητικού μας συστήματος. Ένα δικό μας «bush doof» λίγο μίζερο βέβαια αλλά με τη μουσική του ''Modern Bliss'' θα είναι μια ανακουφιστική εμπειρία.



30.  SufferingJEREMIAH MEEECE (Self Released)

''FKA Jeremiah Chrome of $&M, The-Drum, JODY, VALIS and Clique Talk.

Producer/Singer/Songwriter/Sound Designer/Music Nerd''.

Δεν μου λένε και πολλά τα παραπάνω, αλλά σίγουρα το ''Suffering'' το δεύτερο προσωπικό άλμπουμ του μουσικού από το Σικάγο ήταν μια έκπληξη. Σαν να προήλθε από το πουθενά, έτοιμο ωστόσο, με πολύ καλά τραγούδια, που έχουν φιλτράρει για τα καλά σόουλ, τριπ χοπ, ηλέκτρο και νιου γουέηβ επιρροές σε ένα προσωπικό ηχητικό στίγμα που ηχεί φρέσκο στα αυτιά μου.

Το άλμπουμ δημιουργήθηκε στην πραγματικότητα της καραντίνας και είναι μια ειλικρινή αλλά και στυλάτη κατάθεση για την οποία δεν χρειάζεται να περιγράψουμε άλλο από τη στιγμή που περιγράφονται καλύτερα στην ακρόαση του.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...